אורח כתב:אתה צריך להבין, לא כולם שווין בזה. יש מי שחשבון פשוט מאד יראה לו מסובך, ויש שיראה לו פשוט. לכותב המאמר היה פשיטא כביעתא בכותחא ענין זה. האם אתה בדקת את הענין? אולי גם לך יראה פשוט שכך. ועכ"פ אין לבוא בטענה למי שהענין פשוט לו, ולומר, לי זה לא פשוט. הוא הרי כתב את דעתו ותו לא.
אני לא בדקתי את זה אבל גם הכותב כתב להדיא שזה רק השערתו ולא שהוא בדק, וגם זה שהוא בחר להתחמק מתושבה עניני מראה שבאמת ליתא. בלא"ה פשוט כביעתא בכותחא שהוא לא בדק באמת, שאילו היה בודק הוא היה מביא התוצאות כמו שעשו בישורון. איך אפשר לקבל שהוא האריך מאד להסביר ענין הבדיקה אבל כשבא לעיקר הדבר דהיינו התוצאה הוא השמיט אותו לגמרי וסמך על זה שיהיה פשוט לכולם. זה אינו פשוט לי וכנראה גם לא לך, דאל"כ היית מביא התוצאות בעצמך.