הספר נדפס בשנת שפ"ה (ולא רפ"ה)
הוא מובא בילקוט שמעוני לא מעט.
כבר נשתברו קולמוסים על היחס אליו, וידועים גם דברי הראשונים.
שלום כתב:וקראתי עכשיו באתר "כותר" את ההקדמה המרתקת לספר מאת פרופ' יוסף דן.
מה שמעלה את השאלה האינסופית - למה ספר אחד שצץ יש מאין (לראשונה בדפוס ונציה רפ"ה - ואין לו כתבי יד קדומים), נכנס ל"קאנון החרדי", וספר אחר (כמו ספר היובלים) לא. אז למה ספר היובלים לא - ניתן לטעון שזה לא היה מקובל על "הפרושים". אבל ספר מדרשי מאוחר כן?
שלום כתב:מה שמעלה את השאלה האינסופית - למה ספר אחד שצץ יש מאין (לראשונה בדפוס ונציה רפ"ה - ואין לו כתבי יד קדומים), נכנס ל"קאנון החרדי", וספר אחר (כמו ספר היובלים) לא. אז למה ספר היובלים לא - ניתן לטעון שזה לא היה מקובל על "הפרושים". אבל ספר מדרשי מאוחר כן?
שלום כתב: לצטט את שה"ג שכותב שהילקוט מצטט ממנו זו לא הוכחה שהילקוט מצטט ממנו. כנ"ל לגבי ציטוט הרמב"ן כביכול.
שלום כתב:בכל אופן בילק"ש שלי (בפרוייקט השו"ת) אני לא מוצא כלום ממנו. לפחות לא תחת "ספר הישר". ובכלל פלא על פרוייקט השו"ת שלא הכניסו אותו. או שמא סתם לא מצאתיו.
בקרו טלה כתב:שלום כתב: לצטט את שה"ג שכותב שהילקוט מצטט ממנו זו לא הוכחה שהילקוט מצטט ממנו. כנ"ל לגבי ציטוט הרמב"ן כביכול.
לידיעתך, שם הגדולים נתחבר ע"י החיד"א, ואינו בן גילך בדווקא, ותו לא מידי
כרם כתב:יש ספר הישר עם מראה מקומות מהגר"ח קניבסקי שליט"א.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 492 אורחים