מה שנכון נכון כתב:גם אב"ע משתמש כלפי חז"ל אין סוף פעמים בבטוי "המעתיקים" "העתיקו".
עדיאל ברויאר כתב:מה שנכון נכון כתב:גם אב"ע משתמש כלפי חז"ל אין סוף פעמים בבטוי "המעתיקים" "העתיקו".
האם לא התכוונת לומר ראב"ע?
קומי_אורי כתב:נלע"ד שהרב ר' עדיאל פתר הנוטריקון: 'אברהם בן עזרא', ובזה תמה. והרב מה שנכון כיון לראשי תיבות 'אבן עזרא'.
בברכה המשולשת כתב:לכאורה משמע שהמונח "מגידיה" עוסק בגברא עצמו ולא בחפצא של תורה מסויים
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:לכאורה משמע שהמונח "מגידיה" עוסק בגברא עצמו ולא בחפצא של תורה מסויים
התוקף של הדברים הנלמדים בי"ג מדות תלוי גם בגברא, כי הרי לכאורה לא כל אחד יכול לדרוש בי"ג מדות אלא רק מי שהגיע להוראה או אולי דוקא מי שנסמך. והחולק כאן מתנגד לזה שיש בכח החכמים לחדש וללמוד דינים מכח מי"ג מדות.
בממרים ג,ג ובפיה"מ אבות א,ג באמת כתב הרמב"ם שצדוק ובייתוס חלקו על כל תורה שבע"פ, ולא האמינו אלא בתורה שבכתב.
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:לכאורה משמע שהמונח "מגידיה" עוסק בגברא עצמו ולא בחפצא של תורה מסויים
התוקף של הדברים הנלמדים בי"ג מדות תלוי גם בגברא.
וגם אם יש ספק בדין מן הדינים של מצות ב"נ הרי הם צריכים לבוא לפני ב"ד של ישראל לדרוש ולדון במדות שהתורה נדרשת בהן, אבל לא להם לדרוש ולדון ולהוציא דבר מתוך דבר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 535 אורחים