ויש לרב להטעות את התלמידים בשאלותיו ובמעשים שעושה בפניהם כדי לחדדן. וכדי שידע אם זוכרים הם מה שלמדם או אינם זוכרים. ואין צריך לומר שיש לו רשות לשאול אותם בענין אחר שאין עוסקין בו כדי לזרזם
אברהם כתב:אם אינני טועה -
בתיעוד של ירחי כלה שהיו בבבל, מוזכר שהיו נבחנים אז על המסכתא, והיו מלקים מי שלא ידע כראוי.
חכם באשי כתב:עי' ב"ב פ"ק בטעותו של יואב בן צרויה 'תמחה את זכר עמלק', שלאחד המפרשים (אינני יכול לבדוק כעת) רבו לימדו נכון אלא שלא בדק (היינו, שלא בחנו) את ידיעת תלמידו, ולכך נענש, כדאיתא שם.
חכם באשי כתב:ועוד, מצינו בגמרא "ורבה לחידודא לאביי" וכיוצא בכך.
יתר10 כתב:רמב"ם הל' תלמוד תורה פ"ד ה"וויש לרב להטעות את התלמידים בשאלותיו ובמעשים שעושה בפניהם כדי לחדדן. וכדי שידע אם זוכרים הם מה שלמדם או אינם זוכרים. ואין צריך לומר שיש לו רשות לשאול אותם בענין אחר שאין עוסקין בו כדי לזרזם
יבנה כתב:עשיית מבחנים אינו דבר קשה כמכות ולא יגרום לתלמידים לבעוט במלמדם. ובכל העולם מקובל לעשות מבחנים.
זה גם הדרך הכי יעילה לדעת מה התלמידים יודעים.
סענדער כתב:יבנה כתב:עשיית מבחנים אינו דבר קשה כמכות ולא יגרום לתלמידים לבעוט במלמדם. ובכל העולם מקובל לעשות מבחנים.
זה גם הדרך הכי יעילה לדעת מה התלמידים יודעים.
נכון, זו הדרך לדעת מה יודעים אבל לא כמה למדו
שף ויתיב כתב:סענדער כתב:יבנה כתב:עשיית מבחנים אינו דבר קשה כמכות ולא יגרום לתלמידים לבעוט במלמדם. ובכל העולם מקובל לעשות מבחנים.
זה גם הדרך הכי יעילה לדעת מה התלמידים יודעים.
נכון, זו הדרך לדעת מה יודעים אבל לא כמה למדו
בכל זאת, בודאי יודה מר שהמבחן נותן תמריץ ללמוד ביתר שאת וביתר עז.
יוס'ל כתב:
לפי המודגש למטה, עושה רושם שה'גניזה' אינה הסיבה האמיתית, וכי שמענו שהחזו''א התנגד להדפסת קבצים או עלונים, אלא על כרחך 'דבר שברגש' כוונתו, שבמבחן בכתב לכולם אותם שאלות, ואינו מבחין בין צדיק לרשע, ובמבחן בע''פ ניתן להתאים לכל תלמיד שאלה שיידע לענות עליה, כמנהגו של החזו''א. ודו''ק.
יוס'ל כתב:מעשה איש - ג - יברוב, צבי
אבא יודן כתב:אם הבחינות שבעל פה מקובל לנו מדור דור וכמבואר למעלה, ושהוא דבר שביד הבוחן ברצותו מצרף ברצותו ממוגג, בהתאם לרמת הנבחן,
הרי הבחינות שבכתב, מקורם גויי מובהק, אשר החלו לעשות בדור הדעה בתקופה שהוכרחו ללכת לאסכולה, ומאז נעשה כדבר שבשיגרה,
עד שגם אצלנו מחקים גויי הארצות
אוי נא לנו, בושנו מכל העם.
איך יהיה הדבר שטקסט אחיד ישמש כבחינה לכל תלמיד ותלמיד כקטן כגדול,
ולמה יהיה הציון של החלש שלמד למעלה מכחו אחוז אחד פחות מ100 %, בו בזמן שהמצוין אשר מתרשל בלימודו הוא יוצא ונכנס כגבור עם 100 %
??????
מי יודע עוד כמה נפשות מישראל נשלם עבור זה
ה' אלוקים מי יקום יעקב כי קטון הוא
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 121 אורחים