סמבטיון כתב:מראות הדמים הטמאים לעקביא בן מהללאל (אבל מסתמא הבן שלך לא התכוון לזה...)
כמו שלא התכוון לדגל פלסטין ולוב..
סמבטיון כתב:מראות הדמים הטמאים לעקביא בן מהללאל (אבל מסתמא הבן שלך לא התכוון לזה...)
יאיר כתב:מה זה אדום, ירוק, שחור? (וזה לא אבטיח עם גרעינים שחורים. נגמרו החידות על רמה... :)
[שאלה של בני בן ה-6]
צופר הנעמתי כתב:חידה מהגמרא ברכות
תנא היכא קאי דקתני מאימתי?...
נהר שלום כתב:צופר הנעמתי כתב:חידה מהגמרא ברכות
תנא היכא קאי דקתני מאימתי?...
ותו מאי שנא דתני בערבית ברישא לתני דשחרית ברישא תנא אקרא קאי דכתיב {דברים ו-ז} בשכבך ובקומך והכי קתני זמן קריאת שמע דשכיבה אימת משעה שהכהנים נכנסין לאכול בתרומתן ואי בעית אימא יליף מברייתו של עולם דכתיב {בראשית א-ה} ויהי ערב ויהי בקר יום אחד אי הכי סיפא דקתני בשחר מברך שתים לפניה ואחת לאחריה ובערב מברך שתים לפניה ושתים לאחריה לתני דערבית ברישא. תנא פתח בערבית והדר תני בשחרית עד דקאי בשחרית פריש מילי דשחרית והדר פריש מילי דערבית: אמר מר משעה שהכהנים נכנסים לאכול בתרומתן. וכו'
נהר שלום כתב:חידה
היכן מוזכר שמו של המן בתורה
עזריאל ברגר כתב:נהר שלום כתב:חידה
היכן מוזכר שמו של המן בתורה
המן העץ?
כי אם אל המן עינינו?
יאיר כתב:יאיר כתב:יאיר כתב:לסוף שבעת הימים, אחד להרחיק, אחד לקרב הרי זה משובח.
רמז: קשור לדיני והלכות מוצ"ש.
עזריאל ברגר כתב:נהר שלום כתב:חידה
היכן מוזכר שמו של המן בתורה
המן העץ?
כי אם אל המן עינינו?
יאיר כתב:עזריאל ברגר כתב:נהר שלום כתב:חידה
היכן מוזכר שמו של המן בתורה
המן העץ?
כי אם אל המן עינינו?
זאת היתה גם ההתלבטות שלי..מה היתה ההודעה המקורית?...
למה זה לא אביו?יאיר כתב:אגב, המן. חידה באמת: מי הי[ת]ה המדתא?...
זה לא אביו ולא אימו שנקראה אמתלאי (כשם אימו של אברהם אע"ה אמתלאי בת כ/קרנבו) בת עורבתא/י.
חשבונות רבים כתב:למה זה לא אביו?יאיר כתב:אגב, המן. חידה באמת: מי הי[ת]ה המדתא?...
זה לא אביו ולא אימו שנקראה אמתלאי (כשם אימו של אברהם אע"ה אמתלאי בת כ/קרנבו) בת עורבתא/י.
מה שנכון נכון כתב:בכתנות אור כתב רמז לדעה שהמן נתלה בטז ניסן מהפסוק וישבת המן ממחרת הפסח.
חשבונות רבים כתב:למה זה לא אביו?יאיר כתב:אגב, המן. חידה באמת: מי הי[ת]ה המדתא?...
זה לא אביו ולא אימו שנקראה אמתלאי (כשם אימו של אברהם אע"ה אמתלאי בת כ/קרנבו) בת עורבתא/י.
יאיר כתב:הרב שלמה לוינשטיין אמר בדרשה ששם אביו היה אחר ואילו המדתא היא אשת אגג ולזכרוני אינו מביא המקור. אולי מאן דהוא יחפש וימצא באוצר.
מה שנכון נכון כתב:יאיר כתב:הרב שלמה לוינשטיין אמר בדרשה ששם אביו היה אחר ואילו המדתא היא אשת אגג ולזכרוני אינו מביא המקור. אולי מאן דהוא יחפש וימצא באוצר.
בלמכסה עתיק הביא שכן איתא בפירוש רבנו נתנאל.
יאיר כתב:יאיר כתב:לסוף שבעת הימים, אחד להרחיק, אחד לקרב הרי זה משובח.
רמז: קשור לדיני והלכות מוצ"ש.
עזריאל ברגר כתב:איזה הבדל יש בין תפילת מוסף של ר"ח שחל בחול לבין שאר תפילות המוסף?
אפשר בדוחק להגיד שהמילה הראשונה בשאר תפילות המוסף היא פניה בגוף שני (אתה/תכנת/תקנת), משא"כ בר"ח מתחילים במלה "ראשי", אך כוונתי לבקשה מסוימת שנמצאת רק בשאר תפילות המוסף ולא בר"ח.
רמז: זה לא לכל הנוסחים.
ארץ כתב:היכי תימצי שני אישים שנטמאו באותו טומאה, באותו צורה בדיוק, לדוגמה: שניהם נגעו באותו דבר, ואחד מהם יתחייב בהזאת אפר פרה והשני יפטר בטבילה בלבד?
לייבעדיג יענקל כתב:כשאוכלים לחם במרק, הלחם נחשב לעיקר (גם אם הוא מועט) ומברכים המוציא.
מה שנכון נכון כתב:לייבעדיג יענקל כתב:כשאוכלים לחם במרק, הלחם נחשב לעיקר (גם אם הוא מועט) ומברכים המוציא.
יש אופנים שלחם טפל כגון כשאוכלו עם מליח. ראה בסימן ריב ס"א. וכשמקדים לטעום מהפת מברך עליו לדעת הרמ"א שם שהכל [והמ"א חולק]. ולענין נט"י בכה"ג ראה במ"ב קנח,י.
לענין החידה אני מניח ש"לחם רגיל לגמרי" שולל פת שעפשה, כי עליה מברך שהכל. סימן רד ס"א.
יאיר כתב:באבל...
ברוך ברגר כתב:ארבעה שכנים הם, מתגוררים בשני מקומות,
במקום התחתון מתגוררים ארבעתם יחד בתוך דירה אחת משותפת,
ובמקום העליון בדירות נפרדות אבל צמודות,
בנוסף שנים מתוך הארבעה מתגוררים יחדיו במקום שלישי ?
הכהן כתב:ברוך ברגר כתב:ארבעה שכנים הם, מתגוררים בשני מקומות,
במקום התחתון מתגוררים ארבעתם יחד בתוך דירה אחת משותפת,
ובמקום העליון בדירות נפרדות אבל צמודות,
בנוסף שנים מתוך הארבעה מתגוררים יחדיו במקום שלישי ?
ולא בכל הבניינים הם שוכנים באותו סדר...
אמסטרדם כתב:מתי יתכן שהאוכל פת (קמח ומים) כשיעור שביעה ויותר לא יצטרך לברך ברכת המזון?
עזריאל ברגר כתב:יאיר כתב:באבל...
כלומר באונן.
או בלחם לא כשר - לדעת הרמב"ם.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 222 אורחים