מעט צרי כתב:אבל היכן כתוב שהוא עת רצון או זמן מסוגל לתפילה?
אגב חכם באשי, התוכל להרחיב על ייחסם של גדולי ישראל ובפרט חכמי הקבלה כמו האריז"ל והמהרח"ו לר"א אבולעפיה.
ולי הקטן נראה שמושג הנ"ל לקוחוה מחכמת הנומרולוגיה הפיתגורית, ידוע לי ששמואל בן חפני גאון הכיר חכמה זו והשתמש בו בפירוש מקראות בתורה (עיי' בעלי ברית אברהם להר"א אזולאי פרשת וישלח בביאור בקשר למספרי המתנות ששלח יעקב לעשו). האם יוכל מאן דהוא לאשר השערה זו?
מעט צרי כתב:אגב חכם באשי, התוכל להרחיב על ייחסם של גדולי ישראל ובפרט חכמי הקבלה כמו האריז"ל והמהרח"ו לר"א אבולעפיה.
כהן הדיוט כתב:מה'אותיות מחכימות' שהבאת משמע שכל השנה תשיעית מהיובל היא שנה מובחרת, וכל חודש תשיעי שבכל שנה הוא חודש מובחר וכן על זה הדרך.
א"כ איננו צריכים לידע אימתי שנת היובל משום שהשעה התשיעית היא סגולה לעצמה ונראה לומר שהסגולה היא בכל יום ויום. אלא שכשיש תשיעי בתשיעי זה יותר עת רצון
ירושלמי כתב:כהן הדיוט כתב:מה'אותיות מחכימות' שהבאת משמע שכל השנה תשיעית מהיובל היא שנה מובחרת, וכל חודש תשיעי שבכל שנה הוא חודש מובחר וכן על זה הדרך.
א"כ איננו צריכים לידע אימתי שנת היובל משום שהשעה התשיעית היא סגולה לעצמה ונראה לומר שהסגולה היא בכל יום ויום. אלא שכשיש תשיעי בתשיעי זה יותר עת רצון
אמת ונכון, ברם הסברא נותנת שהיכא דנצטרפו כל הענינים לפונדק אחד - גדולה המעלה. ומפורש יוצא מדבריו שהנולד בשנה ט' בחודש ט' ביום ט' וכו' - מובטח שיעלה למלוכה, הרי שיש דברים אותם ניתן להשיג רק בצירוף כל התשיעיות.
בריושמא כתב:דומני ששנת היובל מתחילה בחודש תשרי, ואם כן החודש התשיעי לשנת היובל הוא חודש סיון.
ואם כן הסגולה המופלאה חלה בחודש סיון ולא על חודש כסלו.
האומנם?
אורי אגסי כתב:נו?!
איך היה ?!
ישראל הר כסף כתב:כל מה שניסיתי כאן לעשות מזה קצת צחוק הוא רק בכדי להפקיע מזה, כי הפריע לי שכשקמתי משנת צהריים אתמול משהו 'דגדג' לי בפנים באי נוחות, איזה 'נערוו' שכזה, וזה לא מקובל עלי, רק לכן ניסיתי לעשות מזה קצת צחוק. (אחותי אמרה לי שבסמינר עצרו באמצע השיעורים, ונעמדו בתפילה...).
מאידך, לא נשכח שבאותה השעה, ותהיה הסיבה אשר תהיה- עמדו רבבות מבני ישראל, ושפכו את שיחם לפני ה' בכוונה יתירה. זה דבר נפלא, לא מעצם הכנסת 'מושג' חדש לעם שלנו, אבל כן מזה שאפשר פתאום לעצור את הכל- ולהתפלל, וברצינות שכזו. אין כאן שני צדדים למטבע, אלא התפעלות מהתפילה כשלעצמה, ואכפתיות מהכנסת מושגים חדשים לעם.
חצקל כתב:חיים כתב:ייש"כ,
הנמנעים מלקדש בליל שבת בין שש לשבע, זמן שליטת מאדים, אין בזה משום מעונן?
מסתבר שכן
אליחי כתב:ראוי לעורר שבסגולה האחרונה מקופת העיר בעניין השעה התשיעית וכו', יש קרוב לודאי איסור תורה של איסור מעונן, ועי' ר"מ פי"א מה' ע"ז. [וע"ע תשו' הרשב"א ח"א סי' תי"ג, ונראה שאין מקרה דנן נכנס למה שרצה לבאר שם התירו. ובלא"ה כתב שם בסוף התשובה שיש בכל זה חששות דאורייתא].
{וכל זה חוץ מודאי איסור של "כל שלא חס על כבוד קונו ראוי לו שלא בא לעולם" ופי' הר"מ בפיה"מ דהיינו שאינו חס על שכלו...}
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 717 אורחים