ישבב הסופר כתב:לענין חז"ס וביטויי כבוד כלפיו. viewtopic.php?p=97235#p97235
---
ןלענין ביטויי כבוד כלפי איש בעייתי, כאשר הכותב אינו יודע שהנשוא אינו ראוי לכך
[אותו אשכול, המה הודעות מעל הנ"ל]
viewtopic.php?p=71447#p71447
לייבעדיג יענקל כתב:אין ספק שיש מקום לביקורת בלתי מבוטלת (נשמח לראות את הקונטרסים), אך על מי שאינו עושה דבר אין שום ביקורת.
שמעתי בשם הרה"ג רש"י רוזנגרטן שליט"א (ראש ישיבות בעלזא) סיפור נחמד על ההוא צורבא שהגיע לבי"ד של מעלה, ואמרו לו עמוד וערוך מה ששנית בסדרי קדשים וטהרות. נענה הצורב 'מי מגיע לשם'? אמרו לו אם כן מה למדת מסדרי זרעים ומועד. השיב הצורב 'מי בכלל מסתכל לשם'? שאלוהו 'ומה הינך יודע'. ותהי תשובתו הרמתה 'נשים נזיקין'! 'נו, אם כן איפוא, נשאלך בעבודה זרה ובהוריות'. ושוב 'מי מגיע לשם'? 'ומה אתה בכל זאת יודע'? 'בבא קמא בבא מציעא'! 'נו, אפשר לדבר בעניני הגוזל עצים. הבית והעליה'? ושוב 'מי מגיע לשם'? 'נו איז וואס וועט זיין'? ויען הצורב 'יודעים אתה מה, אתם תאמרו משהו ואתם אפריך אותו'!
לייבעדיג יענקל כתב:אם איני טועה, התירוץ הוא פשוט. קונטרסים אלו נתחברו ע"י א' מחסידי מהר"א מסאטמאר, ואילו עוז והדר נתמכים ע"י חסידי מהרי"י. הוא אף קיים ביקור 'רב רושם' במערכת עוז והדר בבי"ש.
לייבעדיג יענקל כתב:מעיון בדפים המצורפים מתברר שהתירוץ הנכון יותר הוא מ"ש הרב המסכים שם 'וכאן המקום לשבח את דפוס עטרת'...
חכם באשי כתב:נו, זו הבעייה, שנוטלים כזה עורך/מבקר!
אוצר החכמה כתב:לא. ביקורת עניינית מתאפשרת בפורום וגם נעשית כמו באשכול הזה. הכפשות והשמצות לא.
אריסמנדי כתב:כפי מה שידוע לי, ענו לו על כל קושיותיו באר היטב, אך הוא אינו רוצה להבין, ובפרט שאינו בא לבקר ולשאול בדרך ארץ מינימלית אלא בטרור קנאי מזוייף שמאחוריו עומד דררא דממונא כידוע.
כפי שידוע לי מנסיון, כל שאלה בענין החומש המגיעה אל מערכת עוז והדר נענית באופן מספק.
המעיין כתב:אני עצמי אינני משתמש במתיבתא. אבל כמות המשתמשים בה מעידה שיש הרבה מאד מאד אנשים שלא חושבים כמוך.
המעיין כתב:שיש הרבה מאד אנשים שחושבים שזו יצירה תורנית ראוייה לשמה.
המעיין כתב:כייון שההסמכה שלך כקובע איכות יצירות תורניות אינה מצוייה בידינו, אין סיבה להעדיף את דעתך על פני דעת הרבים ולהיפך.
קלונימוס הזקן כתב:אבל אחרי מהדורה אחת מלאה עם כל חסרונותיה, ניתן די בקלות להושיב מערכת עורכים שתסדר את הבעיות, והדבר נעשה ע"י עוז והדר במקביל לקידום פרוייקטים נוספים.
.
החוזר כתב:המעיין כתב:שיש הרבה מאד אנשים שחושבים שזו יצירה תורנית ראוייה לשמה.
ובכך היא הופכת ליצירה תורנית ראויה לשמה?
הרבה מאוד אנשים חושבים הרבה מאוד דברים שאינם נכונים בהכרח. מתי העבירו את מדד האיכות לסקרי השוק?
החוזר כתב:המעיין כתב:כייון שההסמכה שלך כקובע איכות יצירות תורניות אינה מצוייה בידינו, אין סיבה להעדיף את דעתך על פני דעת הרבים ולהיפך.
יש בהחלט סיבה. נקוט כלל זה בידך: גרוע ותפל הוא טעמם של ההמונים.
איש רגיל כתב:יפה מאד.
הערת אגב, מי שאומר 'והיא רחים' מתחיל ב'שיר המעלות'...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 435 אורחים