זה לא נכות!קולמוס הסופר כתב:ר' יוחנן - עפעפיו מכסים עיניו
חשבונות רבים כתב:מפיבשת התקשה לרכוב על החמור? מאיפה המציאו את זה? כתוב שהוא לא יכל לחבוש את החמור לבד...זה לא נכות!קולמוס הסופר כתב:ר' יוחנן - עפעפיו מכסים עיניו
קולמוס הסופר כתב:חשבונות רבים כתב:מפיבשת התקשה לרכוב על החמור? מאיפה המציאו את זה? כתוב שהוא לא יכל לחבוש את החמור לבד...זה לא נכות!קולמוס הסופר כתב:ר' יוחנן - עפעפיו מכסים עיניו
בס"ד
עיינת במקורות שהם מביאים?
לגבי ר' יוחנן, זכור שהכותב הוא המונקאטשער, מ"מ הוא כותב שם להדיא שעפ"י הלכה זה נחשב מום.
חשבונות רבים כתב:המקור ששטיינברג מציין אליו הוא הפסוק הזה:
כז וַיֹּאמַר אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ עַבְדִּי רִמָּנִי כִּי אָמַר עַבְדְּךָ אֶחְבְּשָׁה לִּי הַחֲמוֹר וְאֶרְכַּב עָלֶיהָ וְאֵלֵךְ אֶת הַמֶּלֶךְ כִּי פִסֵּחַ עַבְדֶּךָ:
אך משמעות הפסוק הפוכה.
ההיא דאתיא לקמיה דרב יהודה מנהרדעא לדינא ואיתחייבת מן דינא אמרה ליה שמואל רבך הכי דנן אמר לה ידעת ליה אמרה ליה אין גוצא ורבה כריסיה אוכם ורבה שיניה אמר לה לבזוייה קאתית תיהוי ההיא אתתא בשמתא פקעה ומתה
ארי במסתרים כתב:לכאו' זה שהיו כ"כ הרבה סומים, זה משום שהיה לפני המצאת המשקפיים, לא כן?
בברכה המשולשת כתב:ארי במסתרים כתב:לכאו' זה שהיו כ"כ הרבה סומים, זה משום שהיה לפני המצאת המשקפיים, לא כן?
מי שזקוק למשקפים הוא כבד ראיה, לא סומא
מבקש לדעת ולהבין כתב:לשיטתך הרב איש רגיל האם כל אלו שמרכיבים משפקיים היו נפסלים מהכהונה ולוויה ואולי גם מליישב בסנהדרין.
ספרא כתב:מהר"י אבואב היתה עינו א' סמוייה. (שו"ת מהרי"ט יו"ד טז).
עלון קב ונקי כתב:הספר "מפתח הים" (נדפס בשנת תקמ"ח) בענין המספר "שבע", נתחבר ע"י רבי יעקב מאיר ב"ר וואלף קאבלענץ סג"ל מהעיר אופנבאך שבאשכנז, שהיה סגי נהור מילדותו,
בהקדמתו לספר מספר המחבר את תולדות חייו, שבהיותו נער למד אצל רבי לעמל דעסוי זצ"ל, ורבו ראה בכפות ידיו שלא יארכו הימים והוא יתעוור, וכך ארע, שכל דבריו אינם אלא מפי השמועה ממה ששמע מרבותיו,
התבונן המחבר וראה כמה וכמה מושגים וענינים בתורה הקשורים למספר "שבע", וחיבר את חיבורו הנ"ל לבאר ולהסביר ענינים אלו, ומציין שעקב היותו סומא בעיניו שם לב במיוחד על ענין מספר "שבע", שהרי "עין" הוא בגימטריא קטנה "שבע".
וכך ע"י סופר מהיר ובקי רבי ישראל בלומבורג (ששימש בכתיבה גם את בעל הפני יהושע) וכן רבי יאקב נוימבורג, ערך את חידושיו וכינסם יחד לחיבור נפלא, בהביאו הרבה דוגמאות בפרשיות התורה, במשניות, ובנוסח התפילות, תוך ציון מדויק, ללא עזרת ספרים.
[א"ה לולא דמסתפינא היה מקום למי שסובל מעיניו להשתדל להוציא ספר זה מחדש באור חדש, ובטח תעמוד לו זכות המחבר להמליץ בעדו]
איש_ספר כתב:אע"פ שכל האשכול הזה אינו לטעמי,
אוהב אוצר כתב:אחרי שמישהו העיז, גם אני הקטן ירשה לעצמי לומר שממש איני יודע מאי אתא לאשמועינן האי אשכולא ומאי נפק"מ לגבן.
אוהב אוצר כתב: גם אני הקטן ירשה לעצמי לומר
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 537 אורחים