יושבספר כתב:הרב שלמה כשר (כמעט בכל ספריו ומאמריו)
מחולת המחנים כתב:רבי מיכאל דוב ווייסמאנדל.
חכם באשי כתב:מחולת המחנים כתב:רבי מיכאל דוב ווייסמאנדל.
אתה בטוח? אינני מכיר את כתביו, תוכל להביא או לציין דוגמא?
עסק בחקר כתבי יד עתיקים, ולשם כך נסע לספרייה הבודליינית שבאוניברסיטת אוקספורד. פרסם מהדורה של הספר "קיקיון דיונה" (חידושים על התלמוד הבבלי מאת הרב יונה תאומים, נדפס לראשונה באמסטרדם, תכ"ט 1669) בתוספת הערות.
התמחה בפענוח כתבי יד, ובבדיקת הנוסח של ספרים מודפסים. שלוש פעמים ביקר באוקספורד ועבד בספריית בודליאן. באוקספורד אסף תשובות שלא פורסמו ושינויי גרסאות וביקש לפרסמן.
הכין לדפוס מהדורה חדשה של הספר "קקיון דיונה". בפחות משנה עבר על כל חמש עשרה המסכתות המופיעות בספר. הספר הודפס בתוספת מבוא, תולדות המחבר, הערות והגהות. בסוף הספר הוסיף הערות לשולחן ערוך אבן העזר מתוך כתב יד שמצא באוקספורד.
מחולת המחנים כתב:... ראיתי פעם מאמר של רצ"י אברמוביץ מחצור שכתב על "האמרי אמת כביבליוגרף", אינני זוכר היכן.
איש_ספר כתב:רמ"מ קרקובסקי אמנם עשה שימוש במדרש תנאים וכו', אבל הרי טעה בזה כידוע. האם זה מלמד על ביקורתיות?
בית הבחירה למאירי מסכת ברכות דף טו עמוד ב
הקורא את שמע צריך שיתן ריוח בין הדבקים כלומר להפריד בין שתי אותיות הדומות זו לזו שסמוכות אחת לחברתה מפני שהם מצויות להבליעם אחת בחברתה כגון על לבבך בכל לבבך על לבבכם בכל לבבכם עשב בשדך ואבדתם מהרה הכנף פתיל אתכם מארץ ואף על פי שבמלות עשב בשדך וכן הכנף פתיל אין האחת נקראת כמו האחרת, ואין מצויה להבליע אחת בחברתה, שמא יקראם בסגנון אחד, או שמא בזמן התלמוד היו קורין אותן בסגנון תנועה אחת.
בברכה המשולשת כתב:איש_ספר כתב:רמ"מ קרקובסקי אמנם עשה שימוש במדרש תנאים וכו', אבל הרי טעה בזה כידוע. האם זה מלמד על ביקורתיות?
אני התכוונתי לשימושו בכתי"י של הגמ' ושל הרמב"ם
איש_ספר כתב:בברכה המשולשת כתב:איש_ספר כתב:רמ"מ קרקובסקי אמנם עשה שימוש במדרש תנאים וכו', אבל הרי טעה בזה כידוע. האם זה מלמד על ביקורתיות?
אני התכוונתי לשימושו בכתי"י של הגמ' ושל הרמב"ם
אם זה מלמד על "חוש ביקורתי" אפשר למצוא רשימה ארוכה בספרו של רי"ש שפיגל עמודים ח"א.
חכם באשי כתב:הלימוד ה'בית-מדרשי' שונה במהותו מהתפיסה האקדמאית-המחקרית. אלו האחרונים מתמקדים לא מעט בבירור נוסחאות, זיהוי הכותבים, בדיקת ההשפעות וכו', אך בבית המדרש ה'ישיבתי' כמעט ולא נותנים לדברים אלו משקל.
אמנם היו חכמים תורניים, מהם בעלי שיעור קומה, שניחונו במה שקרוי 'חוש ביקרותי'. ברצוני לאסוף אותם אל מקום אחד, תוך כדי ציון דוגמא מ'חוש ביקורתם'.
וכל המוסיף - מוסיפים לו. ואין ספק שיש הרבה הרבה מה להוסיף, ואני כתבתי את מה שזכרתי כעת.
3. הרש"ש (בהגהותיו לש"ס).
איש_ספר כתב:---
רמ"מ קרקובסקי אמנם עשה שימוש במדרש תנאים וכו', אבל הרי טעה בזה כידוע. האם זה מלמד על ביקורתיות?
ספרן כתב:איש_ספר כתב:---
רמ"מ קרקובסקי אמנם עשה שימוש במדרש תנאים וכו', אבל הרי טעה בזה כידוע. האם זה מלמד על ביקורתיות?
האם לא צ"ל 'מדרש הגדול' ? (זכורני מאמרו של הרמ"מ כשר ב'סיני' ע"כ)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 503 אורחים