- 34.png (7.87 KiB) נצפה 17213 פעמים
- 35.png (32.79 KiB) נצפה 17211 פעמים
אוצר החכמה כתב:ואלי יש מישהו שיודע אם אכן הספר חנוכת התורה ספר מוסמך שהרי אינו ספר של הרבי ר' העשיל אלא ליקוט מתורתו של הרבי ר' העשיל מכל מיני ספרים וכתבי יד ככתוב בשער.
ישבב הסופר כתב:שמייכל, שאלתך מדוע הרבי ר' העשיל מביא מקרא מסורס שלא כנכתב בתורה, והוא מקשה ע"ז למה לא נכתב בשינוי, כאשר הוא נכתב באמת!
אחד מרבותי הראה לי קטע זה בימי חורפי והראוני שכשם שא"א לבר בלי תבן א"א לספר בלי שגיאה, ואף שגיאות גסות במשמע, ונסתרים דרכי ה'.
וכמו שידוע שלהגאון ר' יוסף ענגיל יש מערכה שלמה על נזירות ולבסוף העלה שלפי דבריו נוהג נזירות אף בנשים. ואישתמיט מיניה מקרא מלא "איש או אשה כי יפליא לנדור נדר נזיר להזיר לה'"
ישבב הסופר כתב:שמייכל, שאלתך מדוע הרבי ר' העשיל מביא מקרא מסורס שלא כנכתב בתורה, והוא מקשה ע"ז למה לא נכתב בשינוי, כאשר הוא נכתב באמת!
אחד מרבותי הראה לי קטע זה בימי חורפי והראוני שכשם שא"א לבר בלי תבן א"א לספר בלי שגיאה, ואף שגיאות גסות במשמע, ונסתרים דרכי ה'.
וכמו שידוע שלהגאון ר' יוסף ענגיל יש מערכה שלמה על נזירות ולבסוף העלה שלפי דבריו נוהג נזירות אף בנשים. ואישתמיט מיניה מקרא מלא "איש או אשה כי יפליא לנדור נדר נזיר להזיר לה'"
חכם באשי כתב:קשה להאמין ש"היתה לו גירסה אחרת בפסוק".
שינויי נוסחאות בתנ"ך - קיימים בין כתבי היד (והדפוסים הראשונים שנדפסו על פי כתבי יד), ומהדורת גינזבורג תוכיח,
וגם שם לא מדובר בשינויים גדולים, אלא בעיקר בין כתיב מלא וחסר.
אבל בזמנו של הר"ר העשיל, לא השתמשו בספרי תנ"ך כת"י (פרט לקריאה בתורה בציבור), אלא במודפסים.
מאיר חכמים כתב:ישבב הסופר כתב:שמייכל, שאלתך מדוע הרבי ר' העשיל מביא מקרא מסורס שלא כנכתב בתורה, והוא מקשה ע"ז למה לא נכתב בשינוי, כאשר הוא נכתב באמת!
אחד מרבותי הראה לי קטע זה בימי חורפי והראוני שכשם שא"א לבר בלי תבן א"א לספר בלי שגיאה, ואף שגיאות גסות במשמע, ונסתרים דרכי ה'.
וכמו שידוע שלהגאון ר' יוסף ענגיל יש מערכה שלמה על נזירות ולבסוף העלה שלפי דבריו נוהג נזירות אף בנשים. ואישתמיט מיניה מקרא מלא "איש או אשה כי יפליא לנדור נדר נזיר להזיר לה'"
עוד על טעויות של גדולי ישראל כאן
אמסטרדם כתב:וידוע לך [מן הסתם] שהאדמו"ר מבעלזא נ"י ציווה להשמיט את הקטעים האלו מהתוצאה החדשה של הערוגת הבושם [הוא דו"ז של האדמו"ר מבעלזא והיה חסיד בעלזא מובהק ואדמו"ר מבעלזא דבוק מאוד בהספר וממליץ מאוד ללמוד בו] - ובפאפא [קהילה חסידית באמריקה שמשתייך לשושלת הערוגת הבושם] זעמו עליו ע"ז...
הוצאת-אמת כתב:דרשו את ד' בהמצאו, נמצא במאות ספרים למכביר, ואף בספרי בית בעלזא כמו מהר"ש, אולי יש לתקן את כל הספרים
אוצר החכמה כתב:וכבר ידוע מה שאמרו על זה בשם השפ"א.
אמסטרדם כתב:מאיר חכמים כתב:ישבב הסופר כתב:שמייכל, שאלתך מדוע הרבי ר' העשיל מביא מקרא מסורס שלא כנכתב בתורה, והוא מקשה ע"ז למה לא נכתב בשינוי, כאשר הוא נכתב באמת!
אחד מרבותי הראה לי קטע זה בימי חורפי והראוני שכשם שא"א לבר בלי תבן א"א לספר בלי שגיאה, ואף שגיאות גסות במשמע, ונסתרים דרכי ה'.
וכמו שידוע שלהגאון ר' יוסף ענגיל יש מערכה שלמה על נזירות ולבסוף העלה שלפי דבריו נוהג נזירות אף בנשים. ואישתמיט מיניה מקרא מלא "איש או אשה כי יפליא לנדור נדר נזיר להזיר לה'"
עוד על טעויות של גדולי ישראל כאן
הלינק לא עובד לי[/size]
אמסטרדם כתב:[ויש גם "צבי לצדיק" [לנכד המהרצ"א] שמ'סנגר' באיזה מקום על זקינו באיזה ענין שכתוב בספריו שנראה טעות. היודעים יציינו בבקשה.
אמסטרדם כתב:ויש גם "צבי לצדיק" [לנכד המהרצ"א] שמ'סנגר' באיזה מקום על זקינו באיזה ענין שכתוב בספריו שנראה טעות. היודעים יציינו בבקשה
אמסטרדם כתב:אוצר החכמה כתב:וכבר ידוע מה שאמרו על זה בשם השפ"א.
מה?
הוצאת-אמת כתב:אמסטרדם כתב:ויש גם "צבי לצדיק" [לנכד המהרצ"א] שמ'סנגר' באיזה מקום על זקינו באיזה ענין שכתוב בספריו שנראה טעות. היודעים יציינו בבקשה
מן הסתם כוונתך לשו"ת צבי לצדיק סימן יג, אודות הכתוב באגרא דכלה אשר שרצו הים למיניהם ראה שם באריכות שמתרץ דברי זקינו, וכותב בסוף שלפעמים נמצא כעין טעות בדברי זקינו וכו' והוא מרוב טרדותיו הקדושים וכו' וכשעלה בלבו איזה רעיון לא הביט ולא חקר אז לבדוק במקור וכו' ממילא אין להרעיש על זה וכו'
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 200 אורחים