אמסטרדם כתב:לפי ר' צדוק כולנו קדושים - וזה אמת!
עשוי לנחת כתב:[ואגב, מצאתי בישראל קדושים (ב) לרבינו צדוק הכהן שמבאר שגיחזי לא היה רשע אלא רק לא היה קדוש, עיי"ש מה שביאר בזה]
תוכן כתב:כל נושא הגיחזים מקורו מן המשכילים וממשיכי דרכם. אנו לא חיים בעולם מושלם, ועל זה אנו מתפללים השיבה שופטינו וכו', אבל עד שיבוא הגאולה השלימה נמשיך ללכת כעדר צאן תמימים אחרי רועינו, בידיעה ובהבנה שזה הדבר הנכון וכך הוא רצון הבורא על אף כל החסרונות שבו.
תוכן כתב:כל נושא הגיחזים מקורו מן המשכילים וממשיכי דרכם. אנו לא חיים בעולם מושלם, ועל זה אנו מתפללים השיבה שופטינו וכו', אבל עד שיבוא הגאולה השלימה נמשיך ללכת כעדר צאן תמימים אחרי רועינו, בידיעה ובהבנה שזה הדבר הנכון וכך הוא רצון הבורא על אף כל החסרונות שבו.
היא שיחתי כתב:תוכן כתב:כל נושא הגיחזים מקורו מן המשכילים וממשיכי דרכם. אנו לא חיים בעולם מושלם, ועל זה אנו מתפללים השיבה שופטינו וכו', אבל עד שיבוא הגאולה השלימה נמשיך ללכת כעדר צאן תמימים אחרי רועינו, בידיעה ובהבנה שזה הדבר הנכון וכך הוא רצון הבורא על אף כל החסרונות שבו.
נושא הגיחזים התחיל בנביא
אפרקסתא דעניא כתב:היא שיחתי כתב:תוכן כתב:כל נושא הגיחזים מקורו מן המשכילים וממשיכי דרכם. אנו לא חיים בעולם מושלם, ועל זה אנו מתפללים השיבה שופטינו וכו', אבל עד שיבוא הגאולה השלימה נמשיך ללכת כעדר צאן תמימים אחרי רועינו, בידיעה ובהבנה שזה הדבר הנכון וכך הוא רצון הבורא על אף כל החסרונות שבו.
נושא הגיחזים התחיל בנביא
טעות. גיחזי לא הטעה את אלישע, ואף כאשר ניסה פעם אחת לשקר אותו, אמר לו הנביא "לא לבי הלך" וגו'. מכאן ראיה שהגיחזים לא יכולים להטעות את הגדולים.
אלא מה תטען? שזה רק בנביא, אבל מי שאין לו נבואה ניתן להטעותו? על זה כתב לך הרב תוכן, ש"כל נושא הגיחזים (המטים את דעת גדולי הדור (א"ד)) מקורו מן המשכילים וממשיכי דרכם".
מאיר סובל כתב:בספר האוטוביוגרפי של הגאון האדר"ת ממיר ופוניביז' וירושלים, בהוצאת מוסד הרב קוק, יש פרקים מלאי כאב לב על מה שעבר ממשמשי גדולי אותו דור בצעירותו, בפרשיות ציבוריות.
נדמה לי שזה הוצא [צונזר] מהספר במהדורות המאוחרות. חפש את ההדפסה המקורית...
עתניאל בן קנז כתב:מאיר סובל כתב:בספר האוטוביוגרפי של הגאון האדר"ת ממיר ופוניביז' וירושלים, בהוצאת מוסד הרב קוק, יש פרקים מלאי כאב לב על מה שעבר ממשמשי גדולי אותו דור בצעירותו, בפרשיות ציבוריות.
נדמה לי שזה הוצא [צונזר] מהספר במהדורות המאוחרות. חפש את ההדפסה המקורית...
דוקא בספר ההוא לא מובא דבר נגד המשמשים. ישנם קטעים כואבים (במהדורא הראשונה) נגד אחד מגדולי ישראל המפורסמים, בכבודו ובעצמו, ואינו מאשים את משמשיו כלל! [גם הקטעים המענינים נגד אחד הצדיקים, לא מאשים את המשמשים]. נראה שיש כאן איזה חילופי גברא בגברא
סוקר כתב:ו"מושל מקשיב ע"ד שקר כל משרתיו רשעים", ודברי חז"ל ע"ז, גם המה פרי ההשכלה?
אפרקסתא דעניא כתב:היא שיחתי כתב:תוכן כתב:כל נושא הגיחזים מקורו מן המשכילים וממשיכי דרכם. אנו לא חיים בעולם מושלם, ועל זה אנו מתפללים השיבה שופטינו וכו', אבל עד שיבוא הגאולה השלימה נמשיך ללכת כעדר צאן תמימים אחרי רועינו, בידיעה ובהבנה שזה הדבר הנכון וכך הוא רצון הבורא על אף כל החסרונות שבו.
נושא הגיחזים התחיל בנביא
טעות. גיחזי לא הטעה את אלישע, ואף כאשר ניסה פעם אחת לשקר אותו, אמר לו הנביא "לא לבי הלך" וגו'. מכאן ראיה שהגיחזים לא יכולים להטעות את הגדולים.
אלא מה תטען? שזה רק בנביא, אבל מי שאין לו נבואה ניתן להטעותו? על זה כתב לך הרב תוכן, ש"כל נושא הגיחזים (המטים את דעת גדולי הדור (א"ד)) מקורו מן המשכילים וממשיכי דרכם".
היא שיחתי כתב:כוונתך שבתיאוריה לא יתכן שמשמשים יטעו גדולי הדור? אם כן אזי מוכח מק"ו שגדולי הדור עצמם לא יכולים לטעות, שזה כמובן גם אינו נכון.
או שאתה סך הכל טוען היסטורית שזו טענה של משכילים.
דרך אגב, היכן טענו כן המשכילים באופן סדרתי? טענה אקראית אינה ראיה
החזן כתב:היא שיחתי כתב:כוונתך שבתיאוריה לא יתכן שמשמשים יטעו גדולי הדור? אם כן אזי מוכח מק"ו שגדולי הדור עצמם לא יכולים לטעות, שזה כמובן גם אינו נכון.
או שאתה סך הכל טוען היסטורית שזו טענה של משכילים.
דרך אגב, היכן טענו כן המשכילים באופן סדרתי? טענה אקראית אינה ראיה
ברור לכולם שגדולי הדור - אם הם בני אדם - הם יכולים לטעות, ויחד עם זאת זו טענה "משכילית". זו טענה העולה כדי לקעקע את סמכותם של גדולי הדור, וזו הנפת דגל של ערעור הסמכות. הכל יודעים כלה למה נכנסת לחופה וכו'.
ואגב, היא שיחתי, כאן ולמעלה שכחת להסיר את הנקודות וד"ל.
זבול כתב:ומדעסקינן בגאון ר' יצחק אלחנן זצ"ל, יש סיפור מעניין שמספר הרב יצחק ניסנבוים בספרו 'הדת והתחיה הלאומית', (מצוטט בקשת גיבורים) בגרי"א והגאון ר' שמואל מוהליבר שהיו ידידים טובים. פעם ביקר הגרש"מ בקובנה וביקש מהגרי"א לעשות בביתו אסיפה של חובבי ציון. הגרי"א הסכים וקבעו זמן. הגרי"א היה בתחילת בדרך תומך נלהב של חובבי ציון. אולם התערב "השטן לחובבי ציון" המזכיר ר' יעקב ליפשיץ וביאר לגרי"א כי סכנה צפויה לו מאסיפה שכזו. הגרי"א נמלך ושלח לגרש"מ פתק קטן שמבטל את ההזמנה. לאחר מכן בש"ק הזמין הגרי"א את הגרש"מ שיסעד בביתו והגרש"מ עקץ אותו ואמר, אני חושש שיבוא לאחר מכן פתק קטן שמבטל את ההזמנה ולא יהיה לי זמן להספיק להכין סעודת שבת.
עשוי לנחת כתב:זבול כתב:ומדעסקינן בגאון ר' יצחק אלחנן זצ"ל, יש סיפור מעניין שמספר הרב יצחק ניסנבוים בספרו 'הדת והתחיה הלאומית', (מצוטט בקשת גיבורים) בגרי"א והגאון ר' שמואל מוהליבר שהיו ידידים טובים. פעם ביקר הגרש"מ בקובנה וביקש מהגרי"א לעשות בביתו אסיפה של חובבי ציון. הגרי"א הסכים וקבעו זמן. הגרי"א היה בתחילת בדרך תומך נלהב של חובבי ציון. אולם התערב "השטן לחובבי ציון" המזכיר ר' יעקב ליפשיץ וביאר לגרי"א כי סכנה צפויה לו מאסיפה שכזו. הגרי"א נמלך ושלח לגרש"מ פתק קטן שמבטל את ההזמנה. לאחר מכן בש"ק הזמין הגרי"א את הגרש"מ שיסעד בביתו והגרש"מ עקץ אותו ואמר, אני חושש שיבוא לאחר מכן פתק קטן שמבטל את ההזמנה ולא יהיה לי זמן להספיק להכין סעודת שבת.
סיפור ממש מדהים, איך שהקב"ה שומר חסידיו, ושולח להם שליחים מיוחדים שלא יצא דבר תקלה על ידם.
איש_ספר כתב:בהיתר השמיטה כתבו המתירים (ועל צבאם הגרי"א) בין היתר כי לולי ההיתר "מאות נפשות ימותו ברעב" ואילו רמ"ג יפה מרוז'נאי ובסוף ביהוד, כותב ("לא עת לחשות"): "אך בשקר השמיעו קולי קולות כי השמירה בשביעית נוגעת לסכ"נ, אשר רק עפ"ז נמצאו כמה גאונים בחו"ל להקל מעט בזה בשבתם בריחוק מקום".
איש_ספר כתב:לדבריו של הגה"ק רמ"ג יפה זצוקלל"ה, כן. אם יש לך טענות, אתה מוזמן לשטוח אותם על ציונו בפ"ת.
אדון זבול/בית שביעי, הוא דוגמא יפה לחלק מ"אנשי המקדש" של ימינו, מחד מצווחים ככרוכיה על כל מי שלא נוטל חלק במבצע פיצוץ מסגד אל אקצא, ומאשימים אותם בשנאת תורה ומאיסת מצוות ה', מצד שני מגינים בכל עוז על ביטול מצות שמיטה. ככה זה נראה שהכל לאומיות גרידא.
היא שיחתי כתב:זו תשובה על מחלוקת סדיגורה?
לא ידען כתב:משמיה דרבי חיים עוזר, חכימא דיהודאי: 'כל 'גדול', צריך שיהי לו 'קטן עומד על גביו'...
לעומקו של דבר כתב:האם יש באוצה"ח כתבי תגובה של רוז'ין נגד צאנז? אינני רוצה לעורר דיון, רק מראה מקום אם יש למישהו. תודה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים