איש.dot כתב:זה עתה שמעתי כי בקונוונשן השנתי של אגו''י דארה''ב בשנת תשכ''ח היו מספר נאומים מיוחדים, שעסקו בחסידות חב''ד. שמעתי גם שהרב רודרמן דיבר נגד הליובאוויטשער ושיטת חב''ד בקירוב רחוקים.
מה היה אז עם חב''ד? לכאו' היה זה שנים רבות לפני ענין המשיח, ולסאטמר ודאי אין ענין בקונוונשן. על מה סערו הרוחות? מי הנואמים ומה אמרו?
לחב''דניקים שבכאן - היתה תגובה מהליובאוויטשער?
ודברי חכמים בנחת נשמעים.
לא ידען כתב:מעניין שמשום מה אין בהיברו בוקס את החוברת אידשע ווארט 121 כסלו תשכ"ח שעסקה בקאנווענשאן...
היברו בוקס סרק את ספרית חב"ד.
אדג כתב:לדוברי אידיש מצורף בזה שיחת כ"ק אדמו"ר כמענה לטענות באסיפה, ומן התשובה יובנו טענותיהם של הנאספים.
איש.dot כתב:אדג כתב:לדוברי אידיש מצורף בזה שיחת כ"ק אדמו"ר כמענה לטענות באסיפה, ומן התשובה יובנו טענותיהם של הנאספים.
חשבתי שאצלכם אומרים: המלך אינו מעיד...
כוונתי: האם יש לך מידע על שהיה בקונוונשן עצמו, הנואמים, הנאומים, הרקע וכו'.
בתודה מראש
אי''ש יהודי כתב:מתוך קריאת הדיבורים המרתקים של הרבי נבג"מ זיע"א, נראה לי כי:
א) הרבי היה אדם בעל חוש מחודד ויכולת התבטאות של אחד באלף דורות, ובעל לשון חדה כתער עד שאפילו השומעים העייפים, כשרצו לישון נאלצו לישון בעיניים פקוחות, כפי שמעיד הוא עצמו באחד מן הערות במאמר המצורף לעיל.
אגב, אישיות זו כפי שהיא משתקפת כאן מנמקת להפליא את הנהייה אחריו גם אחרי מותו, ובעניין הזה יש רק מה לקנא בליובאוויטש.
ב) לרבי נבג"מ זיע"א הייתה שנאה עזה וחריפה לעצם צורת מסירת התורה כפי שהיא בעולם הישיבות הליטאי, וכפי הנראה גם במקרים בהם נפגש או שיתף פעולה אם אי מי מראשי הישיבות נ"ע, היה זה רק כיון ש'כשצריך, אפילו את הגנב מורידים מעמוד התליה', וזהו אחד מהמאפיינים הדומיננטיים שהיו לרבי נבג"מ זיע"א, כמבואר באות א'.
תקוותי שאינני מרגיז אף אחד בדיבורי אלו.
נערי האוצר כתב:אלביס פרסלי נבג"מ זיע"א.
ברור כי היתה לו לרבי שנאה עזה ותהומית ללימוד התורה.
אי''ש יהודי כתב:לרבי נבג"מ זיע"א הייתה שנאה עזה וחריפה לעצם צורת מסירת התורה כפי שהיא בעולם הישיבות הליטאי,
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 234 אורחים