מחולת המחנים כתב:הערה מענינת.
החזון איש הביא בכמה מקומות משו"ת מנחת ברוך, שהיה מגדולי הדור שלפניו, וכידוע שהחשיב מאד את ספריו מנחת ברוך ונחלת ברוך.
מחולת המחנים כתב:הערה מענינת.
החזון איש הביא בכמה מקומות משו"ת מנחת ברוך, שהיה מגדולי הדור שלפניו, וכידוע שהחשיב מאד את ספריו מנחת ברוך ונחלת ברוך.
צום זאך כתב:החזו"א לא כתב את ספרו כ'ספר הלכה'.
בגליון מיוחד על החזו"א שהיה ב'המבשר', הובא שאמר הגרח"ק שליט"א, שהקפיד החזו"א שלא יודפס ספרו על סדר השו"ע שלא יהא נראה כספר הלכה.
גמח כתב:במעשה איש חלר ו' בתחילתו מביא עובדות מהגרש"ה וואזנר שליט"א ושם כתב "דרכו היה שלא לקבל הכרעה אלא מפי גדולי האחרונים המובהקים
פעם אחת נשאתי ונתתי איתו בפרט אחד בדין לרפות הכבד אשר אחד מהאחרונים מחמיר מאוד בזה ולא רצה לקבל דעתו היות ואין נחשב בעיניו מובהק כהחת"ס והגרע"א זי"ע".
היא שיחתי כתב:היפך הגמור
החזו"א הוא מרא דשמעתתא של לימוד סוגיות בעיון עד לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא
כנראה זה משום שהיה ירא הוראה כמו שכבר נכתב כאן שהיה אומר לשואליו שהוא איננו "פויסק"
קולמוס הסופר כתב:בס"ד
בחיפוש בספרי חזו"א מצאתי שותי"ם אלו (חוץ לשות"י הראשונים) לפי סדר התוצאות.
משכנות יעקב
מנחת ברוך
חוות יאיר
חתם סופר
רעק"א
נודע ביהודה
ענג יו"ט
בית שלמה
חכם צבי
שאגת אריה
עמודי אור
ושב הכהן
בית אפרים
אחדהעם כתב:גם את שו''ת בית הלוי, בענין ברכת כהנים בקול רם
אוצרניק כתב:מחולת המחנים כתב:הערה מענינת.
לשון החזו"א באו"ח - קונטרס השיעורים אות יב
והגאון מנחת ברוך, אשר הוא מרי דכולי תלמוד, ולבו כלב הארי וכו'.
כמדומה שאין עוד בכל ספרי החזו"א תוארים כאלה על מאן דהוא.
ניים ושכיב כתב:לגבי שאלת האשכול, לפי עניות זכרוני החזו"א כתב בקובץ אגרות או במקו"א שיש כאלו שדרכם בחיפוש, אבל הוא אין זה חלקו בתורה/שורש נשמתו/טבעו/חשקו או משהו כזה.
אני מצטער שאני לא מביא מראה מקום מדוייק, אבל קשה לי לחפש ואין זה חלקי בתורה/שורש נשמתי/טבעי/חשקי או משהו כזה.
ניים ושכיב כתב:לגבי שאלת האשכול, לפי עניות זכרוני החזו"א כתב בקובץ אגרות או במקו"א שיש כאלו שדרכם בחיפוש, אבל הוא אין זה חלקו בתורה/שורש נשמתו/טבעו/חשקו או משהו כזה.
אמסטרדם כתב:מענין לענין באותו ענין.
בקונטרס דרך איש עשה רשימה של מעל מאה ספרי אחרונים המובאים בד' החזו"א.
יש"כ, זה המקור שהכרתי ושכחתי.בקרו טלה כתב:קובץ אגרות ח''ב מכ' כב
א גאליציאנער כתב:כמסופר [שמעתי מכמה אנשים שונים את הסיפור ונראה לי מוסמך] שספרו לגאון הרב מטשעבין שכשקיבל החזו"א את ספרו - דובב מישרים, הניחו בכדי להשתמש בו בפסח, והדובב מישרים ענה בדרך צחות [על מה שכאילו שבחוהו שהחזו"א אינו משתמש בפסח בהרבה ספרים וספרו הוא בין המעטים שמשתמש בהם] 'זהו סימן שכל השנה אינו פותח את ספרי...' [החלק האחרון אין מר בר רב אשי חתום עליו]
כך שבודאי עיין גם בשו"ת דובב מישרים.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
גיזונטע קאפ כתב:א גאליציאנער כתב:כמסופר [שמעתי מכמה אנשים שונים את הסיפור ונראה לי מוסמך] שספרו לגאון הרב מטשעבין שכשקיבל החזו"א את ספרו - דובב מישרים, הניחו בכדי להשתמש בו בפסח, והדובב מישרים ענה בדרך צחות [על מה שכאילו שבחוהו שהחזו"א אינו משתמש בפסח בהרבה ספרים וספרו הוא בין המעטים שמשתמש בהם] 'זהו סימן שכל השנה אינו פותח את ספרי...' [החלק האחרון אין מר בר רב אשי חתום עליו]
כך שבודאי עיין גם בשו"ת דובב מישרים.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
גם עם החזו"א היה לומד שותי"ם, סביר להניח שהוא לא היה לומד את הדובב מישרים שהיה בן דורו, ולא על דרך לימודו, (עם כל גדלותו הנוראה), סביר להניח שלחביבותו של הרב מטשעבין אצל החזו"א, או שרצה לתהות על קנקנו, או שרצה לדעת את דעתו של שר התורה בדורו, ולכן למד את ספרו. ומשכך אין ללמוד מזה על לימודו של החזו"א בשותי"ם.
א גאליציאנער כתב:גיזונטע קאפ כתב:א גאליציאנער כתב:כמסופר [שמעתי מכמה אנשים שונים את הסיפור ונראה לי מוסמך] שספרו לגאון הרב מטשעבין שכשקיבל החזו"א את ספרו - דובב מישרים, הניחו בכדי להשתמש בו בפסח, והדובב מישרים ענה בדרך צחות [על מה שכאילו שבחוהו שהחזו"א אינו משתמש בפסח בהרבה ספרים וספרו הוא בין המעטים שמשתמש בהם] 'זהו סימן שכל השנה אינו פותח את ספרי...' [החלק האחרון אין מר בר רב אשי חתום עליו]
כך שבודאי עיין גם בשו"ת דובב מישרים.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
גם עם החזו"א היה לומד שותי"ם, סביר להניח שהוא לא היה לומד את הדובב מישרים שהיה בן דורו, ולא על דרך לימודו, (עם כל גדלותו הנוראה), סביר להניח שלחביבותו של הרב מטשעבין אצל החזו"א, או שרצה לתהות על קנקנו, או שרצה לדעת את דעתו של שר התורה בדורו, ולכן למד את ספרו. ומשכך אין ללמוד מזה על לימודו של החזו"א בשותי"ם.
שיהיה כך...
הדובב מישרים למד שותי׳׳ם, הגרעק׳׳א למד שותי׳׳ם המנחת אלעזר למד שותי׳׳ם, השואל ומשיב למד שותי׳׳ם, והרשימה ארוכה... סביר להניח דווקא שהחזון איש למד... אבל רצונך זהו כבודך... אם רצית לעשות מהחזון איש ׳כבוד שמעקער׳ שלא מתאים לו ללמוד ממה שכתב בן דורו... יערב לך, אני סבור אחרת... מכיון שאף על פי שבדרך ניתוחו למד סוגיא באופן עצמאי... אני מאמין שלמד גם מה שאחרים אומרים מפעם לפעם...
כמובן, כל עוד אנחנו מתדיינים בהשערות גרידא... אם ישנה עובדה, נקבל.
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 569 אורחים