כבר אמר כ"ק מוהר"א מבעלזא זצוק"ל, שלחסידי סלונים יש זכות ראשונים כאן באר"י מהרה"ק רמ"מ מוויטפסק זי"ע, ואם נוחה דעתו של 'חלמיש' לחלוק על מלאך ה' שכנראה הבין בדרכי החסידות קצת יותר ממנו, שיערב לו.
הר"מ מלכוויטש אכן היה תלמידו המובהק של ר"ש מקארלין, אך בודאי שהיה לו שיטה חדשה ודרך ייחודית בעולם החסידות. אף לא אחד הכתיר אותו לתלמיד הרמ"מ, והוא גם לא נפגש פא"פ עם הר"א מקאליסק זי"ע, אלא שהם היו מדברים האחד על השני באהבה ובידידות מופלגת, והר"מ נתמנה לנשיא כולל רייסין בחו"ל, כשקיבל ע"ע את העול הכספי.
בשנת תקס"ו כתב הר"א מקאליסק באגרת לחסידי ליטא ורייסין, בזה"ל: ..והנה עיניכם הרואות את מורכם, מר דכיא, ה"ה רב רחומנו ורב נהורא עמי' שריא, הרה"ח המפורסם בצדקתו וכל מעשהו באמונה,
כש"ק מו"ה מרדכי מלעכיוויטש, הולך ואור,... משמים הסכימו על ידו בהוד הדר מצוה זו (=איסוף הכסף לקופת כולל רייסין) וה' אתו בכל אשר הוא עושה..
בחורף
שנת תקפ"א כתב הר"נ מלכוביץ מכתב בענין איסוף המעות, נדפס בספר תורת אבות (עמ' רסג). אחריו קיבל ע"ע את התפקיד הר"מ מקוברין, יעו"ש שם מכתבו בענין זה, (עמ' רסז). ולאח"מ זה עבר דור אחר דור בשושלת אדמור"י סלונים, וכך למשל ראה
שו"ת מהרש"ם (ח"ו סימן קה), בנידון שנשאל יעו"ש, והשאלה הועברה באמצעות ר"י שו"ב:
ב"ה א' בחקותי ל"ו למב"י תרנ"ז להרב מו"ה יוסף ארי' פרעגער נ"י שו"ב דק' בריסק במדינת ליטא, (בעהמח"ס מנחת יוסף).
מכתבו הגיעני, ובדבר אשר ידידנו הרה"צ המפורסם בנש"ק חסידא ופרישא ר"ש שליט"א מסלאנים עוסק באסיפת נדבות לכולל רייסין אשר בטבריא זה כמה שנים, ומאז נתייסד ד"ז ע"י הצדיקים הקדושים בעל פרי הארץ ומקאליסק זי"ע, ואח"ז ע"י הרה"ק מלעכיווטש זי"ע לגבות נדבות מכל המקומות שנותנים כל א' להכולל שלו בהתיבות שקורין פושקעס, /קופסאות צדקה/ והעמידו הגבאים תיבות שלהם משונות בתבנית אחר שיהי' עבור הכולל רייסין הנ"ל, ואח"ז עסק בזה הרה"ק מהר"ה מקאברין וגם זקינו הרה"ק מסלאנימא זצ"ל לשלוח תמיד משולחים לכל המקומות וכן עושה עתה הרה"ח ר"ש הנ"ל...