תוכן כתב:לעניות דעתי צריך למחוק את האשכול. זה סתם רכילות שאין בו לא תורה ולא יראת שמים ולא מידות טובות ולא תועלת לאף אחד.
ברזילי כתב:בראש ספר אבני שוהם כתוב באותיות של קידו"ל - "היות והספר יו"ל לזיכוי הרבים לכן כתר תורה מונח לכל הרוצה להעתיק ממנו הרשות בידו אך יציין שהדברים לקוחים מספרינו זה", וצ"ל דתנאי מילתא אחריתי היא
מלמד להועיל כתב:שמעתי מהגאון ר' יצחק ישעיה וייס שליט"א רב דנוה אחיעזר, שהגאון רבי ברוך שמעון שניאורסון זצוק"ל, הצביע לפניו על סימן בשו"ת פלוני שהועתק מילה במילה משו"ת אלמוני. ולימד זכות על המעתיק, שבאותם ימים התלמידי חכמים פשוט רעבו הם וילדיהם לפת לחם, אילולא קיבלו שכר הרבנות. וכדי להוכיח את רבנותם, נאלצו להוציא לאור ספרי שו"ת גדושים בהלכה, ומכיון שלא תמיד היה באמתחתם אכן מספיק חידו"ת למטרה זו, וכדי לא למות ברעב, נאלצו להעתיק מספרים אחרים.
תוכן כתב:לעניות דעתי צריך למחוק את האשכול. זה סתם רכילות שאין בו לא תורה ולא יראת שמים ולא מידות טובות ולא תועלת לאף אחד.
שפה ברורה כתב:קבלתי דעתיכם, וכבר שלחתי בקשה להגבאים למחוק את האשכול
ציבור כתב:תוכן כתב:לעניות דעתי צריך למחוק את האשכול. זה סתם רכילות שאין בו לא תורה ולא יראת שמים ולא מידות טובות ולא תועלת לאף אחד.
יש בו תועלת עצומה לכל מי שרוצה לקרב את הגאולה ולומר דבר בשם אומרו.
ציבור כתב:תוכן כתב:לעניות דעתי צריך למחוק את האשכול. זה סתם רכילות שאין בו לא תורה ולא יראת שמים ולא מידות טובות ולא תועלת לאף אחד.
יש בו תועלת עצומה לכל מי שרוצה לקרב את הגאולה ולומר דבר בשם אומרו.
שפה ברורה כתב:
איני יודע אם זה נוגע לנידון דידן, כי בדבריהם ליכא שום חידוש, רק סידור דברי הראשונים והפוסקים בהאי ענינא, והתמיהה הוא רק שאחד לקח את סדר האחר, אבל אין שייך לזה מה שהאומר דבר בשם אומרו
מאיר סובל כתב:יש על זה פתחי תשובה בחו"מ, שקורא חמס על הגניבות הספרותיות בדברי תורה, כשאחד מתכסה בטלית שאינה שלו...
איני זוכר כעת בשם איזה שו"ת קדמון, אולי חוות יאיר.
ר_חיים_הקטן כתב:למביני אנגלית: http://seforim.blogspot.co.il/2013/07/p ... albim.html
ציבור כתב:תן קצת מידע מהאמור שם לתועלת החסומים ולתועלת קוראי העברית
ציבור כתב:שפה ברורה כתב:קבלתי דעתיכם, וכבר שלחתי בקשה להגבאים למחוק את האשכול
ואנחנו מבקשים מהגבאים שחלילה לא ימחקו אלא שאדרבה יוסיפו עוד כל מיני דוגמאות ל... כאלה המתגלים על ידי התוכנה הנפלאה של אוצר החכמה
טייטל כתב:מענין לענין באותו ענין ישנו סיפור מהחתם סופר, ששמע פעם מהבעלי בתים בעיר שאומרים משמו חידושים בצורה אחרת ממה שהוא אמר זאת במקור, והבין שתלמידיו אומרים זאת בשמו, ואינם אומרים במדוייק כפי ששמעו ממנו, אז קרא לתלמידיו ואמר להם, הנני מסכים שתאמרו חידושים שלי בשמכם, כאילו אתם חידשתם זאת, אבל איני מסכים שתאמרו שלכם בשמי...
היוכל אחד מבאי הפורום לנדב לי את המקור אודות סיפור זה?
טייטל כתב:טייטל כתב:מענין לענין באותו ענין ישנו סיפור מהחתם סופר, ששמע פעם מהבעלי בתים בעיר שאומרים משמו חידושים בצורה אחרת ממה שהוא אמר זאת במקור, והבין שתלמידיו אומרים זאת בשמו, ואינם אומרים במדוייק כפי ששמעו ממנו, אז קרא לתלמידיו ואמר להם, הנני מסכים שתאמרו חידושים שלי בשמכם, כאילו אתם חידשתם זאת, אבל איני מסכים שתאמרו שלכם בשמי...
היוכל אחד מבאי הפורום לנדב לי את המקור אודות סיפור זה?
הוא מותיב לה והוא מפרק לה:
כאן נמצא המקור: http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?2 ... 8230058843
מחולת המחנים כתב:אני שמעתי סיפור זה בשם תלמידו של החתם סופר המהר"ם שיק, שאמר כך לתלמידיו.
מצפה לרחמי שמים כתב:הר צבי רע"ה
וציץ אליעזר חלק ח' סימן ל"ה
מיהו הכותב המקורי? לפי סגנון וכו'.
מלמד להועיל כתב:שמעתי מהגאון ר' יצחק ישעיה וייס שליט"א רב דנוה אחיעזר, שהגאון רבי ברוך שמעון שניאורסון זצוק"ל, הצביע לפניו על סימן בשו"ת פלוני שהועתק מילה במילה משו"ת אלמוני. ולימד זכות על המעתיק, שבאותם ימים התלמידי חכמים פשוט רעבו הם וילדיהם לפת לחם, אילולא קיבלו שכר הרבנות. וכדי להוכיח את רבנותם, נאלצו להוציא לאור ספרי שו"ת גדושים בהלכה, ומכיון שלא תמיד היה באמתחתם אכן מספיק חידו"ת למטרה זו, וכדי לא למות ברעב, נאלצו להעתיק מספרים אחרים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 650 אורחים