img770 כתב:מעיון בגופא דעובדא - נראה לפרש אחרת קצת מכפי שרצה להבין אליהוא, ולפי זה יעלו הדברים בטוב.
דהנה, גוף השאלה היא בשלשה שותפין, שתובעין השניים את האחד אודות חצר הייתה להם בשותפות, והכריע הראב"ן לטובת האחד, שכן בידו החזקה וגם נתן דמים.
וא"כ נראה שכוונת הראב"ן לומר, שלא הכריעו השניים - שכח טענתן חלש יותר, את האחד - שבריא כוחו. ולא כמו שבד"כ - ששני גורייתא מכריעים את האריה.
היינו שכך כוונת הראב"ן:
"ולא הוכרעו הרבים, [היינו שלא הכריעו הרבים לטובתם, כמו ש] בתרין גורייתא אריא נצחו [שכך קורה בד"כ]".
הלא כן?
אם אתה מפרש לא הוכרעו, דהיינו לא הכריעו. [ואולי יש להגיה "לא הכריעו"] א"כ לא צריך יותר לדחוק הלשון, אלא הפירוש הוא כמו שפירש רש"י בסנהדרין שם, דתרין גוריין אריא נצחו, בתמיה. דהיינו כיון שכוח הארי כל כך גדול, וכי שני כלבים יוכלו לנצחו.