אדג כתב:וצריך ביאור במה שכתב ש"תקנו אנשי כנסת הגדולה תפלה קצרה", דלכאורה במה קצרה תפלתם מתפילתינו, ואולי כוונתו לפסוד"ז.
דניאל כתב:אדג כתב:וצריך ביאור במה שכתב ש"תקנו אנשי כנסת הגדולה תפלה קצרה", דלכאורה במה קצרה תפלתם מתפילתינו, ואולי כוונתו לפסוד"ז.
הוא מכוון כמובן להביננו.
אדג כתב:דניאל כתב:אדג כתב:וצריך ביאור במה שכתב ש"תקנו אנשי כנסת הגדולה תפלה קצרה", דלכאורה במה קצרה תפלתם מתפילתינו, ואולי כוונתו לפסוד"ז.
הוא מכוון כמובן להביננו.
אבל אנחנו מקובלנו כי אנשי כנה"ג תיקנו י"ח ברכות על הסדר, ולא רק הביננו. ולמה כתב שתקנו תפלה קצרה. ואף שבוודאי תקנו גם הביננו, אבל לא הייתה זו עיקר תקנתם.
בברכה המשולשת כתב:לא הבנתי מדוע לא להסביר כמו דכתבתי לעיל שתפילת י"ח היא תפילה קצרה ביחס לתפילה שהיתה בימי ית ראשון כל אחד לפי צחות לשונו.
אמר להם הממונה ברכו ברכה אחת והן ברכו קראו עשרת הדברים שמע והיה אם שמוע ויאמר ברכו את העם שלש ברכות אמת ויציב ועבודה וברכת כהנים ובשבת מוסיפין ברכה אחת למשמר היוצא:
חכם באשי כתב:לשאלתך השנייה,
כנראה כוונתו למשנת תמיד, ה א:אמר להם הממונה ברכו ברכה אחת והן ברכו קראו עשרת הדברים שמע והיה אם שמוע ויאמר ברכו את העם שלש ברכות אמת ויציב ועבודה וברכת כהנים ובשבת מוסיפין ברכה אחת למשמר היוצא:
כ"כ הרא"ש בפירושו לתמיד לב, ב ד"ה ה"ג וברכו.תלמיד-חכמים כתב:זכור לי שראיתי באיזהו מקומן שהיו חותמין בזמן המקדש "השוכן בציון" במקום המחזיר שכינתו לציון . .
סידור הראב"ן
וטוב ויפה וכו'. שקודם לכן בבית ראשון לא היה סדר תפילות לישראל אלא כל אדם היתה תפילתו לפי צרכיו ולפי השעה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 627 אורחים