עשוי לנחת כתב:בעיקרון כולם אהובים, כולם ברורים, 'לשם' טוענים שעשו על שו"ע הבהיר תיקונים עוד ועוד וקבלו הערות רבות מת"ח ותקנו, נראה לי שהם טוענים זאת הרבה יותר חזק ממה שצורת הדף טוענים זאת [...] כך שיתכן שמצד התיקונים שו"ע הבהיר יותר חזקים
כולל יונגערמאן כתב:רמת הוצאת הדרת קודש לא מגיעה לזו של מכון י-ם, הן בהעיצוב והן בההערות והתיקונים.
לדעתי השו"ע הכי טוב ללימוד כראוי הוא זו של מכון י-ם על יו"ד הל' תערובות וכודומה. חבל שהם שינו בנתיים לעיצוב אחר שכבר אין לה אותה טעם.
אוהב אוצר כתב:אין פה אף אחד שמכיר טוב את הש"ע של הדרת קודש?
לפי זה שלא הגיבו לי כנראה שלא.
אברהם צבי כתב:מישהו יודע פרטים על 'תבנית הדף' שצוין לעיל?
להעמיד דברים על דיוקם:
לפני כעשר שנים יצא לאור לראשונה שו"ע הבהיר. מהדורה זו היתה מלאה בטעויות ושיבושים גסים, בהם טעויות שהם "חידשו", היינו שלא היו אף במהדורה הישנה והמוכרת! מה שאומר שניכר שלא נעשתה עבודת הגהה ולו מינימלית לפני ההדפסה. כנראה שבעקבות כך הם קבלו מכתבים עם המוני תיקונים, וזו הסיבה שבמהדורה שלאחריה הם כתבו בהקדמה שהמהדורה שלהם היא הכי מדויקת כיון שהגיהו אותה ת"ח רבים... דהיינו שהם עצמם לו השקיעו כלום בהגהה, אלא הם נסמכו על התיקונים ששלחו להם אנשים שנפלו בפח וקנו את המהדורה הראשונה.
ארזי ביתר כתב:אם איני טועה פותח האשכול מעוניין בקניית סט...
לדעתי, ועקבתי רבות אחרי העניין, שו"ע הבהיר במהדורתו האחרונה תיקן את שגיאותיו וטעויותיו.
אני מאוד מרוצה ממנו, ואין לי מושג מה ר' צדיק רוצה מהעיצוב שלו. גם אני למדתי פרק ושניים בעימוד ספרי קודש, ואיני רואה בכך כל פגם.
בהחלט יכול להיות ואני מוכן לקבל שישנם אנשים שזה מפריע להם, אך בגדול לא נראה לי שבמהדורות בעלות מספר כרכים סטנדרטי, יש מי שמתחרה עם 'הבהיר'.
צדיק כתב:ארזי ביתר כתב:אם איני טועה פותח האשכול מעוניין בקניית סט...
לדעתי, ועקבתי רבות אחרי העניין, שו"ע הבהיר במהדורתו האחרונה תיקן את שגיאותיו וטעויותיו.
אני מאוד מרוצה ממנו, ואין לי מושג מה ר' צדיק רוצה מהעיצוב שלו. גם אני למדתי פרק ושניים בעימוד ספרי קודש, ואיני רואה בכך כל פגם.
בהחלט יכול להיות ואני מוכן לקבל שישנם אנשים שזה מפריע להם, אך בגדול לא נראה לי שבמהדורות בעלות מספר כרכים סטנדרטי, יש מי שמתחרה עם 'הבהיר'.
מעכ"ת למד עשרים שלושים דף שו"ע בקביעות וברציפות או עיין פה ועיין שם???
דומני שכאן נמצא ההבדל. במחכ"ת הרמה.
צדיק כתב:חושבני שאין 2 צדדים לשאלה, וכל לומד בשו"ע כסדר לימוד יום יומי התשובה היא אחת בלי חולק!!!
אקדים את הידוע, כי עיקר הצלחתו של מעמד ספרים טוב, זה לא למצא את הפונטים היפים והעיצובים המרגשים, אלא העיקר לדאוג שהטקסט יהיה קריא לעין, ולא מעייף ומתיש.
דוגמא קטנה למביני ענין: בשו"ע פרידמן, עם כל גודלו ומסורבליותו הנוראה, כמי שעוסקים שנים רבות בהוצאת ספרים, הבינו דבר פשוט מאוד: כל הטסקטים בשו"ע באותו פונט בלבד, אחד קטן א' גדול,דק, עבה, צר וכו', אבל לא תמצא שם עשרות סוגי אותיות שקופצות מכל כיוון ומבלבלות את הקורא הנכבד, ומעייפות אותו גם שלא בידיעתו!!! [עי' הקדמת בני רע"א לשו"ת שלו, והבן].
גודמא נוספת: מי שיפתח לידו 2 ספרים מוכרים: א' משנ"ב וא' הלכה ברורה להרב דוד יוסף, שניהם חיבורים סביב השו"ע, אבל כל ילד רואה מיד שהמשנ"ב קליל עשרת מונים על ההלכ"ב, שסובל מעודף טקסטים ופונטים שורות וקוים עד שנהפך לבלתי נסבל [10 פונטים שונים בעמוד א']. [שמעתי שבכרך החדש יג ניסו לתקן זאת אבל לא ראיתי]
ומכאן לעניננו: שו"ע פרידמן נפלא ומצוין, אבל גדול ומסורבל ללומד הצעיר, מי שלומד יוד, על כל סעיף בשו"ע בהל' בב"ח ותערובות צריך להפוך לפעמים 7-8 עמודים בשביל לקרא סעיף בשלמותןו!!!!
שו"ע הבהיר, לצערי הגדול, סובל מאותיות שונות ומשונות עם צורות מוזרות ומגוחכות, עד שכמעט א"א לקרא בזה רצוף!! אין התאמה כלל לסוגי האותיות [נובע מרצון טוב למנוע בלבלולים, אבל מעיד על חוסר הבנה בסיסית בעימוד]
ובכן לא נשאר אלא צורת הדף וותבנית הדף. אני לומד כבר כמה שנים טובות בצורת הדף ואני מעיד שכמעט ואין טעיות הטקסט קליל וקריא, דומני שאין לו מתחרים.
הקושי והחסרון של לומדי מהדורה זו הוא לפעמים בש"ך הארוכים של חו"מ, שהאותיות קטנות מדי, בהתחשב בשיעבוד לצורת הדף.
אבל מי שלומד בקביעות, לא מסוגגל משהו אחר!!!
עשוי לנחת כתב:בעיקרון כולם אהובים, כולם ברורים, 'לשם' טוענים שעשו על שו"ע הבהיר תיקונים עוד ועוד וקבלו הערות רבות מת"ח ותקנו, נראה לי שהם טוענים זאת הרבה יותר חזק ממה שצורת הדף טוענים זאת [...] כך שיתכן שמצד התיקונים שו"ע הבהיר יותר חזקים, אך אני באופן אישי לא כ"כ אהבתי את השינוי שלהם מצורת הדף, כשמאידך שו"ע צורת .
שמש כתב:ההבדלים בין תבנית לצורת: ל'תבנית' יש מראה מעט יותר חדיש ומרווח אם כי עדיין הכתב קטן לעתים (בעיקר בפת"ש קצות וכד'). בנוסף הם משתדלים לסיים כל דיבור של ש"ך ט"ז מג"א סמ"ע ח"מ ב"ש בעמוד של הש"ע שעליו הוא נסוב וכן מצוינת אות הסעיף בתוך הנו"כ. בגדול צורת הדף היא כמעט מהדורת צילום של וילנא רק באותיות חדשות לעומת תבנית שרק שמרו על סדר העמודים בעיקר בדברי הש"ע.
נהר שלום כתב:שמעתי שיצא מהדורה חדשה של הבהיר
קוגן כתב:נהר שלום כתב:שמעתי שיצא מהדורה חדשה של הבהיר
המהדורה נמצאת כבר בחנויות המובחרות.
רק שמעתי שמספר הכרכים של הסט קפץ בשיעור ניכר. אך איני יודע אם יש שם שינויים משמעותיים, או שזה אותה גברת בשינוי אדרת?
נריהו כתב:קוגן כתב:נהר שלום כתב:שמעתי שיצא מהדורה חדשה של הבהיר
המהדורה נמצאת כבר בחנויות המובחרות.
רק שמעתי שמספר הכרכים של הסט קפץ בשיעור ניכר. אך איני יודע אם יש שם שינויים משמעותיים, או שזה אותה גברת בשינוי אדרת?
אף אני הקטן מצפה לבירורה של טיב מהדורה חדשה זאת. לתשובתכם אודה
קוגן כתב:נהר שלום כתב:שמעתי שיצא מהדורה חדשה של הבהיר
המהדורה נמצאת כבר בחנויות המובחרות.
רק שמעתי שמספר הכרכים של הסט קפץ בשיעור ניכר. אך איני יודע אם יש שם שינויים משמעותיים, או שזה אותה גברת בשינוי אדרת?
אברהם צבי כתב:נפלאתי לגלות בחפושי כי עד עתה לא עלה הנושא במתא הדין, וא"כ אהיה איפוא הראשון להעלותו, בהיות ואני עומד כעת לפני קניית שו"ע אבקש דעות ובקורת החברים החשובים כאן בדבר ההוצאות הקיימות, מלבד הוצאת מכון ירושלים שעולה הון תועפות ואיני בטוח שאכן נשלמו כל חלקיו ידוע לי על מהדורות הבהיר וצורת הדף, לכאורה הפרמטרים העיקריים צריכים להיות דיוק בנוסח ורמת טעויות וכן חדושים עיקריים אם ישנם, אודה למי שיוכל לתת סקירה כללית על המהדורות, כמו כן אשמח על כל בקורת אפילו בפרטים קטנים אם קיימת, יש"כ מראש.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 211 אורחים