כוונתי לקידוש לפני הסעודה ולא לשתיית יין בתוך הסעודה המוזכר במשנה ברורה (רצא ס"ק כא).
ידוע לי כן על החתם סופר (מנהגי רבותינו עמ' פא) והאמרי אמת (ליקוטי אש עמ' שיח).
אשמח לקבל מידע על עוד מרבותינו האחרונים שנהגו/נוהגים כן.
יצא מפי כתב:כוונתי לקידוש לפני הסעודה ולא לשתיית יין בתוך הסעודה המוזכר במשנה ברורה (רצא ס"ק כא).
ידוע לי כן על החתם סופר (מנהגי רבותינו עמ' פא) והאמרי אמת (ליקוטי אש עמ' שיח).
אשמח לקבל מידע על עוד מרבותינו האחרונים שנהגו/נוהגים כן.
שאלתיאל כתב:הליכות חיים לשבת. עי"ש עמ' ר"ג.
יצא מפי כתב:ידוע לי כן על החתם סופר (מנהגי רבותינו עמ' פא) והאמרי אמת (ליקוטי אש עמ' שיח).
הברכות כתב:יצא מפי כתב:ידוע לי כן על החתם סופר (מנהגי רבותינו עמ' פא) והאמרי אמת (ליקוטי אש עמ' שיח).
לגבי מנהג החתם סופר, צודק שכך נראה מהספר שהבאת, אך לזכרוני בשאר ספרי מנהגיו מובא שבירך על היין בתוך הסעודה ולא לפניה.
ואאל"ט יש בכמה סידורים ספרדיים נוסח של אמירת פסוקים על הכוס בסעודה שלישית, אך איני זוכר אם הוא קודם הסעודה או בתוכה.
שי אבי דוד כתב:הברכות כתב:
ואאל"ט יש בכמה סידורים ספרדיים נוסח של אמירת פסוקים על הכוס בסעודה שלישית, אך איני זוכר אם הוא קודם הסעודה או בתוכה.
מנהג ייקי ידוע. הנוסח הנאמר בתוך הסעודה: "ויאמר משה אכלוהו היום כי שבת היום וגו' " - הכולל את המילה שבת ג' פעמים. כך נהג דודי ז"ל ע"פ מנהגי בית אביו, וכן נוהגים אחריו בניו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 377 אורחים