החזן כתב:שאלה לא כדי לקנטר: מסופר שם על תקופת לימודיו (הקצרצרה) בפוניבז' ואחר כך במרכז הרב?
איש_ספר כתב:החזן כתב:שאלה לא כדי לקנטר: מסופר שם על תקופת לימודיו (הקצרצרה) בפוניבז' ואחר כך במרכז הרב?
שאלה מעניינת. לא ראיתי את הספר. וראה כאן
החזן כתב:איש_ספר כתב:החזן כתב:שאלה לא כדי לקנטר: מסופר שם על תקופת לימודיו (הקצרצרה) בפוניבז' ואחר כך במרכז הרב?
שאלה מעניינת. לא ראיתי את הספר. וראה כאן
הסיפור שם מעניין מאוד, אבל השמועה הנפוצה לגבי סילוקו מהישיבה גורסת התבטאות כלשהי על ספרי הרב קוק. אמנם מעולם לא אימתתי שמועה זו.
אם זכרוני אינו בוגד בי, שמעתי בעצמי באחת מדרשותיו שלאחר שסילקו אותו ממרכז הרב רצה לחזור לפוניבז', אבל מחמת הבושה הלך לסלבודקה.
איש_ספר כתב:יש לזכור שעוד בתקופת מרכז הרב היה הגרמ"מ לומד עם דודו ר' ווועלוול צ'צ'יק כל ערב שעות רבות, והושפע ממנו רבות.
מסתבר שיש התייחסות רחבה לתקופת 'מרכז'. קבלתי עתה מהמו"ל כמה עמודים בספר המתייחסים לתקופה זוככלל המחבר הינו דייקן גדול מאד, הוא היה עשוי לדלג לגמרי על תקופת מרכז הרב, אבל לכתוב דברים לא נכונים אי"ז ממידתו.החזן כתב:שאלה לא כדי לקנטר: מסופר שם על תקופת לימודיו (הקצרצרה) בפוניבז' ואחר כך במרכז הרב?
על עובדת היותו רא"ח משב"ק אצל הרב קוק זצ"ל שמעתי מהגרמ"מ כמה פעמים בשפתים דולקות. אני בטוח שהדבר מוזכר גם בספר. אשתדל לשאול ממי שהספר תח"י.החזן כתב:וכדאתינן להכא, האם בספר נזכרה עובדת היות רא"ח הגבאי של הרב קוק?
איש_ספר כתב:מסתבר שיש התייחסות רחבה לתקופת 'מרכז'. קבלתי עתה מהמו"ל כמה עמודים בספר המתייחסים לתקופה
איש_ספר כתב:הספר יצא לאור
עשוי לנחת כתב:איש_ספר כתב:הספר יצא לאור
בכמה חנויות היום עדיין לא ראיתי, נצפה לראות בעז"ה
מבית ומחוץ כתב:רמ"מ עצמו למד ב"מרכז הרב"? חידוש מעניין. שכן הוא כתב שאיזה מקום לגבי אביו שלמד ב"מרכז הרב" , ושאלוהו מדוע לא ציין זאת על אביו והשיב, שאם היה כותב זאת היו חושבים שהיה הולך עם סנדלים ומכנסיים קצרות ועבד באדמה, אבל אז היה זה אחרת, זו היתה ישיבה ככל הישיבות.
.
אפרקסתא דעניא כתב:מבית ומחוץ כתב:רמ"מ עצמו למד ב"מרכז הרב"? חידוש מעניין. שכן הוא כתב שאיזה מקום לגבי אביו שלמד ב"מרכז הרב" , ושאלוהו מדוע לא ציין זאת על אביו והשיב, שאם היה כותב זאת היו חושבים שהיה הולך עם סנדלים ומכנסיים קצרות ועבד באדמה, אבל אז היה זה אחרת, זו היתה ישיבה ככל הישיבות.
.
אם אינני טועה כ"כ אחיו בספר על משכנות הורעים.
אביר כתב:ישנה שמועה שהרצ"י דיבר פעם על צינורות הקבלה אמר לו הרמ"מ זהו לא צינורות של אינסטלציה...
אביר כתב:ישנה שמועה שהרצ"י דיבר פעם על צינורות הקבלה אמר לו הרמ"מ זהו לא צינורות של אינסטלציה...
את הספר אורות (שי"ל ע"י רצ"י) כנראה לא ראית מעולםלמאי_נמ? כתב:אגדה זו תמוהה למדי, שכן למיטב זכרוני הרצי"ה איננו מדבר על צינורות. (זה כמו לספר כזה סיפור על הגריש"א או הרב שך).
אביר כתב:את הספר אורות (שי"ל ע"י רצ"י) כנראה לא ראית מעולםלמאי_נמ? כתב:אגדה זו תמוהה למדי, שכן למיטב זכרוני הרצי"ה איננו מדבר על צינורות. (זה כמו לספר כזה סיפור על הגריש"א או הרב שך).
לא ידענא מה יש להבין ולפלפל, למאי נמ טוען שלמיטב זכרונו במשך כיובל שנים שרצ"י נשא שיעורים הוא לא דיבר על צינורות ועם השוואה מופרכת להרב אלישיב והרב שך וע"ז הגבתי לעיל כי מי שהתעסק בהדפסה של הספר אורות ובעיקר בהשמטות הרבות שבספר אורות מן הסתם נדבק בו משהו מהענינים הנשגבים שבספר. עכשיו מובן?בברכה המשולשת כתב:אביר כתב:את הספר אורות (שי"ל ע"י רצ"י) כנראה לא ראית מעולםלמאי_נמ? כתב:אגדה זו תמוהה למדי, שכן למיטב זכרוני הרצי"ה איננו מדבר על צינורות. (זה כמו לספר כזה סיפור על הגריש"א או הרב שך).
תמהני- הרב למאי נמ דבר על מה שאמר הרצי"ה בשיעורים, וכתר"ה מקשה מדברי מרן הראי"ה זצ"ל באורות, שהרצי"ה הוציא לאור.
מבית ומחוץ כתב:אגב, אם נשא דרשה כה נלהבת על מאבק הרב מבריסק נגד "היכל שלמה", כיצד קיבל על עצמו כרב את הגרי"ש אלישיב שהיה בהיכל שלמה?
.
איש_ספר כתב:הסיפור הזה (שבקישור שנתתי) .....(וקצת פלא על עורכי הספר איך הציגו הנהגה כזו של רצ"י לזרוק בחור מעולה מהישיבה רק בשל מילה אחת).
אביר כתב: לא ידענא מה יש להבין ולפלפל, למאי נמ טוען שלמיטב זכרונו במשך כיובל שנים שרצ"י נשא שיעורים הוא לא דיבר על צינורות ועם השוואה מופרכת להרב אלישיב והרב שך וע"ז הגבתי לעיל כי מי שהתעסק בהדפסה של הספר אורות ובעיקר בהשמטות הרבות שבספר אורות מן הסתם נדבק בו משהו מהענינים הנשגבים שבספר. עכשיו מובן?
אביר כתב:בחזרה לנושא
לא ראיתי את כל הספר, אך כמדומני שבנוגע ללימודיו של הרמ"מ במרכז הרב עיקר חסר מן הספר, זקינו של הרמ"מ היה ר' אברהם צציק והוא היה הגבאי ועוזרו האישי של הרב קוק שנים רבות הן בעניניו האישיים והן בעניני הישיבה, וכל ימי חייו היה תמיד חוזר ואומר שכל זכייתו בבנים ת"ח הוא בזכות שימושו את הרב קוק. פרשיה מענינת היא לאחר פטירת הרב קוק שרצה להמשיך במשרתו אך משום מה פטרוהו בני משפחתו של הרב קוק ובתקופה ההיא סבל ר' אברהם חרפת רעב כפשוטו, במשך כל הזמן הזה לא נשמע ממנו הגה וחצי הגה של תרעומת או טרוניא על מפטריו ולמרות שפעל והתאמץ בכל כחו ע"מ לחזור לתפקידו.
הרמ"מ בכל אזכור שלו את זקינו היה כותב ואומר "שהיה מכונה בכל ירושלים ר' אברימלע מתמיד", כמדומה שתואר נדיב זה אם לא הומצא ע"י רמ"מ מקורו מגיע או מאת יחידים בירושלים או בדרך גוזמא. ויש להפליא על הרמ"מ שתמיד היה מרבה בתוארים ובסיפורים ואילו בנוגע לזקינו השמיט את עיקר משאת חייו, בכדרך משל אפשר להמליץ שהשמטה כזאת היא כמו לכתוב על ר' וולועל צציק המתמיד מבלי לציין על הדבקותו בהגריז מבריסק...
עורכי הספר כנראה קיימו כיבוד אב והלכו בעקבותיו להשמיט עובדא בסיסית זאת.
יש תח"י מכתב מעניין מאד על ר"א, ובהמשך בעז"ה.
שמח אני בחלקי, שמן שמיא קא זכו לי לשמש בפועל, מן היום הראשון ועד היום האחרון את רבנו הגדול, רבן של ישראל, נזר הקודש, אשר בהעלותי על שפתי שמו הקדוש, תאחזני יראה ופחד ורעדו כל עצמותי, מרנא ורבנא מוהרא"י הכהן הגדול זצוק"ל זי"ע ועל כל ישראל. נשארתי היחידי - לאוי"ט - שיכול אני להתפאר בגודל זכותי הרוחנית הזאת
כנראה שעשית סלט שמות וסלט סיפורים, (פתחת ניק ברגל שמאל), לר' אברהם צציק אין בנים בביתר, הצציק המבוגר שבין החיים הוא ר' מנדל צציק מגב"ש, [ולא זכור לי אם הוא בנו של ר' אברהם או נכדו של ר' אברהם]. אולי החלפת בין ר' אברהם לבין בנו ר' וועלוול, טיפת היסטוריה לא תזיק.ידיד כתב:בס"ד
בעניין הרב צ'צ'יק זצ"ל. הלא יצאה חוברת זכרונות שלו ע"י בניו (חרדים מביתר ועוד) שמה מתגלה תמונה ברורה מההיה יחסו למרן הראי"ה וכל שאר הפטפוטים הבל. ד"א קשה להשיג חוברת זו ובקושי הצלחתי להשיגה מבנו שיחיה. יש שם דברים מופלאים שראה ושמע. כדאי לקרוא הסטוריה אוטנטית ולא משוכתבת.
שיבר כתב:הרב'ה
שיבר כתב:"ישב פעם אחת אצל הרב'ה הרב אברמסקי ודיבר בלימוד, ואחר כך עבר לדבר באיזה ענין השקפתי.. "רבינו ה"חזון יחזקאל" התרגש ואמר בזה הלשון: שולזינגר, אתי מדברים רק בלימוד, השקפות - רק בבני ברק אצל הרב שך" ..."
מתוך הספר עמ' 498 הערה 40, מפיו בעצמו
מרחביה כתב:שיבר כתב:הרב'ה
בצורה כזו נדפס?!
אפרקסתא דעניא כתב:שיבר כתב:"ישב פעם אחת אצל הרב'ה הרב אברמסקי ודיבר בלימוד, ואחר כך עבר לדבר באיזה ענין השקפתי.. "רבינו ה"חזון יחזקאל" התרגש ואמר בזה הלשון: שולזינגר, אתי מדברים רק בלימוד, השקפות - רק בבני ברק אצל הרב שך" ..."
מתוך הספר עמ' 498 הערה 40, מפיו בעצמו
זו ביקורת של הגרי"א או ענווה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 210 אורחים