מבקש חכמה כתב:אגב אציין שהרב אביאור שעל דמו רוקדים פה, הוא אב שכול שאיבד את בנו במלחמות ישראל, ולו רק בשביל זה ראוי היה להתחשב בכבודו לפחות כאחד הריקים שבישראל.
אני משתתף בצערו וכואב את כאבו, אבל מה עם כבודם של הגרא"ק והגרש"י זווין שהלה מספר סיפורים בדים על צאצאיהם? האין הם ראוים להגנה על שמם הטוב? ושים לב מהו כוחה של לשון, למרות שאביאור כבר התנצל וחזר בו מסיפור נכדת הרב זווין, הסיפור נקבע בספרו של בא גד ומשם לאוצר החכמה וכן הלאה והלאה. ואת התיקון איש לא מכיר.מבקש חכמה כתב:לענ"ד האשכול הזה לא תורם שום מידע בעל ערך. בשביל לשון הרע יש פורומים אחרים.
מבקש חכמה כתב:הסברתי גם בפרטי לפותח שלו היה כותב בסגנון מכובד לרב אביאור והיה מגלה את טעויותיו ולאחר מכן היינו פונים לברר גם את שאר סיפורי הבדיה שמסתובבים בעולם התורה ומגלים מה שקר ומה אמת, ניחא.
אלא שהקורא את הודעתו ואת הפתיחה שלה מבין שעניינו לבזות את הרב אביאור ולפגוע בו וכך הבין גם המגיב שלאחר מכן שהוסיף לטפל בלשון נעימה גם באחרים.
אגב לגופו של עניין לדעתי אין לאף אחד ביטוח על ילדיו ואם יש מי מגדולי ישראל שמבניהם התפקרו בטוח אני שכולנו מלמדים עליהם זכות שדבר זה נעשה למרות מאמציהם לחנך את הילדים. על כן גם אם הוא היה צודק הוא לא פגע בכבודו של איש ואם שגה בדבריו (בשוגג או במזיד) וייחס להם דבר כזה אין בזה נפק"מ לשום דבר.
זאת לעומת פותח האשכול שהעלה את שמו של הרב אביאור בשער בת רבים וגילה טעויות שמצא בדבריו שנאמרו בשיחה אישית או הודפסו באיזה ספר נידח וזאת מתוך מטרה להתנגח בו.
מאיר סובל כתב:ר' תוכן, למה כתבת נזק "כמעט" בלתי הפיך? כיצד לדעתך עדיין ניתן להפכו ולרפאותו את הנזק הזה של ההתבוללות גויים ביהודים בלי כל רישום ומעקב?
הבל כתב:ומה עם כל הדיינים החרדים שמשתמטים לדון דיני גירות?
להם הנכם מסכימים לסלוח?
לא מחכמה להטיף רק לחצי מהאנושות.
(לא שהסיפור עם אביאור לא מצחיק אותי ותודה על הקוריוז.)
תוכן כתב:[הבל כתב:ומה עם כל הדיינים החרדים שמשתמטים לדון דיני גירות?
להם הנכם מסכימים לסלוח?
לא מחכמה להטיף רק לחצי מהאנושות.
(לא שהסיפור עם אביאור לא מצחיק אותי ותודה על הקוריוז.)
ידוע לך על גר שרצה להתגייר באמת, ולא מצא שום דיין חרדי שהיה מוכן לגיירו? אני מניח שישנם דיינים שאינם מרגישים בנוח לטפל בזה, אבל יש מספיק דיינים חרדים אחרים שיגיירו אותם כדת וכדין. אבל לו יהיבנא שאין אפילו דיין חרדי אחד שמסכים לגייר גרים, יכול להיות שיש פה איזו שהיא אי צדק, בהתאם לדעה שיש לכתחילה לקבל גרים ולגיירם (שגם זה לא ברור), אבל עדיין עדיף אי צדק שבשב ואל תעשה, ממזיק בידים שהורס ומחריב ללא מעצור וללא גבול.
אמש פגשתי מישהו ממשפחתו החרדית של ר' יוסף אביאור, והלה סיפר לי ששמע מאביאור בעצמו לפני כמה שנים על אנה קוטלר ואביאור הוסיף לו שנראה לו שיש איזה קשר משפחתי למשפחת קוטלר וכו', משהו בסגנון זה. מאז הסיפור תפח והצמיח שרשים. לא יאומן.
נהנה מהאוצר כתב:מה זה להציל מה שיש ?????..
כל ענין ההצלה הוא בדברים ששיך בהם הצלה שאפשר לעשות אותם בטוב כדת וכהלכה
אבל לשבת בבית דין של גיורים על מנת לגייר כאלו שבהחלט לא רוצים להתגייר לשם יהדות, מה שייך בזה הצלה
הבל כתב:כשפותחים בי"ד לא בדיוק יודעים מי יגיע אליו והנבואה שכל מי שיגיע יהיה כזה שלא רוצה באמת להתגייר מיוחדת רק לשוטים.
העיקר שאתה כנראה מסכים שהדיינים החרדים פשוט משתמטים מלשבת בבי"ד האלו בשלל תירוצים כמובן..
אוצר החכמה כתב:נכון זה בגר שוודאי נגיירו, ובזה יש מקום לטעון על מנהג ימינו שמעכבים גם גרים שניכר שכוונתם לש"ש ויש לדון בזה. אבל מ"מ הראייה מימי דוד ושלמה שאם יש חשש שכוונתם שלא לשם שמים שנמנעים באופן כללי, לכאורה ראייה טובה.
מאיר סובל כתב:ר' תוכן, לא הבנתי תשובתך איך אפשר ליפטר בדיעבד מגיור שלא כדין, שבעצם זו התבוללות גמורה. כמו עם הגיורים הרפורמיים באמריקה. נאמר שהתגיירה חיילת, והתחתנה עם חייל חילוני, ונולדו להם 5 בנות מה הדין של כל בני ובנות הבנות שלהם?? חל עליהם קדושת ישראל בדיעבד? בלי שום גיור? אפשר לסנן אחרי חצי דור את היהודים מהגויים המעורים בהם??? איך???
משפחה שנטמעה מועיל להחיל יהדות על מי שנולד גוי? הרי זה היתר מיוחד לממזרים, שהם יהודים בלאו הכי, או פסולי קהל אחרים. איפה מצאת דין משפחה שנטמעה על גוי גמור?
עיין בסוף פ"ק דיבמות שיהודים שנטמעו בתוך הגוים נמנו חכמים עליהם ועשאים גוים גמורים, ולכאורה הוא הדין להיפך.
אוצר החכמה כתב:עיין בסוף פ"ק דיבמות שיהודים שנטמעו בתוך הגוים נמנו חכמים עליהם ועשאים גוים גמורים, ולכאורה הוא הדין להיפך.
איך יוצא לך זה מזה?
תוכן כתב:מטונך, ומה ממזר שנתערב פסול בכשר מכשרינן משום משפחה שנטמעה אע"ג שכשנתערב כשר בפסול לא פסלינן משום משפחה שנטמעה, בישראל שכשר שנתערב בפסול פסלינן משום משפחה שנטמעה על אחת כמה וכמה שפסול שנתערב בכשר מכשרינן במשפחה שנטמעה.
תוכן כתב:סברא נוספת שמעתי, שטבילת אשה לטהרתה גם היא יכולה ליחשב טבילה לשם גירות, ולא אזכור איפה ראיתי סברא זו, ואם בר סמכא היא.
מאיר סובל כתב:ר' הבל, טענתך למה חרדים אינם יושבים בבי"ד לגיור בכדי להציל מה שאפשר מופרכת.
מפני שאין זה מסמכות הועדה למינוי דיינים, כי אינם דיינים עם כושר ועם ועדת מינויים, אלא סוג אחר לגמרי.
ומחפשים לכתחילה כאלו שיהיו גמישים, ויתאימו למציאות הישראלית של היום. הם! לא יקבלו חרדים (אמיתיים) בכל מחיר! היה הרכב אחד של חרדים שהכנס כדי לסתום להם את הפה, לאמור: תגיירו כהבנתכם.
אבל - כל אלו שנדחו על ידם בגלל חוסר רצינות לשמור מצוות, גויירו על ידי בתי הדין המיוחדים לגיור המקבילים. אז מה עשו חוץ מלהיות עלה התאנה של המינהל הזה??
תוכן כתב:תשובתך לא ממין הטענה. נניח שהחרדים משתמטים מלשבת בבי"ד, באיזה זכות הופכים רבני הד"ל גוים גמורים לגרים? איך שני הדברים קשורים יחד? הרי אף אחד לא מכריח אותם לגיירם, אלא הם עושים את זה מרוב פזיזות, תמימות וטפשות. איך אפשר ללמד זכות על התנהגות זו?
הבל כתב:הדיון התחיל מזה שטענת שהרב דרוקמן פשוט תמים. אם ככה אני מבין שאותו אתה לא מאשים. הוי אומר שצריך להאשים את מי שמינה אותו.
לגבי לימוד זכות לא נראה לי שצריך כי אדם שחושב שהוא צודק עפ"י ההלכה ממילא מתנהג לפי מה שהוא חושב (ללא קשר מה דעתי בהלכה).
אתה הרי גם סובר שאין דיינים שמגיירים מי שלא צריך מרוע לב אלא רק מתמימות פזיזות וטפשות תופעות שמצויות גם אצל אנשים ממגזרים אחרים.
תוכן כתב:תמימות זאת תכונה שבוחרים בה. וכן פזיזות וכן טפשות. ראוי לגשת אל ההלכה בזהירות ובכבוד ראש, ומי שבוחר לא לגשת כך, אלא מתוך השקפת עולם תמימית משוללת מן המציאות, עליו ליתן את הדין.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 163 אורחים