איש_ספר כתב:שמועת שווא ותליה באילן גדול.
כמדומה שרח"ק העיד ע"ע שלא עשה 'קידוש' לאף אחת מבנותיו.
איש_ספר כתב:שמועת שווא ותליה באילן גדול.
כמדומה שרח"ק העיד ע"ע שלא עשה 'קידוש' לאף אחת מבנותיו.
סענדער כתב:השמועה היא מהצדיק הקהילות יעקב זי''ע שאמר כן לאבי בת מעוכבת שידוך, ואין לנו אלא חידושו, ועוד שחובת הקידוש הינה על האב ואינה עוברת לבת כחובת מילה.
שמואל ברמה כתב:בבית אבי נוהגים שלא לעשות קידוש לבנות.
זקן ששכח כתב:שמואל ברמה כתב:בבית אבי נוהגים שלא לעשות קידוש לבנות.
נהגו שלא לעשות, או שמא לא נהגו לעשות?
הרב משה אברמוביץ כתב:הרב ? בן הרב ששת.
כבר הרחיב בכך הפלא יועץ נגד אלו המתביישים בלידת בת.
בר ששת כתב:האם עובר ללידת הבת, דלוק נר על ראשה והמלאך מלמדה דברי התורה. או לכה"פ את החוקים הנוהגים לנשים?!
בר ששת כתב:3. האם עובר ללידת הבת, דלוק נר על ראשה והמלאך מלמדה דברי התורה. או לכה"פ את החוקים הנוהגים לנשים?!
בר ששת כתב:1. האם נמצא מקור חז"לי לשמחה בעת לידת הבת. (יש מי שהביא כך בשם הגרח"ק שמצא כן בדברי רבינו גרשום?!).
בר ששת כתב:כאבוה ד'שמואל ברמה' מנוח שעם הארץ היה...
מנחם כתב:בר ששת כתב:כאבוה ד'שמואל ברמה' מנוח שעם הארץ היה...
שלום לך רבי ומורי1
מה המקור שהוא אלקנה הוא מנוח?
מנחם כתב:יש מקור לכך שגומה זו נוצרת מסטירת המלאך? ואולי יש להוכיח מכך שגם עוברי גויים לומדים תורה?
קו ירוק כתב:הגרח"ק אומר שלא יודע מדבר כזה.. ואם כך מסתמא גם הוא לא עשה לבנותיו. וכל היה רווח בכל חוגי הליטאים עד הגדור האחרון
בקרו טלה כתב:'קידוש' בגיל מבוגר כסגולה
זכריה כתב:בקרו טלה כתב:'קידוש' בגיל מבוגר כסגולה
ולכאו' הרבינו גרשום גבי בועז הוי ראיה לענין בקידוש
בקרו טלה כתב:זכריה כתב:בקרו טלה כתב:'קידוש' בגיל מבוגר כסגולה
ולכאו' הרבינו גרשום גבי בועז הוי ראיה לענין בקידוש
כן כתב הפני מנחם בשולי הגליון
זכריה כתב:מה שכתב בשולי הגליון "בשבת" הוי בדווקא?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 648 אורחים