איש_ספר כתב:תודה רבה לכולם.
היא שיחתי, מן הראשונים שהעמידו במי פירות, טעמם דבשאובין אפילן נתן ונטל כל היום ולא רק עד רובה (חוץ מהראב"ד)
וכבר החזו"א תמה אם מדובר במי פירות והרי זה משום ביטול, מפני מה בעינן נתן סאה מקודם. (ותי' שהוא רק מדרבנן).
יש מן הראשונים שהביאו ראיה דבתערובת מותר לאכול כל החתיכות מדינא דנתן סאה ונטל סאה, והנה אם הם מפרשים בשאובין והוא מדין השקה, הדימוי לא מתחיל בכלל, אבל אם הם מפרשים דאיירי במי פירות, מובן יותר. הבעיה שהם להדיא מפרשים דמיירי בשאובין, אמנם אם הם גרסו נטל סאה ונתן סאה, הרי זה בהכרח לאו משום זריעה, דושאי ל"ש זריעה כשאין מקה כשר. וצ"ע .
לא הבנתי, כנראה אינני מונח מספיק, יש כאן איזה קצר בינינו
אומר דבריי שוב
שיטת הרשב"ם בב"ב סה דדינא דנתן סאה ונטל סאה הוא מהלכות
ביטול ברוב, והקשה עליו הריטב"א שם דחזינן דיש השקה גם בב' מקוואות סמוכות וללא ביטול ברוב והוא בפ"ו מ"ג, הרי לך שיטה הסוברת שמיירי בשאובין וגם מפורש שהוא מצד ביטול ברוב וממילא אפשר להוכיח לתערובת
כוונתי קודם הייתה שמי שמעמיד בשאובין סובר שנתן ונטל מותר עד רובה ועל כרחך דלית ליה השקה מטעם זריעה וא"כ מצד זה יכול לגרוס נטל לפני נתן כיון דאין טעמו מצד זריעה אלא מצד ביטול ברוב ולזה לא בעינן מ' סאה , אבל מכל מקום אין לגרוס לשיטתו נטל קודם דא"כ יפסל בג' לוגין שאובין שנפלו בל"ט סאה