"ס''ט כתב:בסוף העלון (אות כ"ד) בזה הלשון:
"מרן זצ"ל היה רגיל לחלק מיד לאחר הקידוש קליות ואגוזים. לפני כשמנה שנים שכחו לקנות אגוזים, לאחר הקידוש כל אחד מהילדים פשט את ידו וביקש אגוזים. מרן אמר לבני הבית: תביאו משהו אחר במקום האגוזים. הביאו במבה כשר לפסח. אני ישבתי לידו... מרן שאל אותי: מה מברכים על זה? אמרתי לו: האדמה. בירך האדמה, ונתן לכולם ואמר להם לברך האדמה".
אולם לפלא ההתעלמות המוחלטת ממה שכתב הרע"י עצמו, ומופיע בעצם כתב ידו, בהסכמת ספר הלכה ברורה חלק י', בזה הלשון:
"ולחיבת הקדש אציין, כי עיינתי בתשובתו שבאוצרות יוסף חלק י' (סימן י'), בדין פת הנעשה מקטניות אשר נטחנו, וכן מיני חטיפים הנעשים מתירס, והעלה להלכה שברכתם 'שהכל נהיה בדברו' מכמה טעמי תריצי, ודבריו נכוחים למבין וישרים למוצאי דעת ע"פ רבותינו הפוסקים ראשונים ואחרונים, וסמך סמיכה בכל כחו על מה שכתבנו בשו"ת יביע אומר ח"ז (חאו"ח סי' כ"ט). והמעיין ישר יחזו פנימו שיפה דן יפה הורה, ודבריו נכונים לאמתה של תורה בלי שום פקפוק, חדאי נפשאי, יישר כחו וחילו".
נהר שלום כתב:["חטיפים הנעשים מתירס" זה לא במבה וזה מחלוקת ידועה בין הגר"י להגר"ד מה דעת מרן זצוק"ל
ס''ט כתב:
אבל עיקר התימה המשך דבריו שם:
"רק מהרי"ו הוא שאמר שמקבלים בהדלקה ולכן מברכות לאחר ההדלקה ע"י שסוגרים את העיניים".
אבל במהרי"ו מבואר בדיוק ההפך שמקבלים בברכה ולא בהדלקה.
ישראל אליהו כתב:נהר שלום כתב:["חטיפים הנעשים מתירס" זה לא במבה וזה מחלוקת ידועה בין הגר"י להגר"ד מה דעת מרן זצוק"ל
"חטיפים הנעשים מתירס" זה כן במבה! הסתכל בתוך השו"ת אוצרות יוסף שהרע"י שולח אליו. שדיבר על .. במבה.
בניו מבזים אותו, כשכל אחד מוציא פסק שהסכים עמו.
חוקר_ומקובל כתב:עיין נדרים דף כה ב כגון רב כהנא ורב אסי הדין אמר שבועתא דהכי אמר רב והדין אמר שבועתא דהכי אמר רב, ועיין ביצה כד ב רב אמר מותרין לקבל ולוי אמר מותרין באכילה אמר רב לעולם אל ימנע אדם עצמו מבית המדרש אפילו שעה אחת דאנא ולוי הוינן קמיה דרבי כי אמרה להא שמעתא באורתא אמר מותרין באכילה בצפרא אמר מותרין לקבל אנא דהואי בי מדרשא הדרי בי לוי דלא הוה בי מדרשא לא הדר ביה, וכזאת לרוב בתלמוד.
משה פרץ כתב:בדבר מה שהאריך ב'השיעור השבועי' (סוף גליון ת) להשיג על דברי רב אחד מחו"ל, ראה הערות בקובץ המצורף
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים