נוטר הכרמים כתב:פרנקל תאומים כתב:נוטר הכרמים כתב:הויכוח על נטפרי אכן שונה לטובה מקופות החולים, כי זו אכן גוף פרטי, אם כי לא פרטי במובן היעודי וההצהרתי, שכן הוא בא להציל את עם ישראל, ככה הסבירו לנו, ולא לאכוף עלינו לאיזה גדול בישראל עלינו לשמוע.
כעת לשאר דבריך, א' אני סובלני ביחס להצגת דבריך בכל עת בצורה מאוד חד צדדית. בסופו של יום, בראשות הציבור הזה המונה עובדתית רבבות (!) עמדו ועומדים גדולי ישראל כמו מרן הגר"ש אויערבאך זצוק"ל ואחרים. עצם הנסיון להציג את הציבור הזה כציבור שקם נגדך או נגד רבותיך וכאילו שזו הגדרתו ומטרתו הוא שקרי ובזוי. לכן גם אם ישנם טענות על ביקורות או התקפות, הגישה הזאת לפיה כביכול, כל ההתארגנות היא נגד ולא בעד השקפה שונה או גדולי ישראל אחרים (שיהיו 'מחבלים', לא איכפת לי) איננה נכונה. (הרי מצד אחד מסבירים לנו שהכל 'נגיעות' של אנשים, ומצד שני, כל מטרתם זה 'נגד').
ב' מכאן גם הגישה לפיה יש איזה צדק בקרטל נגד ציבור, כאשר הציבור הזה מגובה ברבנים חשובים, תהיינה השקפותיו אשר יהיו והביקורת עליו מוצדקת, אין זה מפקיע ממנו זכויות של ציבור. כדאי שתברר זאת הלכתית ומשפטית בלי לצטט לי פסקים מוזמנים.
ג' די כבר עם משפחתי וסביבתי, זה לא הנושא. כולם כאן יודעים בדיוק במה המדובר, ושזו תופעה רחבה דיה.
לא נכון. ממש, אבל ממש לא נכון.
אני לא רוצה להיסחף, ולנעול.
אתה חולק על העובדה הבדוקה ש85 אחוזים מהציבור הזה הם תלמידים / בנים של כל מיני, ולא הגיעו בזכות עצמם? כן צודקים או לא, אני לוקח אחריות מלאה על הנתון.
אתה לא רוצה להיסחף? אנחנו כבר הרבה אחרי ה''להיסחף''.
רק אל תראו את זה לנטפרי...
ידידי החביב (באמת) ר' נוטר,
לא הבנתי מה נפק''מ שהציבור הם "בנים של" ו"תלמידים של" (אגב, רובו המכריע של מניינו ובניינו של ציבורכם הוא המשתייך לצד ידוע במחלוקת מטופשת בין שני גיסים בישיבה ידועה ולמד בישיבות המזוהות עם אותו צד, ומכאן הכל משתלשל. לא השקפה ולא נעליים. אילולא אותה מחלוקת מטופשת על נכסים ושליטה בגבעה פלונית, לא היה היום לא ''הפלס'' ולא ''עץ''. ואתה יודע זאת היטב).
יהיה איך שיהיה, אכתוב זאת בסגנונך דלעיל:
לא יתכן שהאמתלא הזאת של "בנים של" ו"תלמידים של" וההיתלות באילן גדול (הגרש''א זי''ע) וההיתממות של "בסה''כ התארגנות של אנשים שהם בעד השקפה שונה" ישמשו ככסות עולם למערומי העושים מעשי זמרי באיצטלא של פינחס, ואפילו הם נוקמים בכך גם באנשים שמיוחסים אליהם מעשים דומים. אדרבה, תוכיחו שאפשר אחרת.
נ''ב:
את החוברת "הנפלאה"
''מורשתו'' קיבלת לפני כחודש בתיבת הדואר?.
חבל שאין לי דרך להעלות אותה כאן לפורום, כדי שהתמימים או המיתממים יבינו עם מה יש לנו כאן עסק.
נ''ב 2:
אכן לא ידוע לי על בעיה הלכתית להתנות עם מי שמפרסם אצלי שלא יפרסם אצל מי שעוסק בהתרסה שיטתית מולי (ומול רבותיי ושלוחיהם), אפי' אם המתריס והמסית עושה זאת בשם ''ההשקפה'' של רבותיו.