שייף נפיק כתב:שאלה קצרה נשאלת,
תשובה מתקבלת ,
לאבן פינה נהפכת ,
לעודד הלבבות - לדורות...
"שמעתי מהחזון איש"
הוא חזר והדגיש ,
והלב נפתח והרגיש,
לקבל מאור האי"ש
כמלאך עיר וקדיש-
"ש(כמעט) כל בן ישיבה"
"כל" רבותא בה
אכן! אני ואתה!
בן לגדולה או קטנה
כל "בן" יושב ישיבה-
"הוא בספק גדול הדור"
ספק באורייתא- חמור!
וזה חלחל ועורר,
צעיר וגם בוגר,
בשעות קשות ובמשבר
לתת תקווה ורוח שאר!
הוא היה רב ואב,
נטע בנו לקח באהב,
טיפח והשקה רומם הלב,
הכה בנועם על קדקד,
בדיבור, שיחה וועד,
גדל! אמר קולו המיוחד,
במידות במוסר ובלימוד,
בהתמדה ושינון ואהבת חסד.
"ר' דוב"
יהי זכרו ברוך.
כל הזכויות שמורות לידידי שיחי'
אפשר לעזור לנסח עוד.
שש ושמח כתב:לגבי דברי החזו"א,
נראה פשוט שהיום נשתנו הטבעים בענין זה.
שלמה בן חיים כתב:שייף נפיק כתב:שאלה קצרה נשאלת,
תשובה מתקבלת ,
לאבן פינה נהפכת ,
לעודד הלבבות - לדורות...
מה הסיפר שעומד מאחרי השיר? היה איזה מעשה עם החזו"א ור' דב יפה?
ודאי שהיה יעויין בספר לעובדך באמת חלק ב' עמ' רצב
שייף נפיק כתב:יעויין בספר לעובדך באמת חלק א' עמ' רצב
שש ושמח כתב:שייף נפיק כתב:יעויין בספר לעובדך באמת חלק א' עמ' רצב
חלק ב'
שייף נפיק כתב:"הוא בספק גדול הדור"
ספק באורייתא- חמור!
שש ושמח כתב:מה יש לתקן? אני כותב מה שנראה לי, לא דיברתי נגד אף אחד ולא המעטתי בכבודו של ר' דב זצ"ל. אם יהיה אסור לכתוב כאן להיפך מדעתו של כל ת"ח יהיה אסור לכתוב כאן כלום.
קשה להאמין שר' דב עצמו חשב שיש לדמות בחורי ישיבה בפוניבז בזמן החזו"א לבחורי ישיבה בזמנינו, ולו מחמת החילוק הפשוט שאז באו לישיבה רק אלו שנפשם חשקה בתורה והיום בא כל מי שנולד להורים חרדים.
וגם החזו"א עצמו ספק גדול אצלי האם התכוון למה שאומרים בשמו.
שש ושמח כתב:לגבי דברי החזו"א,
נראה פשוט שהיום נשתנו הטבעים בענין זה.
שש ושמח כתב:לגבי דברי החזו"א,
נראה פשוט שהיום נשתנו הטבעים בענין זה.
כרמל בצקלונו כתב:דרך אגב נושא האשכול, בספר גן נעול - הלכות צניעות מאת ר' יעקב לוי, ח"ב עמ' קס"ט בהערה מובא גבי שמועות הנמסרות בשם החזו"א, שבשו"ת אז נדברו (ח"ו סי' נ') מציין לדברי הגרח"ק בשונה הלכות (רל"ט ס"ג) גבי שינה אפרקדן דאפילו שכיבה בלא שינה אסור... ושכן העידו בשם החזו"א, והעיר באז נדברו דאין לקבל כל מה שמוסרים בשם החזו"א... וסיים בזה"ל: ומכאן שאין לקבל מה שאומרים בשם מרן ז"ל אפי' כשנאמר בשם אדם גדול...
סעדיה כתב:כרמל בצקלונו כתב:דרך אגב נושא האשכול, בספר גן נעול - הלכות צניעות מאת ר' יעקב לוי, ח"ב עמ' קס"ט בהערה מובא גבי שמועות הנמסרות בשם החזו"א, שבשו"ת אז נדברו (ח"ו סי' נ') מציין לדברי הגרח"ק בשונה הלכות (רל"ט ס"ג) גבי שינה אפרקדן דאפילו שכיבה בלא שינה אסור... ושכן העידו בשם החזו"א, והעיר באז נדברו דאין לקבל כל מה שמוסרים בשם החזו"א... וסיים בזה"ל: ומכאן שאין לקבל מה שאומרים בשם מרן ז"ל אפי' כשנאמר בשם אדם גדול...
השמועה לגבי שכיבת פרקדן - דוקא כן מבוססת.
סעדיה כתב:כרמל בצקלונו כתב:דרך אגב נושא האשכול, בספר גן נעול - הלכות צניעות מאת ר' יעקב לוי, ח"ב עמ' קס"ט בהערה מובא גבי שמועות הנמסרות בשם החזו"א, שבשו"ת אז נדברו (ח"ו סי' נ') מציין לדברי הגרח"ק בשונה הלכות (רל"ט ס"ג) גבי שינה אפרקדן דאפילו שכיבה בלא שינה אסור... ושכן העידו בשם החזו"א, והעיר באז נדברו דאין לקבל כל מה שמוסרים בשם החזו"א... וסיים בזה"ל: ומכאן שאין לקבל מה שאומרים בשם מרן ז"ל אפי' כשנאמר בשם אדם גדול...
השמועה לגבי שכיבת פרקדן - דוקא כן מבוססת.
שייף נפיק כתב:סעדיה כתב:כרמל בצקלונו כתב:דרך אגב נושא האשכול, בספר גן נעול - הלכות צניעות מאת ר' יעקב לוי, ח"ב עמ' קס"ט בהערה מובא גבי שמועות הנמסרות בשם החזו"א, שבשו"ת אז נדברו (ח"ו סי' נ') מציין לדברי הגרח"ק בשונה הלכות (רל"ט ס"ג) גבי שינה אפרקדן דאפילו שכיבה בלא שינה אסור... ושכן העידו בשם החזו"א, והעיר באז נדברו דאין לקבל כל מה שמוסרים בשם החזו"א... וסיים בזה"ל: ומכאן שאין לקבל מה שאומרים בשם מרן ז"ל אפי' כשנאמר בשם אדם גדול...
השמועה לגבי שכיבת פרקדן - דוקא כן מבוססת.
מחלוקת ר' חיים גרינמן ור' חיים קנייבסקי. באז נדברו סומך על הגרח"ג ואומר מי כמוהו נאמן בדברי החזון איש
שייף נפיק כתב:סעדיה כתב:כרמל בצקלונו כתב:דרך אגב נושא האשכול, בספר גן נעול - הלכות צניעות מאת ר' יעקב לוי, ח"ב עמ' קס"ט בהערה מובא גבי שמועות הנמסרות בשם החזו"א, שבשו"ת אז נדברו (ח"ו סי' נ') מציין לדברי הגרח"ק בשונה הלכות (רל"ט ס"ג) גבי שינה אפרקדן דאפילו שכיבה בלא שינה אסור... ושכן העידו בשם החזו"א, והעיר באז נדברו דאין לקבל כל מה שמוסרים בשם החזו"א... וסיים בזה"ל: ומכאן שאין לקבל מה שאומרים בשם מרן ז"ל אפי' כשנאמר בשם אדם גדול...
השמועה לגבי שכיבת פרקדן - דוקא כן מבוססת.
מחלוקת ר' חיים גרינמן ור' חיים קנייבסקי. באז נדברו סומך על הגרח"ג ואומר מי כמוהו נאמן בדברי החזון איש
חזור אל “אָשִׁירָה נָּא לִידִידִי”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים