הודעהעל ידי מענה לשון » ש' נובמבר 15, 2014 11:13 pm
אינני הר אף לא גבעה, ואיני יודע מפני מה חששתם להרים, אבל למה לא תחששו ותחוסו על זמנם ועיונם של עמלי התורה, זאת לא אדע.
ואצא קצת מגדרי כדי לסבר אזנכם, אף אם יהא בו קורטוב של עוקצנות.
הנה כל שבקשתי זה שיוסיפו לשם הספר -"שער משפט -שער דעה" [ואולי אפי' להוציאו כספר בפ"ע שזה יותר העזה]
והשיב המנהל שזה יצא והודפס יחד עם שער משפט ולכן לא יעשה כן במקומינו להפריד, וגם כל מי שיבדוק בציונים על סעיף וסימן ימצא.
ועל זה השבתי שלא יוכלו למצא ע"י סעיף וסימן כי ימצאו את הספר 'שער משפט' ולאו כל אדם זוכה לדעת שהוא מקושר עם שער דעה. וע"כ למצער לכתוב עליו בצידו כחלק משם הספר כנ"ל.
ואף אם נאמר ש-100% יודעים שזה אותו מחבר ומצוי בסוף הספר הנ"ל למה לא לכתוב?? אפי' דיו אין כאן כדי לחוס עליו, והנה כמה דוגמאות שבעלי האוצר פירטו לפרוטות את שם הספר הגם שלא בטוח שאי מי עיין בהם אי פעם...
בת הש"ך - במועד הנכון [ספרי הרב להמן מאד חשוב לדקדק בהם עד הסוף, ואפי' שלא נזכר כלל ששם הספר הוא 'במועד הנכון' מ"מ למה לא להאריך ולפרט...]
זוכר ברית אבות - מנהגי אבותינו שבמרוקו [למרות שמי שמצוי במנהגי מרוקו, והגיע עד הספר זוכר ברית יודע ודאי שזה הספר]
זכור זאת ליעקב - כהן [מאוד דחוף לדעת בכותרת על שם מי יצא הקובץ כי אם הוא לוי אני לא מעונין...]
זכור לאברהם -מנהגי אדמו"ר מתלדות אהרן [בטוח שכל חסיד ת"א שמכבד עצמו יודע על הספר ופועלו, למה הפירוט??]
לגבי 'חוות דעת' שא"א לכתוב בשם הספר כמובן, כבר לא אציע להופכו לספר בפ"ע כי זה כבר כפירה בעיקר, הרי אף פעם לא יצא לאור בנפרד [כדברי המנהל, מה שלא ידע שיצא בשנים האחרונות עם ביאורים....בנפרד]
אחזור שוב ואומר יש לכם זהב בידים ואתם מתעקשים להופכם לכסף ואף לנחושת, הרי מה מונע מכם במחי יד להקל על הלומדים שלא יתרוצצו ויחפשו, ואפילו אם זה יעזור רק לאדם אחד??
ואני במקומכם הייתי עושה את המהרש"א בנפרד [לידיעת אוהב אוצר] על כל מסכת, וכשירצו לעי' במהרש"א על פסחים יהיה נגיש בצורה נפלאה.
וכן מהר"ם שי"ף בנפרד.
וכן רי"ף בנפרד
וכן מרדכי בנפרד.
וכן כל הדברים שיש באפשרותכם תנגישו אותם, למה להיות מקובעים עם כללים וחוקים זרים ומוזרים.