מחולת המחנים כתב:כיוצא בדברי החפץ חיים הללו מצאנו בספרי רבי צדוק הכהן שביאר שדוקא בגלות בבל גברו ישראל בתורה, ושם היתה קבלת התורה מאהבה ומשם התחילה תורת שבע"פ, ועל שם כך נקרא התלמוד שלנו בשם "תלמוד בבלי".
והמציאות גם הוכיחה כן בימי הגלות שהיכן שסבלו ישראל יותר מעול גליות דוקא שם התחזק לימוד התורה, וכגון באשכנז אשר בימי הרדיפות ומסעות הצלב התפתחו ורבו בעלי התוס', וגם בדורות הבאים אחריהם באשכנז ופולין שנהיו מרכזי התורה למרות הגירושים ועול גלות הקשה.
וגלות בבל הייתה הכנה לתורה שבעל-פה, כמו שאמרו (שבת קמה:): 'הבאים ישרש יעקב' וגו' - אלו תלמידי חכמים שבבבל שעושין ציצין ופרחים לתורה, ועל זה אמר הכתוב: 'ומלאו פני תבל תנובה' - שמשם נתפשט תורה לכל העולם, וכן כל הגלויות הוא להתפשטות תורה שבעל-פה שכל הגלויות בכלל גלות בבל.
כי שמעתי מאדמו"ר הקדוש זצללה"ה, שבעת שגלו לבבל כולם הלכו במר נפש ויחזקאל הלך בשמחה רבה, היינו מפני שיחזקאל הרגיש אור הקדושה, אשר יזריח הקב"ה לישראל בבבל, יותר מבהיותם יושבים על אדמתם, וכן היה שנתגלה ליחזקאל מה שלא נתגלה לשום נביא וחוזה.
כמובא בזוה"ק (פרשת שמות ב:) כד נחתו לבבל אתפתחו שמיא ושראת רוח קדשא על יחזקאל, וחמא מה דחמא ואמר לון לישראל, הא מאריכון הכא וכל חילי שמיא ורתיכא דאתי למידר ביניכון וכו', כיון דחמו ישראל כך חדו וכו' ולא חיישו על גלותיהון כלל, דהא ידעו דקודשא בריך הוא לא שביק לון ותמן שכינתא עמהון. [בתרגום ללשון קודש: "כאשר ירדו לבבל נפתחו השמים ושרתה רוח הקודש על יחזקאל, וראה מה שראה ואמר להם לישראל, הרי אדוניכם כאן וכל צבאות שמים ומרכבותיו שבאו לגור ביניכם ... כיון שראו ישראל כך שמחו ... ולא חששו על גלותם כלל, כי ידעו שהקב"ה לא עזב אותם ושם השכינה עימהם"].
ושם בבבל התחיל התפשטות הדברי תורה שבעל-פה, ואמרו רבותינו ז"ל (שהש"ר ד', ד'): הרבה צדיקים העמדתי בחורבנה יותר מישובה, והרבה גזירות גזרתי עלי וקיימתים יותר ממה שגזרת עלי, והכל היה מאנשי כנסת הגדולה שהיו בבבל, כי כל הגזירות והסייגים שלא נאמר מי עשאם, כולם הם מאנשי כנסת הגדולה שתיקנו לישראל לצורך קדושת ישראל ביתר שאת ויתר עוז ...
ומצינו בימי אחשורוש שהיו בגלות, וקבלו עליהם התורה שבעל-פה מרצונם מצד אהבת הקב"ה, כי כפיית ההר בסיני היה על תורה שבעל-פה (מדרש תנחומא פרשת נח, אות ג'), שלא רצו לקבל מרצונם כי צריכה יגיעה ולמאוס תענוג עולם הזה, ואומנם בגלות קבלו עליהם התורה שבעל-פה באהבה ובשמחה, ומצינו אחר כך שכל התורה שבעל-פה נתגלה להם בגלות בבל, ורב יהודה (כתובות קי:) אסר לגמרי לצאת מבבל לארץ ישראל, והגלות בעצמו גרם לישראל להתפשטות התורה הקדושה.
גם זו לטובה כתב:אולם כמד' מאז ששבו בנ"י לארצם ובמידת מה "יושבים איש תחת גפנו" אדרבה זכינו לריבוי תורה, הרבה יותר מזמן הגלות.
וונדרבר כתב:גם זו לטובה כתב:אולם כמד' מאז ששבו בנ"י לארצם ובמידת מה "יושבים איש תחת גפנו" אדרבה זכינו לריבוי תורה, הרבה יותר מזמן הגלות.
אדרבה, הסיבה שבארץ ישראל בימינו זוכים לריבוי תורה, היא משום שסובלים מגלות הערב רב, ולכן יש בה יותר תורה מבאמריקה, כי בארה"ב יש דמוקרטיה אמיתית!
בברכה המשולשת כתב:ומקור כולם לכאורה בדברי השלה"ק בעניין במחשכים הושיבני
מאמר מעניין השייך לזה, מאת הגרמ"ש זצ"ל.עושה חדשות כתב:בעצם הדברים המובאים בפרקי היכלות -
א"ר ישמעאל כך אמר ר"ע משום ר' אליעזר, מיום שנתנה תורה עד שנבנה הבית האחרון, תורה נתנה הדרה לא נתנה ויקרה גדולתה ותפארת שלה אימתה פחדה ויראתה עטרת גאותה וגאונה זויה וזיותה עוזה ועיזוזה ממשלתה וגבורתה לא נתנו - עד שנבנה הבית האחרון ושרתה בו שכינה.
האם נמצא כן בעוד מקומות בדברי חז"ל שכתבו כך או כיו"ב?
לייטנר כתב:וונדרבר כתב:גם זו לטובה כתב:אולם כמד' מאז ששבו בנ"י לארצם ובמידת מה "יושבים איש תחת גפנו" אדרבה זכינו לריבוי תורה, הרבה יותר מזמן הגלות.
אדרבה, הסיבה שבארץ ישראל בימינו זוכים לריבוי תורה, היא משום שסובלים מגלות הערב רב, ולכן יש בה יותר תורה מבאמריקה, כי בארה"ב יש דמוקרטיה אמיתית!
כופר בטובה.
משה נטע כתב:לייטנר כתב:וונדרבר כתב:אדרבה, הסיבה שבארץ ישראל בימינו זוכים לריבוי תורה, היא משום שסובלים מגלות הערב רב, ולכן יש בה יותר תורה מבאמריקה, כי בארה"ב יש דמוקרטיה אמיתית!
כופר בטובה.
איזה טובה בדיוק? העברה על הדת בכפיה של אלפים ורבבות מישראל, ועוד ועוד רעות כהנה וכהנה.
לייטנר כתב:הבעיות שיש ידועות ואין עניין לחזור עליהן, אבל להסביר שהמצב המאפשר ריבוי תורה הוא בגלל הערב רב היא כפירה בטובתו של הקב"ה.
מעט דבש כתב:ראה בקישורים שצויינו כאן:
viewtopic.php?p=325455#p325455
משה נטע כתב:הרי זה ברור שללא הטרור הציוני, הבריטים (שבמרבית הסיכויים היו מקבלים שליטה מליאה בביטול המנדט ללא ההתגרויות והרציחות, והיו מיישמים בלי הפרעה את הצהרת בלפור) היו משפרים כאן את איכות החיים הרבה יותר, מה גם שהיינו חוסכים את עויינות העולם נגדנו וכל העניין הישראלי-פלסטיני הפיגועים והמלחמות וכל המסתעף.
מעט דבש כתב:משה נטע כתב:הרי זה ברור שללא הטרור הציוני, הבריטים (שבמרבית הסיכויים היו מקבלים שליטה מליאה בביטול המנדט ללא ההתגרויות והרציחות, והיו מיישמים בלי הפרעה את הצהרת בלפור) היו משפרים כאן את איכות החיים הרבה יותר, מה גם שהיינו חוסכים את עויינות העולם נגדנו וכל העניין הישראלי-פלסטיני הפיגועים והמלחמות וכל המסתעף.
ראה
viewtopic.php?p=175417#p175417
(ובא בתגובה למאמר שהובא קודם לכן שם).
משה נטע כתב:הרי ללא תנועת הציונות הצהרת בלפור לא היתה יוצאת לאור כלל ובכן לא היה שום צורך בהקמת בית לאומי וכדומה, ממילא לא היתה שום סיבה לבריטים לעזוב כאן מתישהו ויהודים יכלו להגר לכאן אחרי המלחמה כמו שהגרו לבריטניה עצמה ולחיות כאן בטוב ובנעימים.
מעט דבש כתב:משה נטע כתב:הרי ללא תנועת הציונות הצהרת בלפור לא היתה יוצאת לאור כלל ובכן לא היה שום צורך בהקמת בית לאומי וכדומה, ממילא לא היתה שום סיבה לבריטים לעזוב כאן מתישהו ויהודים יכלו להגר לכאן אחרי המלחמה כמו שהגרו לבריטניה עצמה ולחיות כאן בטוב ובנעימים.
וכמו שהיה לפני הצהרת בלפור, כידוע, שהיהודים הגיעו ברבבותיהם לארץ.
(איני נכנס כאן אלא לעובדות ההיסטוריות לכשעצמן, ולא לנושא ההתנגדות לציונות, שכבר נידושה באשכולות אחרים, וחלקן צויינו למעלה).
מעט דבש כתב:ראה כאן.
מעט דבש כתב:וברור לך, שאילולי הציונות, היו הערבים מקדמים בברכה את מיליוני היהודים שהיו מגיעים לכאן ללא מפריע, ונותנים להם לחיות כאן בשלום ובשלוה תחת השלטון הבריטי / הערבי...
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אם לא היה תנועת הציונות, לא היה א"י נשאר תחת יד הבריטים. הקלאניאליזם לא נשאר בכל מדינות אפריקה ולמה ייגרע חלקו של תשובי ארץ ישראל.
האדמו"ר מסאטמאר לא ידע, ולא היה יכול לדעת, מתי משיח היה אמור לבא. הדבר היחיד שאנו יודעים הוא שלא בא.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הקלויזענבורגער לא דרכו רגליו באונגארן אחרי המלחמה. הוא היה בפעלדאפינג באוסטריה ואח"כ נסע לארה"ב.
לעומקו של דבר כתב:דייייייייייייייייייי
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לעומקו של דבר כתב:דייייייייייייייייייי
אתה חושב אחר? במפה שלך פעלדאפינג נמצא בליטא?
לעומקו של דבר כתב:אני חושב שהיה מספיק 300 אשכולות על הציונות. ואפשר להמשיך שם.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:יש סיפור בתלמידי המגיד ממזריטש שהסוף הוא שבכל ריב בין חסידים למתנגדים יד חסידים תהיה על העליונה. ד"ז קיים בחו"ל, כאשר הליטאים נכנעים להחסידים ברוב דברים. בארץ ישראל המצב הוא הפוך, שהחסידים נכנעים לליטאים, כמבואר בכמה מקומות. כך שעיקר משכן החסידות הוא חו"ל ג"כ, ולא רק התורה שכבר העידו עליה גדולי עולם שהתחנה האחרונה היא בארה"ב, משמע שדרך הלימוד והתורה שבארה"ב, היא היא דרך התורה האמיתית, ולא הריבוי עם אשר בארץ ישראל.
משה נטע כתב:פספסתם את הנקודה, עיקר גלות התורה בזמן הזה. מעלת תורת ארץ ישראל במקומה עומדת מכל מקום.
וכל הנ"ל לא היו נקודות מכריעות לענין אלא רמזים מעניינים ולא הרבה יותר מזה. מה גם שהתחנה האחרונה של התורה היא בארה"ב יצא מפיו של אחד מגדולי הדורות האחרונים.
וכן, ישיבת מיר ירושלים היא סניף של ישיבת מיר האמריקאית ולכן היא צריכה לשאת את השם 'ישיבת מיר - ירושלים', מוזמנים לבדוק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים