לייטנר כתב:(אינני יודע אם מותר לומר זאת, אבל) להבדיל א"א הבדלות.
בן יהודה היה מונה 'לגאלת ישראל' החל מתאריך הצהרת בלפור.
בית שביעי כתב:הגאון ר' חיים לייב אוירבך זצ"ל היה מחזוני שיבת ציון החרדים ביישוב הישן בירושלים, והלך כשד"ר לאמריקה ודרש בבתי כנסיות לטובתה, וגם סיפר להם על ההצלחה של היהודים העולים ארצה בכל העולם, וגם מהצהרת בלפור שמפיח רוח חדשה בירושלים, וכל שנה ושנה עושים יום טוב ביום שנעשתה ההצהרה בכל הבתי מדרשים בירושלים!
אולי מישהו יודע יותר על ההופעה הזאת ובאיזה יום בלוח עברי זה חל?
בכלל האם בנו הגרש"ז או יבלחט"א נכדו הגר"ש משוללים דרך זו?
הוא גם מסר שהערבים מתחרטים כשעוקרים יישובים יהודיים ומבקשים מהיהודים לחזור אבל אז כבר אינם רוצים.
גם מסר שהערבים הם בעלי חוב גדולים ליהודים ועל כן באה צרת הערבים שמנסים לפרוק עול חובותיהם מצאוריהם.
קטעים מאד מעניינים
לייטנר כתב:(אינני יודע אם מותר לומר זאת, אבל) להבדיל א"א הבדלות.
בן יהודה היה מונה 'לגאלת ישראל' החל מתאריך הצהרת בלפור.
ישעיהו לוריא כתב:לייטנר כתב:(אינני יודע אם מותר לומר זאת, אבל) להבדיל א"א הבדלות.
בן יהודה היה מונה 'לגאלת ישראל' החל מתאריך הצהרת בלפור.
גם כתבת' איני יודע אם מותר לומר זאת אבל 'להבדיל', ודאי התכוין שאינו יודע האם מותר לומר 'להבדיל' בין יהודי א' לחבירו. הרבה הרעיש ע"כ הרבי מלובאביטש שאסור לומר כן על יהודי. אך ודאי צודק שהמרחק בין הגרחי"ל הקדוש לבין בן-יהודה רחוק שמים מארץ...
דענטיסט כתב:אם העובדא אודות הגרחי"ל אמיתית אז זה לשון הרע
ואם העובדא שקרית הרי זה סתם מוציא שם רע....
דענטיסט כתב:תגיד לי אצל מי היום הצהרת בעל פעור מעורר רגשי יום טוב?
אוצר החכמה כתב:נראה לי שהכותבים כאן מעריכים את האור שמח כגדלו, ואינם זקוקים לציטוט מויקיפדיה על גאונותו.
בית שביעי כתב:אוצר החכמה כתב:נראה לי שהכותבים כאן מעריכים את האור שמח כגדלו, ואינם זקוקים לציטוט מויקיפדיה על גאונותו.
אז אולי כבודו יסכים להקלד כל המכתב של הגרש"מ כולל קטע על רב יהודה, שלא נמצא בכל הרשת כולו! [פשוט ככה חביבים על כלל ישראל דברי גדוליה... כי מה שרוצים לשמוע, מוקלד ומופץ בכל הרשת ובכל מקום...ומה שלא מתעניינים בו פשוט מניחים בדף האחרון של העיתון...]
צאנזער כתב:אגב, לפני כעשור ראיתי מכתב של ר' חיים ליב אויערבאך (כעשרים עמודים מוקלדים במכונת כתיבה וחתומה בחתימת ידו ממש) שכתב לרב מימון בענין הקמת הסנהדרין בא"י, שנחלקו אז הדעות בין הרבנים בא"י, ודעתו של הגרחי"ל היתה לחיוב והוא עודד את הרב מימון לקדם את הרעיון.
אוצר החכמה כתב:בית שביעי כתב:אוצר החכמה כתב:נראה לי שהכותבים כאן מעריכים את האור שמח כגדלו, ואינם זקוקים לציטוט מויקיפדיה על גאונותו.
אז אולי כבודו יסכים להקלד כל המכתב של הגרש"מ כולל קטע על רב יהודה, שלא נמצא בכל הרשת כולו! [פשוט ככה חביבים על כלל ישראל דברי גדוליה... כי מה שרוצים לשמוע, מוקלד ומופץ בכל הרשת ובכל מקום...ומה שלא מתעניינים בו פשוט מניחים בדף האחרון של העיתון...]
לא הבנתי מאיפה אקליד?
דענטיסט כתב:עוד לשון הרע שהסכים לסאנהעדרין.....
געוואלד!
דענטיסט כתב:עוד לשון הרע שהסכים לסאנהעדרין.....
געוואלד!
לייטנר כתב:דענטיסט כתב:אם העובדא אודות הגרחי"ל אמיתית אז זה לשון הרע
ואם העובדא שקרית הרי זה סתם מוציא שם רע....
בהנחה שאתה יותר גדול ממנו, ויודע מה נכון ומה לא נכון.
דענטיסט כתב:האם הגרי"ז לא היה בר הכי לברר את מהות הסאנהעדרין?
דענטיסט כתב:ויותר ברור כיום שאין חרדי שפוי אחד שיראה באור חיובי סאנהעדרין תחת הציונים
פוק חזי הסאנהעדרין של היום מאן חתים עלה....
ואם כן לכל היותר יש כאן טעות מהגרחי"ל
ואם כן למה לגלות טעויות כאלו ברבים?
אוצר החכמה כתב:למה שאני אקליד, ולמה צריך להקליד, מי שרוצה להפיץ את זה יכול להפנות לדף הזה כפי שעשית אתה? אבל למה אתה לא מפנה לספר עצמו?
בית שביעי כתב:אוצר החכמה כתב:למה שאני אקליד, ולמה צריך להקליד, מי שרוצה להפיץ את זה יכול להפנות לדף הזה כפי שעשית אתה? אבל למה אתה לא מפנה לספר עצמו?
נכנסו לבוץ....
לא לזה התכונתי, כוונתי היתה ששאלת למה הכנסתי תווי חייו ולמה צריך להודיע גדולתו, ועל זה עניתי שאכן גדלותו מודיעים אבל דברי דעת תורתו לא מודיעים, אלא רואים לנכון לצנזר אותו ולהגיד שהיה טעות בדבריו [עפ"ל] וכהיום היה מודה להמצב... וכו' כל תירוצי סרק והבל.
ולכן לא רציתי שתקליד, אלא השאלה היתה למה אין הרצון לידע דעת תורתו, אלא רוצים לידע גדולתו ולהיעלם מכל דבריו למען ציון וירושלים.
דענטיסט כתב:בית שביעי כתב:אוצר החכמה כתב:למה שאני אקליד, ולמה צריך להקליד, מי שרוצה להפיץ את זה יכול להפנות לדף הזה כפי שעשית אתה? אבל למה אתה לא מפנה לספר עצמו?
נכנסו לבוץ....
לא לזה התכונתי, כוונתי היתה ששאלת למה הכנסתי תווי חייו ולמה צריך להודיע גדולתו, ועל זה עניתי שאכן גדלותו מודיעים אבל דברי דעת תורתו לא מודיעים, אלא רואים לנכון לצנזר אותו ולהגיד שהיה טעות בדבריו [עפ"ל] וכהיום היה מודה להמצב... וכו' כל תירוצי סרק והבל.
ולכן לא רציתי שתקליד, אלא השאלה היתה למה אין הרצון לידע דעת תורתו, אלא רוצים לידע גדולתו ולהיעלם מכל דבריו למען ציון וירושלים.
תודה על הברכה החמה שנתת לי....
לייטנר כתב:דענטיסט כתב:תגיד לי אצל מי היום הצהרת בעל פעור מעורר רגשי יום טוב?
היום?! זה כלל לא רלוונטי.
אבל לפני שתמשיך להתלהם, אנא הקש בחיפוש כאן בפורום את המילה 'בלפור', אני משער שיעניין אותך לגלות שרבים מגדולי ישראל התייחסו להצהרת בלפור כאל מאורע גדול. אחד הידועים שבהם - רבי ישראל מאיר הכהן מראדין, אם שמעת עליו.
בית שביעי כתב:לייטנר כתב:דענטיסט כתב:תגיד לי אצל מי היום הצהרת בעל פעור מעורר רגשי יום טוב?
היום?! זה כלל לא רלוונטי.
אבל לפני שתמשיך להתלהם, אנא הקש בחיפוש כאן בפורום את המילה 'בלפור', אני משער שיעניין אותך לגלות שרבים מגדולי ישראל התייחסו להצהרת בלפור כאל מאורע גדול. אחד הידועים שבהם - רבי ישראל מאיר הכהן מראדין, אם שמעת עליו.
מצאנו מונים "שנה שניה להכרת ממלכות הברית את זכיותנו לארץ ישראל" בספר מלכי בקודש
בברכה המשולשת כתב:במחילה מכתר"ה, כבר הזכרתי זאת לעיל, בתחילת האשכול.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים