נוטר הכרמים כתב:לענ"ד כל הפולמוס על 'אם הבנים שמחה' היא חריגה מההתנהלות של המימסד החרדי בשבעים השנה האחרונות. אין ספק ש'קו ירוק' לוקה בבורות מפליגה בהערכתו את הצדיק והקדוש ר' יששכר שלמה הי"ד. כל מי שיש לו את תוכנת פרויקט השו"ת, במהלך חיפושים שונים נתקל המון בתורתו מלאת החום, התמימה והלוהטת, ספוגת יראה טהורה ודביקות בצדיקים, ודווקא בגלל כך בוחר שלא להתייחס לכל הסיפור המעניין הזה.
נוטר הכרמים כתב:לענ"ד כל הפולמוס על 'אם הבנים שמחה' היא חריגה מההתנהלות של המימסד החרדי בשבעים השנה האחרונות. אין ספק ש'קו ירוק' לוקה בבורות מפליגה בהערכתו את הצדיק והקדוש ר' יששכר שלמה הי"ד. כל מי שיש לו את תוכנת פרויקט השו"ת, במהלך חיפושים שונים נתקל המון בתורתו מלאת החום, התמימה והלוהטת, ספוגת יראה טהורה ודביקות בצדיקים, ודווקא בגלל כך בוחר שלא להתייחס לכל הסיפור המעניין הזה.
מבלי לזלזל כמובן, מה משקלו של רב הונגרי חשוב זה מבחינה תורנית והיסטורית?? מיתאמרא משמיה מילתא בבי מדרשא??
אז נכון, מתוך מאות ואלפי רבנים בכל אירופה ובארצינו הק', רב אחד שינה את דעתו במובן מסוים בעקבות מאורעות השואה!! מה קרה?
למה אנחנו אמורים להידרש לזה ולנסות לשנות, לשכתב ולעצב את דעותיו, ולחפש ציטוטים הפוכים. ישנו מישהו שדעתו של הרב טייכטאל חשובה לו בנושא??
למה שלא ננהג כמו צאצאיו הרבים והחשובים שמדחיקים את הנושא וזהו. יש מספיק במה לעסוק ביחס לאדם הענק הזה בלי להתייחס לנקודה הזאת. האם אכן מדובר כאן באיזה עוול ועיוות היסטורי לדמותו של הגריש"ט שאנחנו מחוייבים לתקנו, או בסוג של איום השקפתי שצריך ליישבו.
מוזרה בעיני פתיחת הפולמוס הזה בעיתון ליטאי שמרבית קוראיו רחבי האופקים מן הסתם אינם יודעים לאיית נכון את שם משפחתו של הגריש"ט, או במקביל לחזור על איזה ווארט או פסק הלכתי משמו.
דרומי כתב:יצויין כדרך אגב נכדו של הרב טייכטאל, הרה"ג ר' יששכר קלויזנר שליט"א
אשר כותב הרבה מאמרים תורניים בבימות שונות ומצליח באומנות מיוחדת תמיד להביא איזה ציטוט מסבו הגדול...
איש גלילי כתב:קדושת ציון גליון 26.
נודה למי שיעלה את הקובץ.
השעיר החיי כתב:
השעיר החיי
באמת חסד ד׳ שהיטלר החליט להלחם עם רוסיה ובעקבות כך לרצוח 2-3 מליון יהודים..
השעיר החיי כתב:באמת חסד ד׳ שהיטלר החליט להלחם עם רוסיה ובעקבות כך לרצוח 2-3 מליון יהודים..
סעדיה כתב:השעיר החיי כתב:באמת חסד ד׳ שהיטלר החליט להלחם עם רוסיה ובעקבות כך לרצוח 2-3 מליון יהודים..
כמובן שהכונה להחלטתו התמוהה של היטלר ימ"ש להתחיל להילחם עם רוסיה אז ולא לחכות עד תחילת הקיץ הבא.
סגי נהור כתב:נעמן כתב:
יש סיפור ידוע, מופיע בשרי המאה כמדומני, על חסיד אחד שפירש לגר"ח מוולוז'ין נוסח תפילת נעילה "בראותי כל עיר על תלה בנויה ועיר האלקים מושפלת עד שאול תחתיה", שההתעוררות לענייני העולם הזה עומדת על תלה, ואילו עיר האלקים שבנשמה מושפלת כו'. והלה השיב לו שלא ממין העניין: יודע אתה, אומרים שפריז עיר יפה מאוד... שמעתי שברלין מקום נפלא...
וכשהתפלא החסיד על הדיבורים המוזרים, השיב לו: שטיא! כל עיר - פריז, ברלין - על תלה בנויה, ועיר האלקים, ירושלים, מושפלת עד שאול תחתיה! זה הפירוש ואין בלתו! עד כאן תוכן הסיפור.
אמנם בדורותינו, שירושלים אינה שונה כ"כ מברלין ומפריז, דומה שאין לנו אלא להבין שאבנים יפות עדיין אינם "ירושלים הבנויה", וזה שאנו יכולים לאכול גלידה עדיין אינו יציאה מצרה לרווחה, והגלות האמיתית היא גלות השכינה והגלות בלב פנימה, והמציק האמיתי הוא עולם השקר והיצר הרע. ועיר האלקים עודנה מושפלת עד שאול תחתיה.
השעיר החיי כתב:לצערי היה רצח שיטתי בברית המועצות. בכלל הרעיון לרצוח יהודים באופן שיטתי התחיל עם הפלישה לברית המועצות..
ח״ו שאמרתי שהרב שך מעדיף שימותו יהודים ברוסיה מאשר בא״יי. אמרתי שהוא טועה בניתוח ההיסטורי.
קו ירוק כתב:השעיר החיי כתב:לצערי היה רצח שיטתי בברית המועצות. בכלל הרעיון לרצוח יהודים באופן שיטתי התחיל עם הפלישה לברית המועצות..
ח״ו שאמרתי שהרב שך מעדיף שימותו יהודים ברוסיה מאשר בא״יי. אמרתי שהוא טועה בניתוח ההיסטורי.
אתה הוא הטועה בחוסר ידיעה. הנאצים לא הקימו מחנות השמדה ברוסיה בכלל, רק נלחמו בצבא האדום וספגו מפלה גדולה, ורק במדינות החסות הבולשיביקיות היו מחנות השמדה כבר בשנה הראשונה של המלחמה.
בברכה המשולשת כתב:י"ח מרחשוון, יום הריגתו עקד"ה של הקדוש הרב מאיר דוד כהנא זצוק"ל
עתניאל בן קנז כתב:בברכה המשולשת כתב:י"ח מרחשוון, יום הריגתו עקד"ה של הקדוש הרב מאיר דוד כהנא זצוק"ל
אוקיי, ראינו קדושה משולשת - קדוש קדוש קדווש...
נכון שמקובל (ועדיין צריך מקור), שכל מי שנרצח ע"י גוי, נחשב כ'קדוש'..
אבל כאשר חזרת על זה פעמיים, 'הקדוש', וזכר צדיק ו'קדוש' לברכה (תואר מקובל על גדולי ישראל), ובנוסף כמובן על הריגתו 'על קידוש ה'' (יותר נכון, נקמה מערבי שונא ישראל על היותו הסמל של התגרות בם), זה כבר צרם מאוד ה'קדושה' המשולשת שייחסת לו.
עתניאל בן קנז כתב:עתניאל בן קנז כתב:בברכה המשולשת כתב:י"ח מרחשוון, יום הריגתו עקד"ה של הקדוש הרב מאיר דוד כהנא זצוק"ל
אוקיי, ראינו קדושה משולשת - קדוש קדוש קדווש...
מאחר שהוערתי, שיש בדברי אולי עקיצה מרומזת לשמו על הניק החשוב 'ברכה משולשת' מהרבנים החשובים באתרא הדין.
הנני להבהיר, שלא שמתי לב לשם הכותב שמעלי. וכוונתי היתה רק לתוכן דבריו.
והנה לצטט מה ששלחתי לו בביאור דברי -נכון שמקובל (ועדיין צריך מקור), שכל מי שנרצח ע"י גוי, נחשב כ'קדוש'..
אבל כאשר חזרת על זה פעמיים, 'הקדוש', וזכר צדיק ו'קדוש' לברכה (תואר מקובל על גדולי ישראל), ובנוסף כמובן על הריגתו 'על קידוש ה'' (יותר נכון, נקמה מערבי שונא ישראל על היותו הסמל של התגרות בם), זה כבר צרם מאוד ה'קדושה' המשולשת שייחסת לו.
ועם הרב הנכבד הסליחה.
כמה מאוס!עתניאל בן קנז כתב:הריגתו 'על קידוש ה'' (יותר נכון, נקמה מערבי שונא ישראל על היותו הסמל של התגרות בם)
רואה והוא מצעק כתב:כמה מאוס!עתניאל בן קנז כתב:הריגתו 'על קידוש ה'' (יותר נכון, נקמה מערבי שונא ישראל על היותו הסמל של התגרות בם)
איש גלילי כתב:הוכוח אם הוא נחשב כנהרג עקד"ה, כרוך בקשר בל ינתק בוכוח האם הוא צדק בדעותיו והשקפותיו.
קו ירוק כתב:איש גלילי כתב:הוכוח אם הוא נחשב כנהרג עקד"ה, כרוך בקשר בל ינתק בוכוח האם הוא צדק בדעותיו והשקפותיו.
לא בדיוק. כי השקפתו ומעשיו היו שני דברים. יש לאחוז מה לעשות (ואף שגדולי ישראל לא אחזו מזה כמובן מצד ג' שבועות) ויש להרתיח אותם בכל טצדקי שאפשר..
כך גם קרה לגנדי שהכעיס אותם עד מוות, בקוראו באופו שיטתי לטרנספר.. וגם אותו רצחו מסיבה זו.
איש גלילי כתב:ברור שהוא נהרג כתוצאה ממלחמתו.
אלא שלדעתו, מלחמתו היא מלחמת קידוש השם, ולכן לשיטתו נהרג על קידוש השם. ולדעת האומרים שמלחמתו אסורה, פשיטא שאין זו מלחמת קידוש השם (ואולי אפילו חילול השם), ואם כן לשיטתם לא נהרג על קידוש השם (ואולי להיפך).
עתניאל בן קנז כתב:איש גלילי כתב:ברור שהוא נהרג כתוצאה ממלחמתו.
אלא שלדעתו, מלחמתו היא מלחמת קידוש השם, ולכן לשיטתו נהרג על קידוש השם. ולדעת האומרים שמלחמתו אסורה, פשיטא שאין זו מלחמת קידוש השם (ואולי אפילו חילול השם), ואם כן לשיטתם לא נהרג על קידוש השם (ואולי להיפך).
ויש גם דרך אמצעית. שאפילו אם נניח שמלחמתו לא היתה אסורה. (לצורך המשל, נניח שהתגרות באומות אינה אסורה לבני ישמעאל; ולא היה חשש שיהודים אחרים ינזקו ממעשיו; וכו' וכו'. [שוב, רק לצורך המשל]), עדיין זה נהפך ל'קידוש השם'.
(אני יודע שלשיטתו היה בזה קידוש ה', אנו דנים לשיטת ה'קהל הרחב' שמנסה לעמוד מן הצד ולאמוד את הצדדים נכונה)
היה במלחמתו גם איזה שיטה פוליטית שבהתרפסות לגוים רק מפסידים, וכאשר מתנהגים מולם בגאון מרוויחים.
בכל אופן, אפילו אם נניח שלא היה בזה איסור, אבל 'מסוכן' זה וודאי שהיה. והוא נטל על עצמו את הסיכון. ולא כל מי שמת ב'תאונת עבודה' במסגרת מלאכתו המסוכנת - גם אם זה אירע ע"י גוי - נחשב כנהרג על קידוש השם.
איש גלילי כתב:עתניאל בן קנז כתב:איש גלילי כתב: כי לפי השקפותיו הוא ודאי נחשב כנהרג עקד"ה באופן מוחלט יותר מהנרצחים בידי האשכנזים ימ"ש במלחמה הארורה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 61 אורחים