אינני יודע מתי בפעם האחרונה למדת תנ"ך ברצינות (אם בכלל), אבל עם כאלו טענות, היית יכול לומר על רבים מהנבואות של חורבן הבית ועליית בבל - ובכלל התוכחות שבתורה שח"ו לא התגשמו.הרואה כתב:דוגמא קלאסית להתקדמות קטנה שתומכי האתחלתא אומרים כולה שלי, והצד השני אומר לא היה פה כלום כי אין כלום, והאמת היא איפשהו באמצע.
הגיעו הרבה מלכים ונשיאים וכו', וזה כבוד לעם ישראל ולארץ ישראל שאנחנו במצב כזה שנכבדי הגויים מתכבדים בלהגיע לטקס כזה, אבל מפה ועדוְהָלְכ֨וּ אֵלַ֤יִךְ שְׁח֙וֹחַ֙ בְּנֵ֣י מְעַנַּ֔יִךְ וְהִֽשְׁתַּחֲו֛וּ עַל־כַּפּ֥וֹת רַגְלַ֖יִךְ כָּל־מְנַֽאֲצָ֑יִךְ וְקָ֤רְאוּ לָךְ֙ עִ֣יר ה' צִיּ֖וֹן קְד֥וֹשׁ יִשְׂרָאֵֽל:
יש מרחק גדול מאד.
א. שחוח (שרי ממשלה חיכו להם מתחת למטוס והובילו אותם לרכבי פאר הישר למיטב המלונות, זה לא בדיוק שחוח, אפילו לא כמעט).
ב. והשתחוו (הלואי)
ג. על כפות רגליך (חחח)
ד. כל מנאציך (לעת עתה המקומות של נציגי איראן ועוד כמה היו חסרים, כנראה תקלה טכנית)
ה. וקראו לך עיר ה' (מי זה בכלל?)
ו. ציון קדוש ישראל (מה??)
מי שטוען שהתקיימה הנבואה אינו יודע לקרוא.
לעת עתה אפשר לומר והלכו אליך בפאר והדר בני מעניך, והתכבדו בחנופה בני מנאציך, וקראו לך עיר העמים וחירטטו על שלום עולמי ונגד גזענות.
אחרון התלמידים כתב:ב"האינני יודע מתי בפעם האחרונה למדת תנ"ך ברצינות (אם בכלל), אבל עם כאלו טענות, היית יכול לומר על רבים מהנבואות של חורבן הבית ועליית בבל - ובכלל התוכחות שבתורה שח"ו לא התגשמו.הרואה כתב:דוגמא קלאסית להתקדמות קטנה שתומכי האתחלתא אומרים כולה שלי, והצד השני אומר לא היה פה כלום כי אין כלום, והאמת היא איפשהו באמצע.
הגיעו הרבה מלכים ונשיאים וכו', וזה כבוד לעם ישראל ולארץ ישראל שאנחנו במצב כזה שנכבדי הגויים מתכבדים בלהגיע לטקס כזה, אבל מפה ועדוְהָלְכ֨וּ אֵלַ֤יִךְ שְׁח֙וֹחַ֙ בְּנֵ֣י מְעַנַּ֔יִךְ וְהִֽשְׁתַּחֲו֛וּ עַל־כַּפּ֥וֹת רַגְלַ֖יִךְ כָּל־מְנַֽאֲצָ֑יִךְ וְקָ֤רְאוּ לָךְ֙ עִ֣יר ה' צִיּ֖וֹן קְד֥וֹשׁ יִשְׂרָאֵֽל:
יש מרחק גדול מאד.
א. שחוח (שרי ממשלה חיכו להם מתחת למטוס והובילו אותם לרכבי פאר הישר למיטב המלונות, זה לא בדיוק שחוח, אפילו לא כמעט).
ב. והשתחוו (הלואי)
ג. על כפות רגליך (חחח)
ד. כל מנאציך (לעת עתה המקומות של נציגי איראן ועוד כמה היו חסרים, כנראה תקלה טכנית)
ה. וקראו לך עיר ה' (מי זה בכלל?)
ו. ציון קדוש ישראל (מה??)
מי שטוען שהתקיימה הנבואה אינו יודע לקרוא.
לעת עתה אפשר לומר והלכו אליך בפאר והדר בני מעניך, והתכבדו בחנופה בני מנאציך, וקראו לך עיר העמים וחירטטו על שלום עולמי ונגד גזענות.
ובכלל הרי אם ענין ההשקפה ושאר עניינים הללו לא היו כאן, הרי יש כאן חיזוק שאין כדוגמתו לאמונת ישראל, שעיר חרבה שוממה, שלא הצליחו ליישבה כל המי ומי, ועם ישראל מאמין כל הדורות שיום יבא שנבואת הנביאים תתגשם וכל המלכים והרוזנים יבואו. והנה התגשם!
אם אי מי במשך הדורות היו מציירם לו את הציור שקרה כאן - היה בא עם כאלו טענות שהקידה איננה כפי שקדו כל המלכים שם ביד ושם, אלא קצת יותר כפוף? (אולי צריך ללמדם מהו לשחוח אם של עלינו או של מודים). ברור לגמרי שאלו טעונת זהות לטעונת הכופרים שיש להם כל תירוץ על כל הוכחה. הרי אין שום אפשרות בשכל אנושי לחזות דברים אלו במרחק כזה של דורות!!!
אלא שבשם ההשקפה נכון וצריך לומר כל תירוץ כדי שלא נחשוב ח"ו וח"ו מחשבת כפירה נוראה שהוא עבירה הגדולה ביותר בכל התורה כולה שח"ו וח"ו היום בארץ ישראל נבואות התגשמו. הרי הכל מסמיות עיניים של היצר וחילותיו!
הרואה כתב:קראתי ספר שמאריך להוכיח שהמשיח היה בן גוריון, ומי שחולק על זה כופר בגאולה השלמה וכו'. וה ר א י ה, ש2000 שנה חיכינו וכו'.
ווידער כתב:אם תרצה להיצמד לפסוק ככתבו וכלשונו, תיאלץ לצאת במחקר מקיף מיהם צאצאיהם הביולוגיים של הרומאים הרשעים שהחריבו את בית מקדשינו, ומי הם נכדי האומה המצרית הקדומה מלפני שבילבל אשור בין האומות.
ואם מצוות מחיית עמלק לא קיימת כיום בגלל שצאצאי עמלק התערו בין השאר, כמ"ש הרמב"ם, גם שאר האומות הקדומות מעורבים בשאר אומות אחרות וחדשות שנוצרו באלף האחרון.
דרומי כתב:כתזכורת בעלמא, לפי מחקרים שראיתי מספר היהודים בזמננו - יוסף ה' עליהם כאשר דיבר להם - הוא פחות ממספר היהודים לפני השואה!
כלומר, החלל שהותירה השואה - אפילו מבחינה כמותית גרידא - עדיין לא התמלא.
ואכן, אנו מאמינים ומחכים שהנבואות יתממשו במילואן בב"א, כולל אפילו בואם של עשרת השבטים.
הרואה כתב:אחרון התלמידים כתב:ב"האינני יודע מתי בפעם האחרונה למדת תנ"ך ברצינות (אם בכלל), אבל עם כאלו טענות, היית יכול לומר על רבים מהנבואות של חורבן הבית ועליית בבל - ובכלל התוכחות שבתורה שח"ו לא התגשמו.הרואה כתב:דוגמא קלאסית להתקדמות קטנה שתומכי האתחלתא אומרים כולה שלי, והצד השני אומר לא היה פה כלום כי אין כלום, והאמת היא איפשהו באמצע.
הגיעו הרבה מלכים ונשיאים וכו', וזה כבוד לעם ישראל ולארץ ישראל שאנחנו במצב כזה שנכבדי הגויים מתכבדים בלהגיע לטקס כזה, אבל מפה ועדוְהָלְכ֨וּ אֵלַ֤יִךְ שְׁח֙וֹחַ֙ בְּנֵ֣י מְעַנַּ֔יִךְ וְהִֽשְׁתַּחֲו֛וּ עַל־כַּפּ֥וֹת רַגְלַ֖יִךְ כָּל־מְנַֽאֲצָ֑יִךְ וְקָ֤רְאוּ לָךְ֙ עִ֣יר ה' צִיּ֖וֹן קְד֥וֹשׁ יִשְׂרָאֵֽל:
יש מרחק גדול מאד.
א. שחוח (שרי ממשלה חיכו להם מתחת למטוס והובילו אותם לרכבי פאר הישר למיטב המלונות, זה לא בדיוק שחוח, אפילו לא כמעט).
ב. והשתחוו (הלואי)
ג. על כפות רגליך (חחח)
ד. כל מנאציך (לעת עתה המקומות של נציגי איראן ועוד כמה היו חסרים, כנראה תקלה טכנית)
ה. וקראו לך עיר ה' (מי זה בכלל?)
ו. ציון קדוש ישראל (מה??)
מי שטוען שהתקיימה הנבואה אינו יודע לקרוא.
לעת עתה אפשר לומר והלכו אליך בפאר והדר בני מעניך, והתכבדו בחנופה בני מנאציך, וקראו לך עיר העמים וחירטטו על שלום עולמי ונגד גזענות.
ובכלל הרי אם ענין ההשקפה ושאר עניינים הללו לא היו כאן, הרי יש כאן חיזוק שאין כדוגמתו לאמונת ישראל, שעיר חרבה שוממה, שלא הצליחו ליישבה כל המי ומי, ועם ישראל מאמין כל הדורות שיום יבא שנבואת הנביאים תתגשם וכל המלכים והרוזנים יבואו. והנה התגשם!
אם אי מי במשך הדורות היו מציירם לו את הציור שקרה כאן - היה בא עם כאלו טענות שהקידה איננה כפי שקדו כל המלכים שם ביד ושם, אלא קצת יותר כפוף? (אולי צריך ללמדם מהו לשחוח אם של עלינו או של מודים). ברור לגמרי שאלו טעונת זהות לטעונת הכופרים שיש להם כל תירוץ על כל הוכחה. הרי אין שום אפשרות בשכל אנושי לחזות דברים אלו במרחק כזה של דורות!!!
אלא שבשם ההשקפה נכון וצריך לומר כל תירוץ כדי שלא נחשוב ח"ו וח"ו מחשבת כפירה נוראה שהוא עבירה הגדולה ביותר בכל התורה כולה שח"ו וח"ו היום בארץ ישראל נבואות התגשמו. הרי הכל מסמיות עיניים של היצר וחילותיו!
זה שקיבלנו סוכריה זה לא אומר שהמשיח הגיע.
קראתי ספר שמאריך להוכיח שהמשיח היה בן גוריון, ומי שחולק על זה כופר בגאולה השלמה וכו'. וה ר א י ה, ש2000 שנה חיכינו וכו'.
בניגוד אליך הוא כן כיפף כמה פסוקים שיתאימו לתזה שלו.
אתה כנראה לומד תנ"ך 'ברצינות' ולכן אתה אפילו לא צריך להראות על קשר כלשהו, העיקר הלב.
הדרך הנכונה לפתור את הספקות שלך באמונה היא לא להחליט שרירותית שהנבואות התקיימו, אלא יש עוד דרכים.
דרומי כתב:.
ומה אנחנו אמורים לומר כאשר אין לנו כלום - לא קטורת ולא קרבנות, לא כהן גדול ולא סנהדרין, לא מחצית השקל ולא מים המטהרים, לא היכל ולא מזבח?
פילווישוק כתב:צודק אחרון התלמידים. מצב העם היהודי היום הוא הטוב ביותר שהיה מאז אי-אז בימי בית שני. זה נכון בוודאי בגשמיות, אבל מבחינות רבות גם ברוחניות. ריבוי לומדי תורה, נגישות הידע התורני, ומעל הכל - תופעה שלא שמים לב אליה - לראשונה אנחנו במצב שמי שרוצה לשמור תורה ומצוות יכול לעשות כן, ואין גזירות שמד בכפייה בשום מקום בעולם שנמצאים שם יהודים, והלוא דבר הוא!
דא עקא, שנטיית שלומי אמוני ישראל להתעלם מכל הטוב הזה נובע מחינוך שנועד להגן מאותם הרואים בכל הצלחה מדינית וצבאית קיום הנבואות על ימות המשיח והגאולה השלימה. במילים אחרות, ההתנגדות החרדית למושג "אתחלתא דגאולה" באה כתגובה ותוצאה למדגישים אתחלתא זו עד להופכה לגאולה שלימה וקיום כל דברי הנביאים. לכן אין לבוא בטענות ולקריאה לתשובה לעצי המצח המסרבים לראות בטוב ה' בארץ חיים, בו זמנית שעוסקים באידיאולוגיה המביאה לעצות מצח זו.
דרומי כתב:אני מצטט את דברי הגמרא בסוף מכות:
"הללו כושיים שמשתחוים לעצבים ומקטרים לעבודת כוכבים יושבין בטח והשקט,
ואנו בית הדום רגלי אלוקינו שרוף באש!
ולא נבכה"?!
מאז ועד היום לא השתנה כלום, אבל ממש כלום, בהשוואה הזאת.
אני מאמין ובטוח שקרוב היום שהמשוואה הזאת תשתנה, אבל זה עדיין לא קרה.
עקביה כתב:ככל הידוע לי אין נבואה הכוללת את הביטוי "כנפי נשרים".
מנין כתב:עקביה כתב:ככל הידוע לי אין נבואה הכוללת את הביטוי "כנפי נשרים".
מסתמא הוא התכוון ל"מִי אֵלֶּה כָּעָב תְּעוּפֶינָה וְכַיּוֹנִים אֶל אֲרֻבֹּתֵיהֶם" (ישעיהו ס, ח).
דרומי כתב:אני מצטט את דברי הגמרא בסוף מכות:
"הללו כושיים שמשתחוים לעצבים ומקטרים לעבודת כוכבים יושבין בטח והשקט,
ואנו בית הדום רגלי אלוקינו שרוף באש!
ולא נבכה"?!
מאז ועד היום לא השתנה כלום, אבל ממש כלום, בהשוואה הזאת.
אני מאמין ובטוח שקרוב היום שהמשוואה הזאת תשתנה, אבל זה עדיין לא קרה.
הרואה כתב:שכחת לציין שגם בית שלישי נבנה - האוניברסיטה העברית (וזה כן קשור לנידון, כי זו עוד דוגמא שיש הטוענים שהיא התקיימה בלי גרגר קל של קשר לנבואה המקורית ובדיוק כמו בנידון דידן).
ועזוב אותך זה לא המקום להתפס לקטנות, הרי כתוב ואמרו כל הגויים, ומהיכי תיתי שלא היה גוי אחד שלא אמר.
אבל האמת שבניגוד לכל הדוגמאות שהבאת:
א. לא מביאים ראיה מנבואת פורענות שלא התקיימה במלואה לנבואת נחמה שלא תתקיים, כל שכן כשלא הבאת כל ראיה שנבואת הפורענות לא התקיימה במלואה.
ב. אם התורה אומרת ואמרו כל הגויים, אני מאמין שאמרו כל הגויים (אגב מי שלומד תנ"ך אפילו לא כל כך ברצינות,יודע שגוי זה אומה ולא כמו גוי בעברית מודרנית).
ג. אין הכי נמי שחלק גדול מהנבואות נאמרו על הגאולה העתידה שהיתה יכולה להיות בזמן בית שני אם היו זוכים, ואין הכי נמי שהם עדיין לא התקיימו.
ד. אי אפשר להביא ראיה מ'כי יפלא בעיני העם הזה וגו' לכך שהתקיימו נבואות שפשוט לא התקיימו עדיין. אדרבה, ממך יפלא שהנבואה תתקיים כי אתה מאמין משום מה שהיא כבר התקיימה.
ה. עברתי על איסור ההשקפה ללמוד תנ"ך כמה אלפי פעמים רח"ל, ואפילו דירבנתי אנשים אחרים פה בפורום כמה עשרות פעמים לעבור על האיסור הזה, אתה יכול לדפדף בהודעות שלי תראה את זה, זה לא סוד.
אני מאמין באמונה שלמה שכל דברי הנביאים לטובה יתקיימו במלואן, ואני לא מבין איך נותנים בפורום תורני פתחון פה לאדם שמזלזל כל כך בדברי הנביאים וטוען בתוקף שוב ושוב שדבריהם לא יתקיימו לעולם.
אחרון התלמידים כתב:הרואה כתב:שכחת לציין שגם בית שלישי נבנה - האוניברסיטה העברית (וזה כן קשור לנידון, כי זו עוד דוגמא שיש הטוענים שהיא התקיימה בלי גרגר קל של קשר לנבואה המקורית ובדיוק כמו בנידון דידן).
ועזוב אותך זה לא המקום להתפס לקטנות, הרי כתוב ואמרו כל הגויים, ומהיכי תיתי שלא היה גוי אחד שלא אמר.
אבל האמת שבניגוד לכל הדוגמאות שהבאת:
א. לא מביאים ראיה מנבואת פורענות שלא התקיימה במלואה לנבואת נחמה שלא תתקיים, כל שכן כשלא הבאת כל ראיה שנבואת הפורענות לא התקיימה במלואה.
ב. אם התורה אומרת ואמרו כל הגויים, אני מאמין שאמרו כל הגויים (אגב מי שלומד תנ"ך אפילו לא כל כך ברצינות,יודע שגוי זה אומה ולא כמו גוי בעברית מודרנית).
ג. אין הכי נמי שחלק גדול מהנבואות נאמרו על הגאולה העתידה שהיתה יכולה להיות בזמן בית שני אם היו זוכים, ואין הכי נמי שהם עדיין לא התקיימו.
ד. אי אפשר להביא ראיה מ'כי יפלא בעיני העם הזה וגו' לכך שהתקיימו נבואות שפשוט לא התקיימו עדיין. אדרבה, ממך יפלא שהנבואה תתקיים כי אתה מאמין משום מה שהיא כבר התקיימה.
ה. עברתי על איסור ההשקפה ללמוד תנ"ך כמה אלפי פעמים רח"ל, ואפילו דירבנתי אנשים אחרים פה בפורום כמה עשרות פעמים לעבור על האיסור הזה, אתה יכול לדפדף בהודעות שלי תראה את זה, זה לא סוד.
אני מאמין באמונה שלמה שכל דברי הנביאים לטובה יתקיימו במלואן, ואני לא מבין איך נותנים בפורום תורני פתחון פה לאדם שמזלזל כל כך בדברי הנביאים וטוען בתוקף שוב ושוב שדבריהם לא יתקיימו לעולם.
ב"ה
זה ויכוח קצת חסר טעם כבר.
אינני מבין מה זה 'אני מאמין שאמרו כל הגוים', הרי לדעתך המצב הנתון שלא אמרו כל הגוים, ותימה רבה לומר שצריך אמונה על דבר שקרה, הרי האמונה היא על דבר שיקרה. ובכלל לדעתך זו נבואת פורענות שייתכן שלא תתקיים/התקיימה. בקיצור החלטת לעשות 'פשרה', או שזו נבואה שבאמת לא התקיימה כי נבואת פרעונת היא זו (ומה זה שייך לנבואת פורענות על מה אתה מדבר? לא הגזמת הפעם?), או שאתה מאמין שהיא התקיימה (בעבר) אע"פ שלא ידוע לנו דבר כזה.
ממש תורת אמת בפיו.
חוזר אני על דבריי מי שמכיר את לשון המקרא איך הוא מתאר מציאות ועתיד שמתקיים, יודע בברור שהתקיים במלואם ובדיוקם נבואת הנביא ישעיהו פרק ס. וְהָלְכ֨וּ אֵלַ֤יִךְ שְׁח֙וֹחַ֙ בְּנֵ֣י מְעַנַּ֔יִךְ וְהִֽשְׁתַּחֲו֛וּ עַל־כַּפּ֥וֹת רַגְלַ֖יִךְ כָּל־מְנַֽאֲצָ֑יִךְ וְקָ֤רְאוּ לָךְ֙ עִ֣יר ה' צִיּ֖וֹן קְד֥וֹשׁ יִשְׂרָאֵֽל: תַּ֧חַת הֱיוֹתֵ֛ךְ עֲזוּבָ֥ה וּשְׂנוּאָ֖ה וְאֵ֣ין עוֹבֵ֑ר וְשַׂמְתִּיךְ֙ לִגְא֣וֹן עוֹלָ֔ם מְשׂ֖וֹשׂ דּ֥וֹר וָדֽוֹר: וְיָנַקְתְּ֙ חֲלֵ֣ב גּוֹיִ֔ם וְשֹׁ֥ד מְלָכִ֖ים תִּינָ֑קִי וְיָדַ֗עַתְּ כִּ֣י אֲנִ֤י ה' מֽוֹשִׁיעֵ֔ךְ וְגֹאֲלֵ֖ךְ אֲבִ֥יר יַעֲקֹֽב:
ואולי בופורום זה כדאי לשמוע את דבר הנביא מיכה פרק ו:
שִׁמְעוּ־נָ֕א אֵ֥ת אֲשֶׁר־ה' אֹמֵ֑ר ק֚וּם רִ֣יב אֶת־הֶהָרִ֔ים וְתִשְׁמַ֥עְנָה הַגְּבָע֖וֹת קוֹלֶֽךָ: שִׁמְע֤וּ הָרִים֙ אֶת־רִ֣יב ה' וְהָאֵתָנִ֖ים מֹ֣סְדֵי אָ֑רֶץ כִּ֣י רִ֤יב לַֽה' עִם־עַמּ֔וֹ וְעִם־יִשְׂרָאֵ֖ל יִתְוַכָּֽח: עַמִּ֛י מֶה־עָשִׂ֥יתִי לְךָ֖ וּמָ֣ה הֶלְאֵתִ֑יךָ עֲנֵ֥ה בִֽי:
שייף נפיק כתב:נס שיש חרוזים בשביל שיוכלו להסתכל על שטויות מעין אלו שנאמרו כאן!
אחרון התלמידים כתב:חוזר אני על דבריי מי שמכיר את לשון המקרא איך הוא מתאר מציאות ועתיד שמתקיים, יודע בברור שהתקיים במלואם ובדיוקם נבואת הנביא ישעיהו פרק ס. וְהָלְכ֨וּ אֵלַ֤יִךְ שְׁח֙וֹחַ֙ בְּנֵ֣י מְעַנַּ֔יִךְ וְהִֽשְׁתַּחֲו֛וּ עַל־כַּפּ֥וֹת רַגְלַ֖יִךְ כָּל־מְנַֽאֲצָ֑יִךְ וְקָ֤רְאוּ לָךְ֙ עִ֣יר ה' צִיּ֖וֹן קְד֥וֹשׁ יִשְׂרָאֵֽל: תַּ֧חַת הֱיוֹתֵ֛ךְ עֲזוּבָ֥ה וּשְׂנוּאָ֖ה וְאֵ֣ין עוֹבֵ֑ר וְשַׂמְתִּיךְ֙ לִגְא֣וֹן עוֹלָ֔ם מְשׂ֖וֹשׂ דּ֥וֹר וָדֽוֹר: וְיָנַקְתְּ֙ חֲלֵ֣ב גּוֹיִ֔ם וְשֹׁ֥ד מְלָכִ֖ים תִּינָ֑קִי וְיָדַ֗עַתְּ כִּ֣י אֲנִ֤י ה' מֽוֹשִׁיעֵ֔ךְ וְגֹאֲלֵ֖ךְ אֲבִ֥יר יַעֲקֹֽב:
עקביה כתב:אחרון התלמידים כתב:חוזר אני על דבריי מי שמכיר את לשון המקרא איך הוא מתאר מציאות ועתיד שמתקיים, יודע בברור שהתקיים במלואם ובדיוקם נבואת הנביא ישעיהו פרק ס. וְהָלְכ֨וּ אֵלַ֤יִךְ שְׁח֙וֹחַ֙ בְּנֵ֣י מְעַנַּ֔יִךְ וְהִֽשְׁתַּחֲו֛וּ עַל־כַּפּ֥וֹת רַגְלַ֖יִךְ כָּל־מְנַֽאֲצָ֑יִךְ וְקָ֤רְאוּ לָךְ֙ עִ֣יר ה' צִיּ֖וֹן קְד֥וֹשׁ יִשְׂרָאֵֽל: תַּ֧חַת הֱיוֹתֵ֛ךְ עֲזוּבָ֥ה וּשְׂנוּאָ֖ה וְאֵ֣ין עוֹבֵ֑ר וְשַׂמְתִּיךְ֙ לִגְא֣וֹן עוֹלָ֔ם מְשׂ֖וֹשׂ דּ֥וֹר וָדֽוֹר: וְיָנַקְתְּ֙ חֲלֵ֣ב גּוֹיִ֔ם וְשֹׁ֥ד מְלָכִ֖ים תִּינָ֑קִי וְיָדַ֗עַתְּ כִּ֣י אֲנִ֤י ה' מֽוֹשִׁיעֵ֔ךְ וְגֹאֲלֵ֖ךְ אֲבִ֥יר יַעֲקֹֽב:
אם אתה מתעקש, יהי לך אשר לך.
אבל אני מתפלא מה מביא אותך להבין כך, הבנה המנמיכה וממעיטה את דברי הנביאים ומייאשת את הלבבות מהצפייה לגאולה.
האם אתה סבור שמי שלא מפרש כך חוטא בכפיות טובה כלפי הקב"ה?
אחרון התלמידים כתב:עכ"פ לאלו שאין להם דעה קדומה ומוצקה. מציע אנכי עבדכם הנאמן, ללמוד דברי נבואות ואיך הם התגשמו בזמן הבית הראשון והשני, וכן מה שנאמר על הגלות, ואפילו תיאור הנביא את ההווה של אז, ויראה איך הנביא מתאר מצב ובאיזו לשון. ויראה בברור שנבואה זו אכן התקיימה במלואה ובדיוקה.
אחרון התלמידים כתב:(דרך אגב, אולי תסכים -אתה או חבר אחר נכבד- לתאר לנו איך ייראה התגשמות נבואה זו של ישעיהו פרק ס' בעתיד על פי שיטתך? אודה לך מאוד על כך).
עקביה כתב:אחרון התלמידים כתב:(דרך אגב, אולי תסכים -אתה או חבר אחר נכבד- לתאר לנו איך ייראה התגשמות נבואה זו של ישעיהו פרק ס' בעתיד על פי שיטתך? אודה לך מאוד על כך).
בשביל לתאר איך זה ייראה צריך להיות סופר מוכשר, יכול להיות שיש כאן כאלה. אני לא.
.
אבל כפי שכתבתי לעיל, הפסוק וְהָלְכוּ אֵלַיִךְ שְׁחוֹחַ בְּנֵי מְעַנַּיִךְ וְהִשְׁתַּחֲווּ עַל כַּפּוֹת רַגְלַיִךְ כָּל מְנַאֲצָיִךְ, מבטא כניעה מוחלטת של האומות לישראל, כאשר ברור לכל מי הוא האדון ומי הם עושי דברו
אחרון התלמידים כתב:אם איש אמת אתה - ואני מאמין שכך, יודע הנך היטב את הצדק שבדברי - שהנידון הוא אינו אם פרט זה או אחר התקיים, אלא הדעה המוצקה הזו.
אחרון התלמידים כתב:עקביה כתב:אחרון התלמידים כתב:(דרך אגב, אולי תסכים -אתה או חבר אחר נכבד- לתאר לנו איך ייראה התגשמות נבואה זו של ישעיהו פרק ס' בעתיד על פי שיטתך? אודה לך מאוד על כך).
בשביל לתאר איך זה ייראה צריך להיות סופר מוכשר, יכול להיות שיש כאן כאלה. אני לא.
.
ב"ה
יש כאן התחמקות!!! מה זה קשור לסופר מוכשר? ברגע שלפתע רואה אתה שהנביא מדבר על דבר מציאותי לגמרי, ולא על אותות ומופתים ולא משיח, אז אתה נאלם דום.
אתה יכול לתת דוגמה לנבואה, עליה אמרו קדמונינו (חז"ל או אפילו הראשונים) שנתקיימה כבר, כדי להמחיש את דבריך?
אחרון התלמידים כתב:עקביה כתב: אבל כפי שכתבתי לעיל, הפסוק וְהָלְכוּ אֵלַיִךְ שְׁחוֹחַ בְּנֵי מְעַנַּיִךְ וְהִשְׁתַּחֲווּ עַל כַּפּוֹת רַגְלַיִךְ כָּל מְנַאֲצָיִךְ, מבטא כניעה מוחלטת של האומות לישראל, כאשר ברור לכל מי הוא האדון ומי הם עושי דברו
סלח לי דברי הנביא הם ... שאתה יוכל לעשות בהם כרצונך? היכן כתוב דבר כזה? מה אתה ממציא דברים? מי דיבר על עבדות של הגויים את ישראל?
אחרון התלמידים כתב:אהה ידידי! הויכוח אינו אם הנבואה היא עם איראן או בלי, ואם הקידה היא גם לשיטת האחרונים ב'מודים',
הנידון הוא דעה קדומה, ש'אנחנו בגלות הנוראה והקשה מכל הגלויות', ומי שחושב אחרת זאת מחשבת 'כפירה בכל התורה כולה' כי זו' המשך דרכם של הציונית החילונית/דתית' - שכמובן אינני משתייך לשם ח"ו.
הרי גם אם כל האומות כולם היו שם ומתשחוים לגמרי בעבדות מוחלטת, הטענות היו נשמעות בדיוק כפי שעכשיו ש'אלו הזיות משיחיות', 'הגאוליים המדומיינים' וכו' וכו'.
וכאשר רואים פלא גדול שכזה האינסטינקט הטבעי של כל בן ישראל בכל הדורות שכאשר רואה הוא נבואה שמתקיימת, בליבו מתפרצת האמת האמיתית - הנה דבר אלוהינו אמת! התחלף באינסטינקט הפוך - וממש קופץ ומנתר ממקומו 'אלו ההזויים המשיחיים' 'שוב ממשיכים בדרכם? עדיין לא למדו לקח'? וכו', ומ-י-ד בו-ברגע 'יודע' -עוד לפני שראה ובדק את דברי הנביא - שבשו"א א"א לומר ח"ו וח"ו שנבואת נחמה התקיימה.
אחרון התלמידים כתב: אם איש אמת אתה - ואני מאמין שכך, יודע הנך היטב את הצדק שבדברי - שהנידון הוא אינו אם פרט זה או אחר התקיים, אלא הדעה המוצקה הזו.
עזריאל ברגר כתב:אחרון התלמידים כתב:אם איש אמת אתה - ואני מאמין שכך, יודע הנך היטב את הצדק שבדברי - שהנידון הוא אינו אם פרט זה או אחר התקיים, אלא הדעה המוצקה הזו.
נראה שבזאת אפשר לסכם את הדיון, ואבהיר:
מי שרח"ל רואה במדינה את "ראשית צמיחת גאולתנו" - ברור שהוא ינסה לפרש כל מאורע הקשור אליה כהתגשמות הנבואות.
מי שרח"ל רואה את המדינה וכל עניניה כ"מעשה שטן" - ברור שהוא ינסה לפרש כל מאורע כזה כדבר שהוא נגד התורה והנביאים וכו'.
אבל יש בעם ישראל לא מעט יהודים שאינם שייכים לשני הקצוות הנ"ל, כמונו "החרדים המתנחלים", שמבינים שאמנם התחיל מהפך משמעותי ביחס של אומות העולם לעם ישראל, אבל עדיין עם ישראל נמצא ב"תנועת נפש" של נתינת כבוד לאומות העולם ולא הגענו למצב שהאומות משתחוות אלינו, שזה יקרה בע"ה בביאת משיח צדקנו בב"א.
ואנחנו מנסים להסתכל על הפסוק בראיה "אובייקטיבית" ואומרים: הוא קרוב להתקיים, אבל טרם התקיים.
ישא ברכה כתב:עזריאל ברגר כתב:ואנחנו מנסים להסתכל על הפסוק בראיה "אובייקטיבית" ואומרים: הוא קרוב להתקיים, אבל טרם התקיים.
דברים חכמים ונבונים. רק המשפט האחרון דומני שהוא לא מדויק, 'קרוב להסתיים'?
הגלות האחרונה למדה אותנו שאי אפשר לתת תאריכים. אנחנו כן יודעים מה קרה, ובהחלט קרה מה שציירת.
כמה זמן יקח עד שנתקדם עוד שלב? מי יודע, אולי בעוד דקה ואולי בעוד מאה שנה, ואולי גם יותר. אנחנו כן יודעים שהכל יכול להיות בכל רגע, ומצד שני הדברים יכולים להתרחש בעוד זמן רב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים