גאולה בקרוב כתב:ודבר שפתיים אך למחסור, שגם מי ששייך לציבור "החרדי" אין לו "פטור" בכלשהו לחיבת הארץ, ולא קשור כלל ליחס למדינה או לציונות החילונית, ואפילו לא לשאלה כמה הוא מחבב או מעריך את ציבור "הכיפות הסרוגות".
וכבר כתב מרן החזו"א זצ"ל שמצות ישוב הארץ הוכרעה ע"י הרמב"ם והרמב"ן וכל הפוסקים.
(ומה זה המרכאות על החרדים? לא ברור, אולי החרדים החדשים התכוונת)
תוכן כתב:כפי הבנתי הקרקע שייך לערבי, ומכיון שקיי"ל שגזל עכו"ם אסור, הרי שהם מחוייבים לעבור.
גאולה בקרוב כתב:ולו רק מצד הכרת הטוב, שבלעדי אנשי יש"ע ומאבקם- הרי מצד המנהיגות השולטת מזמן מזמן תותחי האויב היו מטר מת"א, בני ברק וירושלים.
.
משכיל אל דל כתב:גאולה בקרוב כתב:
כמה נעים לשהות במחיצתו של נביא בן נביא שהיה יודע "מה היה אילו".
זה יותר מנביא שיודע מה יהיה
הוא יודע גם מה היה יכול להיות אחרת...
למשל, תסריט אפשרי אחר, אם לא ההתנחלויות מזמן היתה כאן פדרציה שקטה כאשר מעבר לקו הירוק יש "סטייט" כמו בארה"ב ללא צבא משלה, אבל עם הנהגה עצמית, וללא שינאה.
לא שברור לי שכך, אבל רק להוריד לך את הבטחון העצמי.
הדעה הזו מסגירה את מזרחניקיותו של הכותב. הם בטוחים שבזה הצילו את המדינה.
(הייתי שם!)
גאולה בקרוב כתב:נכתב בעקבות נפילת ההצעה לחוק ההסדרה, על ישובי ארץ ישראל.
משכיל אל דל כתב:גאולה בקרוב כתב:ולו רק מצד הכרת הטוב, שבלעדי אנשי יש"ע ומאבקם- הרי מצד המנהיגות השולטת מזמן מזמן תותחי האויב היו מטר מת"א, בני ברק וירושלים.
.
כמה נעים לשהות במחיצתו של נביא בן נביא שהיה יודע "מה היה אילו".
זה יותר מנביא שיודע מה יהיה
הוא יודע גם מה היה יכול להיות אחרת...
למשל, תסריט אפשרי אחר, אם לא ההתנחלויות מזמן היתה כאן פדרציה שקטה כאשר מעבר לקו הירוק יש "סטייט" כמו בארה"ב ללא צבא משלה, אבל עם הנהגה עצמית, וללא שינאה.
לא שברור לי שכך, אבל רק להוריד לך את הבטחון העצמי.
הדעה הזו מסגירה את מזרחניקיותו של הכותב. הם בטוחים שבזה הצילו את המדינה.
(הייתי שם!)
אוצר החכמה כתב:וגם בקשר לחזו"א לא מובן, הוא לא אמר שאילו היה החזו"א קיים היה אומר כך או אחרת בעניין אקטואלי, כל מה שאמר הוא שדעת החזו"א שחייבים ביישוב הארץ, וזה אמת.
שחר כתב:אוצר החכמה כתב:וגם בקשר לחזו"א לא מובן, הוא לא אמר שאילו היה החזו"א קיים היה אומר כך או אחרת בעניין אקטואלי, כל מה שאמר הוא שדעת החזו"א שחייבים ביישוב הארץ, וזה אמת.
הוא אשר אמרתי, בכל שקר יש מעט מן האמת, רוקחים משהו אמיתי מהחזו"א, עם להבדיל דברים שכ"כ היו זרים לו, והתוצאה היא, לשרת את האינטרסים המנוכרים של המזרחי.
בסגנון תפיחה כזו על שכמם של כל בעלי ההשקפה הנ"ל, ועוד ע"י מנהלי האתר, הרי שאתר זה יהפוך די מהר ליושבי מרכז הרב בלבד (ויש כאן כבר הרבה כאלו כידוע).
גם לי יש הרבה מה לומר בבחינת דע מה שתשיב, אבל אין לי האנרגיה לזה, ובתחילה חשבתי לתת לאשכול לשקוע, אלא שלא יכלתי שלא למחות בזלזול הנ"ל.
אחשדרפנטובסקי כתב:אני מתחיל להריח כאן וויכוח פוליטי, רבותי אני מתריע כאן ועכשיו. אם זה ימשיך ככה אני עוד עלול לשקול לאיים על נטישת הפורום הזה לכמה שעות.
חכם באשי כתב:אחשדרפנטובסקי כתב:אני מתחיל להריח כאן וויכוח פוליטי, רבותי אני מתריע כאן ועכשיו. אם זה ימשיך ככה אני עוד עלול לשקול לאיים על נטישת הפורום הזה לכמה שעות.
אוי, איזה איום!
אתה יכול לעזוב, ואפילו לכמה חודשים. אף אחד לא יזיל דמעה....
חכם באשי כתב:אחשדרפנטובסקי כתב:אני מתחיל להריח כאן וויכוח פוליטי, רבותי אני מתריע כאן ועכשיו. אם זה ימשיך ככה אני עוד עלול לשקול לאיים על נטישת הפורום הזה לכמה שעות.
אוי, איזה איום!
אתה יכול לעזוב, ואפילו לכמה חודשים. אף אחד לא יזיל דמעה....
כדאי להבין את המצב:
בתחילת שנות השישים, החליט המלך חוסיין לרשום את אדמות יהודה ושומרון על שמם של ערביי האזור.
לחוסיין לא היתה שום זכות חוקית לעשות זאת. 15 שנה קודם לכן, במלחמת השחרור, נכבש השטח על ידי סבו – עבדאללה, בניגוד גמור לחוק הבין לאומי.
רוב ערביי האזור הגיעו אליו בעקבות ההתעוררות הציונית וישבו בו תקופה קצרה בלבד. אולם המלך הירדני רצה לחלק את שלל הביזה ולהרוויח הן את הלגיטימציה לבעלותו על השטח והן את ההכנסות המיסים.
עד לשחרור יהודה ושומרון בששת ימי הניסים, הספיק המלך הירדני לרשום באופן פיקטיבי שכזה את רוב הקרקעות שבחבל בנימין. ניתן להבדיל בקלות בין בעלות אמיתית של ערבים על קרקע ביו"ש – בעלות הרשומה בטאבו עוד לפני הקמת המדינה – לבין הרישומים שלאחר הכיבוש הירדני.
משום מה החליטה מדינת ישראל להתעלם מהקושאן האמיתי - התנ"כי, להתעלם מהצהרת בלפור והחלטת חבר הלאומים שהועידו את השטח ליהודים ולהכיר בכיבוש הזר הירדני ובאופן בו חילק את שלל ביזת ארץ היהודים.
כך נוצר מצב שבו רובם הגדול של יישובי חבל בנימין – בית אל, שילה, עפרה וכו' – נמצאים לכאורה על אדמות "פרטיות" – כלומר במעמד דומה לזה של גבעת האולפנה.
לכן ההחלטה למנוע הסדרה חוקית של מעמד ההתיישבות והחרבת בתי האולפנה, מהווה הקדמה בלבד, ל"התנתקות" גרועה פי כמה מזו שעברנו בקיץ 2005, גירוש וחיסול רובו המוחלט של חבל בנימין. אמנם הפעם לא מדובר בהחלטת ממשלה אלא בביצוע החלטות בג"ץ. אבל הבג"ץ הזה התקבל בגלל מחדל של הממשלה בהגנה המשפטית על היישובים שהיא הקימה - מול התביעות של "שלום עכשיו". משמעות ההחלטה היא גיוס הליכוד כקבלן הביצוע של יריב אופנהיימר.
יש לדברים משמעות עמוקה יותר:
כיון שבמקרים דומים, בהם בעל הקרקע היה יהודי (משני צידיו של הקו הירוק) הפתרון היה תשלום פיצויים לבעל הקרקע, ההרס במקרה הזה הוא אמירה שהקרקע של הערבים היא "קדושה" במובן שאין היא רק נכס נדלני, אלא ערך השייך לערבים, ולכן חייבת להיות "נקייה" מבניה יהודית. החשש שאין מדובר על שמירת זכות הקניין הפרטית של הערבי מתעצם עוד לאור העובדה שמצד שלטון החוק יש שמירה יוצאת דופן על הזכויות הקנייניות של הערבי כלפי היהודים אבל ויתור גמור על זכויות אלו כאשר הן עלולות להיפגע על ידי ערבים. לכולם ברור שבעל האדמה לא ירוויח כלום מהרס הבתים. הוא לא יבנה או יעבד את השטח המצוי בלב בית אל. אבל ברור גם שהוא אינו יכול לממש את זכות הקניין שלו ולמכור אותו ליהודים שרוצים לקנותו, בגלל אזלת יד שלטונית של מדינת ישראל המפקירה אותו לאיום ברצח מצד הערבים, כך אכיפה דרקונית של "החוק" מצד אחד ואזלת יד מצד אחר עוקרת את ההתיישבות היהודית בלב ארץ ישראל.
חכם באשי כתב:אם אני "נוגע בעדות" יבואו האחרים ויעידו
הרב 'יאיר' הביא שמרן הגרא"מ שך זצ"ל כתב:ארץ ישראל הובטחה לאברהם אבינו כי היא תנתן במתנה לזרעו אחריו. במתנה, לא באמצעות החרב.
יצחק אבינו ברך את שני בניו, כאשר את יעקב הוא ברך בברכה ש''יתן'' לו האלוקים, ואת עשיו הוא ברך שיחיה על חרבו!
הכיבוש והאחיזה באמצעות הכח בלבד, משמעותם, כי עדיין לא קיבלנו את הארץ מאת הקדוש ברוך הוא, וממילא השאלה אודות ''ויתור'' עליה אינה מציאותית!
חתום שם למטה יעקב שלו
גאולה בקרוב כתב:מה שנטען כאן לחשש "פוליטיקה", הרי זו טענה חמורה ביותר, ואין מילים לתאר גנותה, שהיא כטענת ה"משכילים" (לשון סגי נהור) בכל הדורות, שאתם הרבנים תתעסקו בענינכם, בדיני מוקצה, תפילין ותערובות, ואת הענינים הגדולים והחשובים תניחו לנו.
וכי לתורת משה יש מה לומר על כל דבר קטן שבקטנים, ולא על היחס לארץ ישראל ושאר סוגיות מעשיות ציבוריות?
מי מגדולי ישראל חושב בכיוון הזה? רחמנא ליצלן מהאי דעתא, לקרוא לזה פוליטיקה!!
אחשדרפנטובסקי כתב:תשמע אדוני הנכבד, נכון שלתורה יש מה לומר בכל דבר וענין, ושייך דעת תורה גם בפוליטיקה. א"כ אולי אפשר יהיה להפוך את הפורום הזה גם לפורום בענייני פוליטיקה, או תמיכה טכנית במשחקי מחשב, ולפורום בזיאולוגיה או ברפואת שיניים? והלא ודאי גם בדברים אלו יש לתורה מה לומר.
חכם באשי כתב:אחשדרפנטובסקי כתב:תשמע אדוני הנכבד, נכון שלתורה יש מה לומר בכל דבר וענין, ושייך דעת תורה גם בפוליטיקה. א"כ אולי אפשר יהיה להפוך את הפורום הזה גם לפורום בענייני פוליטיקה, או תמיכה טכנית במשחקי מחשב, ולפורום בזיאולוגיה או ברפואת שיניים? והלא ודאי גם בדברים אלו יש לתורה מה לומר.
רעיון מצויין, ובמיוחד שיש לנו כבר מן המוכן מנהל לפורומים האלו - אחשדרפנטובסקי בעצמו!
יאיר כתב:הרב אלעזר שך זצ"ל
גאולה בקרוב כתב:
אלא שמי שיסתכל בדברים שכתבתי, יראה שאני לתומי/ תמימותי חשבתי שאין בזה שאלה כלל, ושחיבת הארץ וישובה בזמננו הוא דבר שמוסכם ומקובל על רובא דרובא של יראי השם וחושבי שמו,
וכל הדיון על קרקע "ערבית" הרי כידוע גם מצד המציאות, וגם מצד ההלכה, הרי זה בטל ומבוטל כעפרא דארעא [ופוק חזי כמה מקומות בגוש דן הם על "קרקע ערבית"...]
והשאלה היא האם אכן הוא רק "לתומי", והתברר שטעיתי, והוא בכלל נושא "ציבורי", שקשור ב"מחלוקת פוליטית",והוא בכלל "ביטול תורה", וכל העוסק בדברי תורה ועוסק בדברי שיחה מאכילין אותו גחלי רתמים,
או שיותר פשוט, שלא צריך 'להתרגש' מפלוני אלמוני שהגיבו כאן ועשו רעש וליצנות מדבר העומד ברומו של עולם, והשם הטוב יכפר בעדם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים