בפירוש הכותב בעין יעקב ראיתי שעמד בזה וכ' דכיון דארץ ישראל ניתנה לנו 'בעבור ישמרו חוקיו ותורותיו ינצורו', א"כ גם כשגלינו ממנה, סו"ס התורה שבידינו מתקיימת ע"י סגולתה בזמן שישבנו בה. עי"ש.עושה חדשות כתב:יש"כ לעונים. אכתוב את דעתי, והיא בכלל דבריכם. על ארץ ישראל אפשר להודות גם כשיש גלות, כי הזכות והבעלות לא הופקעה מאיתנו, משא"כ לגבי ירושלים וביהמ"ק שבאמת נחרבו, ואנו מתפללים על בניינם וקדושתם וכו'.עושה חדשות כתב:ומענין לענין, שמעתי פעם מהגר"א זילברמן שהק', למה בנוסח התפילה יש בדרך כלל - בקשות על ירושלים, והודאות על ארץ ישראל. במה הופקעה ירושלים ע"י הגלות יותר ממה שהופקעה הארץ? ואם אפשר להודות על הארץ גם בגלות, למה א"א להודות על ירושלים? ולמה לא לבקש על ארץ ישראל?
מה דעתכם?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 36 אורחים