בעקבות מבול התגובות לאשכול זה.
viewtopic.php?f=55&t=61278
הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..
ומתי ולמה - זה עת רצון -למילוי משאלות ...בתגובה 4
א.
מדהים כמה תשומת לב משך האשכול ההוא , וכמות [ אלפים רבים] הצפיות מלמדנו מספר דברים :
א. שזה נושא בוער במחנינו,
ב' שכל אחד מרגיש צורך ויכולת להתבטא בעניין.
ג' שהתגובות וההסברים לא גרמו לאף אחד לשנות את דעתו - המגובשת זה כבר.
לכן גם לא ראיתי טעם לקרוא את אלפי התגובות למרות שבטוחני שיש בהם דברים של אמת וטעם.
שהרי זו בדיוק הבעייה שיש לעניין שתי פנים, וטוב ורע משמשים בערבוביא.
ב.
יותר מכך בזמן שהתנוצצו אורות ותקוות - ובמיוחד לאחר שהיו פוגרומים מלחמות או השמדות גם מעט מהאור שראו בלט וצף מעל החושך. ורבים מגדולי ישראל הביעו שמחתם וקיוו להמשך התהליך בכיוון הטוב.
ולאחר מכן כשהתברר שגבר הרוע והכיעור -החל תהליך של נטישת ההזדהות עם המדינה, ושינו דעתם בצדק, שכן נכזבה תקוותם., [ומיותר לבדות - שמכתביהם מזוייפים וכדומה ,ובוודאי שאין לצנזר את דבריהם דאז].
והרי כך קרה בעבר [ בתהליך הפוך] להגירה לארהב שהיתה עמא- ריקא וטריפה וישבו שבעה על המהגרים אליה. - ואחכ חלק מגדולי ישראל שיקמו שם את היהדות לתפארת.וההגירה \ ישיבה בה הוכשרה לכתחילה ולמהדרין.
ג.
הנסיון להמשיך באותם דרכי מלחמה בעיתות משתנות מטעות ומבלבלות את הנבוכים. רובא דרובא של החרדים חי כאן וחוויותיו משותפות בצער ובשמחה , בשלום ומלחמה , בעוני ובעושר לא רק פיזית אלא גם נפשית.
ההתעקשות לחנך ולומר שעלינו להרגיש ולהתנהג כאילו אנו במדינה נוכרית - בפועל אינה נקלטת. והאנשים חשים שיש כאן גניבת דעת ורמייה עצמית. להדגיש - איני מדבר על צדקת 'הטענה לכשעצמה' איך ראוי היה לנו להרגיש,
אלא מציג מה קורה בפועל - ויש לכך השלכות לדרך הניווט והצגת הדברים לנבוכים. ולמסקנות העגומות שהם משליכים מכך -וחבל.
וחוששני שהדואגים בצדק וחוששים מהיסחפות - מאבדים את מרבית הקהל החרדי. ולו רק בגלל זה יש מקום למחשבה נוספת בעניין. (יותר מכך - החרדים הם בצד הימני\ לאומי ביותר).
ד.
ומ"מ לא אמנע מלומר מספר מילים [ידועות] העם היהודי מנה לפני השואה 16 מליון איש. שישה מליון הושמדו פיזית במלחה"ע השנייה. ועוד 15 מליון הושמדו אחריה עוד לפני שבאו לעולם ע"י נישואי תערובת.
האם בגלל שזה נעשה מרצון לא עי כפייה ורציחה, חומרתם פגה ?
והרי זה מה שקרה וקורה באמריקה ואירופה .אוכלוסיית היהודים בחו"ל אמורה היתה למנות היום בארהב כעשרים מליון ובאירופה ורוסיה כעשר מליון [אל תתפסו אותי במספרים כן \לא מדוייקים].
"שמדא" לא פחות.
- ורק בארץ ישראל התהליך הפוך , משישים ריבוא יהודים בתש"ח למעל שבעה מליון היום. וכבר היום הקיבוץ היהודי הגדול ביותר הוא בא"י, ובאם המגמה תימשך בקרוב יהיו רוב עם ישראל בא"י. ושואת ההתבוללות כאן מועטת מאוד.
אז למה לראות רק את הרע להציפו - ולהעלים להתנכר ולקבור עמוק את הטוב.
אין כאן וויכוח על הציונות החילונית שבימים אלה הוצגה במערומיה , ובעד שלטונם מוכנים הם לחלל
כל הקדוש להם, ולהתמכר לגדולים שבאויבי היהודים ושהכול יילך חלילה לאבדון.
הפה שאסר על החרדים [ הליכה בצפירה] הוא הפה שהתיר זאת לשמאל [חילול וביזוי ימי זיכרון].- וכל הטפותיהם לנו הפכו להיות חלולות וכזביות. ופסו אנשי אמון\נה בהם.
ה.
. .ואולי במקום לצעוק רע וחושך גם על האור . נכון יותר לומר שיש כאן יצירה של אור ובריאת חושך, ואת הטוב נכיר ונקבל, ואת החושך נדחה ונבדל.
.ובדומה לחוה שהנחש אמר לה שהשם ציווה לא לגעת וכו ויצאה מכך תקלה, שלא היתה מתרחשת אילו לא אסרו את המותר והאסור גם יחד.
ושורה תחתונה - דברי אלה אינם קביעה, אלא תחושות והגיגים, ושבעים פנים לתורה. ועם ישראל לגווניו כאו"א לדברי רבותיו נאמן .
וכולם לדבר אחד -לשם שמיים- נתכוונו.