מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בעקבות מבול התגובות לאשכול - רייזמן

דרישה במצות ישוב ארץ ישראל ומשמעותה המעשית, וחקירה בסוגיית מדינת ישראל, סמליה וחגיה במשנת חכמים
יהודהא
הודעות: 1533
הצטרף: ג' אוגוסט 24, 2021 2:27 pm

בעקבות מבול התגובות לאשכול - רייזמן

הודעהעל ידי יהודהא » ה' אפריל 20, 2023 11:37 pm

בעקבות מבול התגובות לאשכול זה.
viewtopic.php?f=55&t=61278
הרב מ, רייזמן "העבודה זרה של "ציונות" בטלה .ולכן ..

ומתי ולמה - זה עת רצון -למילוי משאלות ...בתגובה 4

א.
מדהים כמה תשומת לב משך האשכול ההוא , וכמות [ אלפים רבים] הצפיות מלמדנו מספר דברים :
א. שזה נושא בוער במחנינו,
ב' שכל אחד מרגיש צורך ויכולת להתבטא בעניין.
ג' שהתגובות וההסברים לא גרמו לאף אחד לשנות את דעתו - המגובשת זה כבר.

לכן גם לא ראיתי טעם לקרוא את אלפי התגובות למרות שבטוחני שיש בהם דברים של אמת וטעם.
שהרי זו בדיוק הבעייה שיש לעניין שתי פנים, וטוב ורע משמשים בערבוביא.

ב.
יותר מכך בזמן שהתנוצצו אורות ותקוות - ובמיוחד לאחר שהיו פוגרומים מלחמות או השמדות גם מעט מהאור שראו בלט וצף מעל החושך. ורבים מגדולי ישראל הביעו שמחתם וקיוו להמשך התהליך בכיוון הטוב.

ולאחר מכן כשהתברר שגבר הרוע והכיעור -החל תהליך של נטישת ההזדהות עם המדינה, ושינו דעתם בצדק, שכן נכזבה תקוותם., [ומיותר לבדות - שמכתביהם מזוייפים וכדומה ,ובוודאי שאין לצנזר את דבריהם דאז].
והרי כך קרה בעבר [ בתהליך הפוך] להגירה לארהב שהיתה עמא- ריקא וטריפה וישבו שבעה על המהגרים אליה. - ואחכ חלק מגדולי ישראל שיקמו שם את היהדות לתפארת.וההגירה \ ישיבה בה הוכשרה לכתחילה ולמהדרין.

ג.
הנסיון להמשיך באותם דרכי מלחמה בעיתות משתנות מטעות ומבלבלות את הנבוכים. רובא דרובא של החרדים חי כאן וחוויותיו משותפות בצער ובשמחה , בשלום ומלחמה , בעוני ובעושר לא רק פיזית אלא גם נפשית.

ההתעקשות לחנך ולומר שעלינו להרגיש ולהתנהג כאילו אנו במדינה נוכרית - בפועל אינה נקלטת. והאנשים חשים שיש כאן גניבת דעת ורמייה עצמית. להדגיש - איני מדבר על צדקת 'הטענה לכשעצמה' איך ראוי היה לנו להרגיש,
אלא מציג מה קורה בפועל - ויש לכך השלכות לדרך הניווט והצגת הדברים לנבוכים. ולמסקנות העגומות שהם משליכים מכך -וחבל.

וחוששני שהדואגים בצדק וחוששים מהיסחפות - מאבדים את מרבית הקהל החרדי. ולו רק בגלל זה יש מקום למחשבה נוספת בעניין. (יותר מכך - החרדים הם בצד הימני\ לאומי ביותר).

ד.
ומ"מ לא אמנע מלומר מספר מילים [ידועות] העם היהודי מנה לפני השואה 16 מליון איש. שישה מליון הושמדו פיזית במלחה"ע השנייה. ועוד 15 מליון הושמדו אחריה עוד לפני שבאו לעולם ע"י נישואי תערובת.
האם בגלל שזה נעשה מרצון לא עי כפייה ורציחה, חומרתם פגה ?

והרי זה מה שקרה וקורה באמריקה ואירופה .אוכלוסיית היהודים בחו"ל אמורה היתה למנות היום בארהב כעשרים מליון ובאירופה ורוסיה כעשר מליון [אל תתפסו אותי במספרים כן \לא מדוייקים].
"שמדא" לא פחות.

- ורק בארץ ישראל התהליך הפוך , משישים ריבוא יהודים בתש"ח למעל שבעה מליון היום. וכבר היום הקיבוץ היהודי הגדול ביותר הוא בא"י, ובאם המגמה תימשך בקרוב יהיו רוב עם ישראל בא"י. ושואת ההתבוללות כאן מועטת מאוד.
אז למה לראות רק את הרע להציפו - ולהעלים להתנכר ולקבור עמוק את הטוב.

אין כאן וויכוח על הציונות החילונית שבימים אלה הוצגה במערומיה , ובעד שלטונם מוכנים הם לחלל
כל הקדוש להם, ולהתמכר לגדולים שבאויבי היהודים ושהכול יילך חלילה לאבדון.

הפה שאסר על החרדים [ הליכה בצפירה] הוא הפה שהתיר זאת לשמאל [חילול וביזוי ימי זיכרון].- וכל הטפותיהם לנו הפכו להיות חלולות וכזביות. ופסו אנשי אמון\נה בהם.

ה.
. .ואולי במקום לצעוק רע וחושך גם על האור . נכון יותר לומר שיש כאן יצירה של אור ובריאת חושך, ואת הטוב נכיר ונקבל, ואת החושך נדחה ונבדל.
.ובדומה לחוה שהנחש אמר לה שהשם ציווה לא לגעת וכו ויצאה מכך תקלה, שלא היתה מתרחשת אילו לא אסרו את המותר והאסור גם יחד.

ושורה תחתונה - דברי אלה אינם קביעה, אלא תחושות והגיגים, ושבעים פנים לתורה. ועם ישראל לגווניו כאו"א לדברי רבותיו נאמן .
וכולם לדבר אחד -לשם שמיים- נתכוונו.
נערך לאחרונה על ידי יהודהא ב ד' אוקטובר 25, 2023 8:23 am, נערך 7 פעמים בסך הכל.

יהודהא
הודעות: 1533
הצטרף: ג' אוגוסט 24, 2021 2:27 pm

Re: בעקבות מבול התגובות לאשכול - רייזמן.

הודעהעל ידי יהודהא » ו' אפריל 21, 2023 12:05 am

יורשה לי להוסיף מספר מילים - בהמשך לנל.
. . אם אין ראוי לנו להתאבל על השואה וכו ? האם אין עלינו לשמוח בעת שהשם הפר עצת אובינו והצילנו מהרג וטבח ?
והרי ציון ימי שמחה ואבל לקהילות יהודיות בכל התקופות ובכל הפזורות היו - "וקיימו וקיבלו".
. .אכן כך. ראוי היה לציין ימי אבל לשואה , וימי שמחה על נצחונות במלחמות-
וראה האשכול על צנזור ספר התודעה.

אלא שהבעייה העיקרית [והיו כמה] שהיה\ויש כאן מאבק על ההגמוניה של הנהגת עם ישראל. כאשר גדולינו חששו ובצדק - שההחמרה תביא הקלה .מסירת הסמכות התורתית והנהגות עם ישראל לגוף ופורום שאפשר שלמחרת ינצלו סמכותם להקלות ולשינויים בניגוד לגדולי ישראל - היא פתח שסופו לא ישורנו.

. . .וראו רבותינו לנכון לומר - שמוטב [יחללו] יבוטלו ימי זיכרון ראויים לכשעצמם, כדי לקיים דינים הרבה. וההיסטוריה הוכיחה שהיה זה חשש ממשי ואמיתי שנבלם באיבו.

והקשר לנל - שהמשמעות הרגשית לימים הנל , בפרטי לכאו"א אינה משוללת או מגונה .
נערך לאחרונה על ידי יהודהא ב ד' אוקטובר 25, 2023 8:28 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

יהודהא
הודעות: 1533
הצטרף: ג' אוגוסט 24, 2021 2:27 pm

Re: בעקבות מבול התגובות לאשכול - רייזמן.

הודעהעל ידי יהודהא » ו' אפריל 21, 2023 9:59 am

בעקבות תגובות :
מה היה קורה אילו היהודים שעלו לא"י היו מהגרים לחו"ל.

שלום רב.
1. לא המצאתי דבר, וגם איני מבטיח שהנתונים הם מדוייקים. אבל -
כמו בכל דבר בחיים יש אנשים שזה מקצועם "דמוגראפים" ואלה הנתונים שהם כותבים\אומרים,
ואיני רואה סיבה לפקפק בהם. כמו בכל שטחי החיים רפואה הנדסה וכו שאנו סומכים עליהם.

2. למה להתכחש שרבים מגדולי ישראל בזמנם הודו לה' , והביע רגשי שמחה ותקווה לאחר: בלפור, תש"ח, מלחמת 6 הימים ועוד. לזמנם היה זה ביטוי אמיתי ונכון, וחלילה לכפור בהכרת הטוב. גם השלילה והדחייה המאוחרת נכונה - אחרי שגזירות הדת והשנאה וכל הכרוך בכך יצאה החוצה.

למה להתכחש שהיו מקרובי הסטייפלער ומרש"ז ועוד ששירתו בצבא, וגם חסידים רבים בהסכמת רבותיהם , והיום אכן נשתנו הזמנים ושוללים זאת .גם לאגודת ישראל היתה קבוצת צבאית בקוממיות.

ושוב כפי כשתבתי שכל התגובות לא גרמו\ יגרמו לאיש לשנות את דעתו, ולא לשכנע באתי - אלא להשמיע קול אחר -ולדעתי נכון.

תודה ושבת שלום.

יהודהא
הודעות: 1533
הצטרף: ג' אוגוסט 24, 2021 2:27 pm

Re: בעקבות מבול התגובות לאשכול - רייזמן.

הודעהעל ידי יהודהא » ג' אפריל 25, 2023 10:33 pm

עת רצון גדולה -ומסוגלת לישועות .
מתי ? ולמה ?
בזמן הצפירה ביום הזיכרון !

מתוך דבר בעיתו , הר גנוט.

סגולה ועת רצון.jpg
סגולה ועת רצון.jpg (120.92 KiB) נצפה 3159 פעמים

אראל
הודעות: 3504
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: בעקבות מבול התגובות לאשכול - רייזמן.

הודעהעל ידי אראל » ד' אפריל 26, 2023 12:54 am

למה הזמן מסוגל אז?, מפני שמיליוני יהודים מאמצים מנהג שטות כמנהג הגויים לעמוד דום כאבן, לזכר נשמות...????,
ואם מפני שאינם מדברים לשון הרע, אני חושב שבשעה שלש באשמורה השלישית בלילה, כשבני אדם ישינים על מטותיהם, מסוגל יותר....

יהודהא
הודעות: 1533
הצטרף: ג' אוגוסט 24, 2021 2:27 pm

Re: בעקבות מבול התגובות לאשכול - רייזמן.

הודעהעל ידי יהודהא » ד' אפריל 26, 2023 1:10 am

אראל כתב:למה הזמן מסוגל אז?, מפני שמיליוני יהודים מאמצים מנהג שטות כמנהג הגויים לעמוד דום כאבן, לזכר נשמות...????,
ואם מפני שאינם מדברים לשון הרע, אני חושב שבשעה שלש באשמורה השלישית בלילה, כשבני אדם ישינים על מטותיהם, מסוגל יותר....

-------------------------------------------------

נדמה לי שהתגובה טעונה ונזעמת - לחינם.

שכן:

א. תלונות לרב גנוט.

ב. ישנה אי הבנה,
הבאתי זאת בגלל השונות והניגודיות שלה למקובל ולמצופה. (קוריוז)
לא שיש כאן אימוץ או המלצה.
צפירת הרגעה -מתבקשת.
נערך לאחרונה על ידי יהודהא ב ד' אפריל 26, 2023 1:33 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

אראל
הודעות: 3504
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: בעקבות מבול התגובות לאשכול - רייזמן.

הודעהעל ידי אראל » ד' אפריל 26, 2023 1:29 am

יהודהא כתב:
אראל כתב:למה הזמן מסוגל אז?, מפני שמיליוני יהודים מאמצים מנהג שטות כמנהג הגויים לעמוד דום כאבן, לזכר נשמות...????,
ואם מפני שאינם מדברים לשון הרע, אני חושב שבשעה שלש באשמורה השלישית בלילה, כשבני אדם ישינים על מטותיהם, מסוגל יותר....


תלונות לרב גנוט.

ישנה אי הבנה,
הבאתי זאת בגלל השונות והניגודיות שלה למקובל ולמצופה.
לא שיש כאן אימוץ או המלצה.
צפירת הרגעה.

נו, אין הכי טאקע, התלונות על הרב גנוט, לא עליך חס ושלום....

ארי
הודעות: 128
הצטרף: ה' מרץ 27, 2014 5:57 pm

Re: בעקבות מבול התגובות לאשכול - רייזמן.

הודעהעל ידי ארי » א' אוקטובר 22, 2023 12:17 am

אראל כתב:
יהודהא כתב:
אראל כתב:למה הזמן מסוגל אז?, מפני שמיליוני יהודים מאמצים מנהג שטות כמנהג הגויים לעמוד דום כאבן, לזכר נשמות...????,
ואם מפני שאינם מדברים לשון הרע, אני חושב שבשעה שלש באשמורה השלישית בלילה, כשבני אדם ישינים על מטותיהם, מסוגל יותר....


תלונות לרב גנוט.

ישנה אי הבנה,
הבאתי זאת בגלל השונות והניגודיות שלה למקובל ולמצופה.
לא שיש כאן אימוץ או המלצה.
צפירת הרגעה.

נו, אין הכי טאקע, התלונות על הרב גנוט, לא עליך חס ושלום....

זה מה שקורה כשמפסיקים באמצע משפט...

הוא מסיים:
כי מליוני אנשים לא מסתכלים בזמן הצפירה במסכיהם (ובסמרטפוניהם)...


חזור אל “דרישת ציון”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים