לענין כתב:כמו כן אני רגיל להעיר מדברי הרמב"ם שהמשיח בונה המקדש.
רמב"ם הלכות מלכים פרק יא הל' א "המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות דוד ליושנה לממשלה הראשונה, ובונה המקדש ומקבץ נדחי ישראל, וחוזרין כל המשפטים בימיו כשהיו מקודם, מקריבין קרבנות, ועושין שמטין ויובלות."
לפי הבנתך יוצא לכאורה שאין לקבץ נדחי ישראל לפני בוא המשיח, שהרי כתב הרמב"ם שהמשיח מקבץ נדחי ישראל, וכן אין לעשות שמיטין לפני ביאת משיח שהרי שהרי כתב הרמב"ם שעושין שמיטין על זמן המשיח, (
ולהעיר שע"פ הכ"מ, להרמב"ם שמיטת קרקע גם בזה"ז דאורייתא), אין להחזיר את משפטי התורה או להקריב קרבן, שהרי כתב הרמב"ם דברים אלו על זמן המשיח.
וכן בהמשך כתב בהל' ד "ואם יעמוד מלך מבית דוד ... ואם לא הצליח .. הרי הוא ככל מלכי בית דוד השלמים הכשרים".
ולפי פרשנותך בהל' א' לא יתכן מלכות בית דוד לפני ביאת המשיח, ודברי הל' ד לא יתכנו.
אבל כוונת הרמב"ם 1 מה-2 :
1. מסתבר שכוונת הרמב"ם שבזמן המשיח בהכרח שיחזרו כל הנהגות התורה לתקנתם ובכלל זה שתהיה מלכות בית דוד בית המקדש , עם ישראל בארצו שמיטין יובלות וכו', שכל זה בכלל הגאולה השלמה, אבל בוודאי שיתכן שיהיה כך גם קודם (כמו שביקש הקב"ה לעשות חזקיהו משיח)
2. פרוש נוסף ברמב"ם הוא שרק המשיח יעשה את זה כצורתו הנכונה לגמרי יקבץ
כל נדחי ישראל יקים מלכות בית דוד בצורה המושלמת לממשלה וכן יבנה המקדש בתבנית בית המקש השלישו כתבנית יחזקאל, שהל' בית הבחירה נכתבו בתבנית בית שני, שתבנית יחזקאל שכולל הוספה על העזרות ניתן לעשות רק עם מלך ונביא., וכן שמיטין ויובלות בשלמותן.
אמנם על זה וכיו"ב כתב הרמב"ם הלכות מלכים פרק יב
וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיולענין כתב:וכיו"ב אני רגיל לומר כלפי 'הגלגל הידוע' [שאגב אינו נכון, מפני שהביאור הלכה כתב שצריך למכור כסותו גם לנר שבת] שאם ימכור כסותו לנר חנוכה יצטרך להדליק את אותו הנר לשבת, משום שלום ביתו, מה יעשה למעשה האם אכן ידליק בו נר שבת או נר חנוכה. ועל זה יש לומר, שלא ידליק לא זה ולא זה, היות ואין דינו למכור אלא לנר חנוכה, ויודע הוא שיהיה מי שיקח לו את הנר [דהיינו שיצטרך להדליקו עבור נר שבת], ממילא מעיקרא אין צריך למכור הכסות.
אולי, אדרבה לפי הבנתך ברמב"ם אם יבואו לבנות את בית המקדש אז המשיח יגיע לפני שיספיקו לסיים כדי לקיים את הרמב"ם.לענין כתב:ואגב צריך לזכור את מה שאומר הנביא לדוד המלך-
בְּכֹל אֲשֶׁר הִתְהַלַּכְתִּי בְּכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הֲדָבָר דִּבַּרְתִּי אֶת אַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר צִוִּיתִי לִרְעוֹת אֶת עַמִּי אֶת יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר לָמָּה לֹא בְנִיתֶם לִי בֵּית אֲרָזִים??
אע"פ שכבר נאמר הציווי של ועשו לי מקדש, עדיין עד שאין הוראה מלמעלה, הקב"ה לא צריך 'טובות'! אין צורך לבית ארזים! וה' יזכנו להכין לבנו כראוי, שנזכה להיות ראויים למקום אשר בחר ה'.
הציווי של ועשו לי מקדש נאמר למשה על אוהל מועד - המשכן . וכן בזמן דוד ונתן הנביא קיימו את המצווה של ועשו לי מקדש במשכן ששכן בגבעון. ולא היה ציווי לבנות בית ארזים.
אבל בימינו אין משכן, ואנו לא מקיימים את הציווי של ועשו לי מקדש שהיא מצווה שחיובה לדורות.