זנב הלטאה כתב:רציתי לברר מהבחינה ההלכתית, מהו ההיתר שעל פיו נוהגים מאות אלפים יראים ושלמים להתגורר מחוץ לתחומי הקו הירוק בערי התורה מודיעין עילית ביתר עילית ושכונות רמות ורמת שלמה וכו'
ומה עם איסור מרידה באומות הנזכר בסוף כתובות
זנב הלטאה כתב:רציתי לברר מהבחינה ההלכתית, מהו ההיתר שעל פיו נוהגים מאות אלפים יראים ושלמים להתגורר מחוץ לתחומי הקו הירוק בערי התורה מודיעין עילית ביתר עילית ושכונות רמות ורמת שלמה וכו'
ומה עם איסור מרידה באומות הנזכר בסוף כתובות
בן החבורה כתב:זנב הלטאה כתב:רציתי לברר מהבחינה ההלכתית, מהו ההיתר שעל פיו נוהגים מאות אלפים יראים ושלמים להתגורר מחוץ לתחומי הקו הירוק בערי התורה מודיעין עילית ביתר עילית ושכונות רמות ורמת שלמה וכו'
ומה עם איסור מרידה באומות הנזכר בסוף כתובות
אולי תוכל להראות לי באיזה סימן בשו"ע נפסקה הלכה זו?
נערי האוצר כתב:ולא רצו לחזור לשלוט שם.
קטינא דארעא כתב:באותו שולחן ערוך שנכתב בו שאסור לדבר לשון הרע
משולש כתב:ולדעת הגרא"מ שך חייבים לעשות כל מה שאפשר שלא לגור מעבר לקו הירוק.
אפרקסתא דעניא כתב:הרב שך קבע שלגור מעבר לקו הירוק זו מרידה באומות.
איש.dot כתב:אפרקסתא דעניא כתב:הרב שך קבע שלגור מעבר לקו הירוק זו מרידה באומות.
כפי הידוע לי, מאז תפיסת השטחים ע"י צה"ל ב-'67, הושרר במקום ממשל צבאי באופן אוטומטי. רק לאחר מכן (בימי ממשלת בגין הראשונה) החל לפרוח מפעל ההתנחלויות (למעט כמה שניסו לעלות על הקרקע כבר בראשית שנות ה-'70).
אם כן, אין לישיבה במקום כל קשר לעצם בעלותנו או שליטתנו בו. כל עוד שצה"ל שם אנו שולטים במקום, בין אם נגור שם או לא; וכשיפנה צה"ל את המקום - יפנו עמו גם הגרים שם (כפי שהיה בהתנתקות מגוש קטיף). וא"כ צ"ע מדוע ייחשבו המגורים שם למרידה באומות.
כהנ"ל בלי להכנס לסוגית כיבוש ושלימות הארץ וכו' וכו'.
קטינא דארעא כתב:לא זהו התירוץ, התירוץ הוא שמרידה באומות היינו באומות החזקות כמו ארה"ב
תמיד בשמחה כתב:קטינא דארעא כתב:לא זהו התירוץ, התירוץ הוא שמרידה באומות היינו באומות החזקות כמו ארה"ב
כל זאת אם בכלל השבועות ובכללן שלא למרוד (ושאר השבועות על ישראל) באומות היא בארץ, מה שלא ברור כלל כאמור לעיל, ואם בכלל השבועות קיימות בימינו, מה שגדולי עולם רבים סברו שלא מסיבות שונות, כולל שהשבועות אינן להלכה כלל ומעולם לא היו תקפות למעשה, שזמן השבועות מוגבל, שהשבועות לישראל תלויות בשבועה לאומות שלא ישעבדו את ישראל יותר מדי ומפני שהפרו זאת גם ישראל פטורים משבועותם, שעלייה ברשות האומות ביטלה את השבועות, ועוד.
קטינא דארעא כתב:ברור שכל שפחות יגורו צה"ל לא ירצה את השליטה, והתשובה הזו אין בה ממש
קטינא דארעא כתב:זה שלא כדעת הגרא"מ שך שכלפי חוק סיפוח ירושלים ורמת הגולן טען שיש כאן מרידה באומות
איש.dot כתב:קטינא דארעא כתב:ברור שכל שפחות יגורו צה"ל לא ירצה את השליטה, והתשובה הזו אין בה ממש
בלבנון גרו ישראלים? ועדיין החזיק שם הצבא שנים. אחרי הצבא הגיעו המתיישבים. כשהגיע צורך צבאי/בטחוני/פוליטי עזב הצבא את המקום ופונו היישובים, אם היו.קטינא דארעא כתב:זה שלא כדעת הגרא"מ שך שכלפי חוק סיפוח ירושלים ורמת הגולן טען שיש כאן מרידה באומות
למעלה טענת שאמר זאת כלפי המתיישבים עצמם באיזורים אלו. שתי השמועות אמת, או שאחת מפרשת השניה?
אפרקסתא דעניא כתב:הרב שך קבע שלגור מעבר לקו הירוק זו מרידה באומות.
והדבר צ"ע. לכאורה מרידה היינו מלחמה, אך לא כל פעולה שאינה מוצאת חן בעיני האומות נחשבת מרידה. הלומד הסוגיה בכתובות רואה שמדובר שם על מרידה באומות כדי לצאת מן הגלות ולהלחם עמם. לא על עשיית פעולה שאינה אהודה בעיניהם. וצע"ג.
מזמור שיר כתב:למיטב ידיעתי התנגדותו של הרב שך לא היתה בגלל מרידה, אלא משיקולים פרקטיים של חשש מפינוי עתידי.
זנב הלטאה כתב:רציתי לברר מהבחינה ההלכתית, מהו ההיתר שעל פיו נוהגים מאות אלפים יראים ושלמים להתגורר מחוץ לתחומי הקו הירוק בערי התורה מודיעין עילית ביתר עילית ושכונות רמות ורמת שלמה וכו'
ומה עם איסור מרידה באומות הנזכר בסוף כתובות
בן החבורה כתב:מדוע "באוירה פורימית"? זוהי האמת.
קטינא דארעא כתב:בן החבורה כתב:מדוע "באוירה פורימית"? זוהי האמת.
פשוט בירושלים עדיין לא פורים לכן אינך מבין
זמן אחשורוש חל אחר הפקידה שנפקדו ישראל וחזרו לארץ ואימת ג' שבועות לא היתה שולטת עליהם
איש-אחד כתב:עדיין היו צריכים לאישורי מלכי פרס לכל דבר, כנאמר בעזרא ונחמיה.
אפרקסתא דעניא כתב:עדיין אינך מסביר למה עשיית פעולה שהאומות אינן מרוצות ממנה נחשב להתגרות באומות. לכאורה התגרות היא מלחמה, כמו שכתוב אל תתגר בם מלחמה.
האמת היא שאין שום מקור בחז"ל ובראשונים שאסור להתגרות באומות.
בכתובות קיא. מובא שאסור למרוד באומות. כל אחד מבין שיש הבדל בין מרידה, כעין מרד בר כוכבא, לבין פעולה שהאומות כועסות בגללה.
הבוחר בצב''א כתב:ואני פלוא אתפלא איך לא ידעו רבנן די באתרא (קדישא) הדין דברי ר' חיים ויטל ומשמיה דזוהר שהשבועות בטלו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים