כלבאשבוע כתב:מכתב שפרסם הגאון רבי יחיאל מיכל טוקוצינסקי.
עיתון הארץ ט שבט תרפ"ח.
במכתב הוא מוחה נגד רב אחד שחיבר ספר בשם "דלתי לבנון" שבו הוא רצה להקל בקדושת הר הבית ולהגיד שזה רק איסור דרבנן.
והוא מעיד שמרן הרב קוק אסר על המחבר להדפיס את הספר אך הוא לא הקשיב לו.
גם כיום ישנם רבנים יחידים שרוצים לשנות סדרי עולם ובסברות נפסדות מחשבים עצמם למבינים בדבר שאין להם השגה בו ואפילו אינם מתייעצים עם גדולים וחכמים.
כל אלו העולים להר ומדמיינים שזהו איסור חדש "אנטי ציוני" או "השקפתי" גרידא, כדאי שילמדו את ההלכות הרלוונטיות.
הגאון רבי יחיאל מיכל טוקוצינסקי כתב בעצמו בעד בניית בית כנסת בתוך הר הבית
- הצעת עיר הקדש לבית כנסת בהר הבית.png (12.33 KiB) נצפה 4787 פעמים
ובספרו עיר הקודש והמקדש חלק ד אות ב עמ' לט (41) הוא כותב על הסיבה שנמנעו מעלייה להר הבית,
"ומה שנזהרין בזה גם גברים שטבלו לטומאת קרי זהו מחשש זבות שאין בקיאין בזה, ומדובר ע"ז להלן פ"ז."ושם בפ"ז חולק שלא צריך לחשוש לזיבה כלל.
http://www.teachittome.com/seforim2/sef ... dash_4.pdf
- גברים לא נכנסו להר הבית מחשש זבות ובעצמו חולק על זה לקמן.png (28.77 KiB) נצפה 4787 פעמים
- לגבי חשש זיבה עיר הקדש חלק ד פרק ז 1.png (13.83 KiB) נצפה 4787 פעמים
- לגבי חשש זיבה עיר הקדש חלק ד פרק ז.png (33.04 KiB) נצפה 4787 פעמים
[ ראייתו מגוי שמותר בהר הבית אף שהוא כזב תמוהה, שגוי לא מטמא בזיבה אלא תיקנו מדרבנן שהוא כזב גם בלי שראה, ועוד שאינו מחשש זיבה (שבת י"ז)אלא שהם אמרו שהוא כזב והם אמרו שמותר לגוי להיכנס למחנה לוויה, (אף שהמהרש"א מעלה צד שמעיקרא גזרו רק על גוי זב, חידוש לומר שגוי זב, שונה בטומאתו מגוי אחר אלא שכך היתה התקנה, כמו טומאת ע"ה כזב שדינו חלוק מזב ואינו כזב אלא לקצת ענינים וכדברי תוס')
אמנם הא דלא חיישינן לזיבה, כתבו המאירי והחזו"א (איני זוכר כעת), וכן מוכח משבעה דרכים בודקים את הזב ששאם ישנם תולים בהם שאינו זיבה, והם דברים רחוקים למשל מאכל מרובה שמדובר בדבר רחוק מאוד שיגרום לקרי באבר מת, ומזה שתולים בהם מוכח ששכיח יותר שאחר אכילה מרובה יהיה קרי באבר מת מאשר זיבה ששכיחה פחות, וכן שאר הבדיקות]
כלבאשבוע כתב:גם כיום ישנם רבנים יחידים שרוצים לשנות סדרי עולם ובסברות נפסדות מחשבים עצמם למבינים בדבר שאין להם השגה בו ואפילו אינם מתייעצים עם גדולים וחכמים.
כל אלו העולים להר ומדמיינים שזהו איסור חדש "אנטי ציוני" או "השקפתי" גרידא, כדאי שילמדו את ההלכות הרלוונטיות.
הבאת ראיה מצויינת שלא מדובר במשהו הלכתי שהרי הוא עצמו כותב שמותר לעלות להר הבית ואף כותב לעושת בית כנסת בהר הבית, גם ה
הכף החיים שחי בירושלים באותה תקופה פוסק בספרו כף החיים שמותר לעלות להר הבית.
1. במכתב הנ"ל מדובר על ספר שערי דלתי הלבנון שסובר שקדושה ראשונה לא קדשה לעתיד לבוא ומתיר להיכנס גם בטומאה ואפילו לעזרה,
https://il.bidspirit.com/ui/lotPage/sou ... oo?lang=he2. כמו בתשכ"ז היה צורך במגדר מילתא, אף שכפי שראינו הגאון רבי יחיאל מיכל טוקוצינסקי גם תמך בבניית בית כנסת בהר הבית ובעלייה להר הבית, שונה עלייה מפוקחת מעלייה של בודדים שעלולים להיכשל בפרט כשהגבולות לא היו ברורים, וכשיש חשש לכניסה בטומאה, בפרט שכאמור בסעיף 1 הרב הנ"ל סבר שקדושה ראשונה לא קדשה לעתיד לבוא ואין איסור טומאת מקדש כלל ואפילו לעזרה. אמנם בימינו העלייה מפוקחת והעולים עולים כהלכה, וככל שמתגברת העלייה כהלכה נעלמת הכניסה באיסור ובטומאה והכניסה למחנה שכינה ולחיל.