מענה איש כתב:נקדש את שמך בעולם כתב:
לא הבנתי מה שכתבו על 'עזרת ישראל', הרי עזרת ישראל היא חלק ממחנה שכינה, ואולי טעו והתכוונו ל'עזרת נשים',
כמו כן מה שכתבו שבשבת אין להוציא את המת זה רק במחנה לויה אבל במחנה שכינה מוציאים את המת אפילו בשבת.
אפשר שחילקו בתוך מחנה שכינה בין מקום שישראל מותר בכניסה כמו בעזרת ישראל לבין מקום שאין ישראל נכנס אלא לצורך עבודה ושם עדיף שכהן יכנס ומאידך כהנים הרי מוזהרים לא להיטמא ולכן במחנה ישראל עדיף שישראל יכנס
ספרים וועלט כתב:אז האם מהיום יש הסכמה רבנית על מיפוי שטחי הרב הבית?
זה חידוש עצום וככל הנראה יביא לתוצאות רבות.
ברזילי כתב:חובה להוציא כל גופה מהר הבית?
"טמא מת, אפילו המת עצמו, מותר להכנס להר הבית, שנא' ויקח משה את עצמות יוסף עמו, עמו במחנה הלויה" (ביאת מקדש ג,ד)
ההוא גברא כתב:מי פסק את הדין הזה שעדיף שכהן יטמא עצמו ויעבור בלאו ולא שישראל ייכנס להוציא טומאת מת? הרי מותר לישראל להיכנס כדי לתקן אפילו לקדש הקדשים במקום שאין כהן, ולמה יקדם כהן במקום שיש לאו?
תמוה מאוד בעיני ועד שיביאו לי ראיה מגמרא או מראשונים או לפחות מגדולי האחרונים אחזיק את הפסק לטעות גמורה.
. תנו רבנן הכל נכנסין בהיכל לבנות לתקן ולהוציא את הטומאה ומצוה בכהנים אם אין שם כהנים נכנסין לוים אין שם לוים נכנסין ישראלים ואידי ואידי טהורין אין טמאין לא אמר רב הונא רב כהנא מסייע כהני דתני רב כהנא מתוך שנאמר אך אל הפרוכת לא יבא יכול לא יהו כהנים בעלי מומין נכנסין בין האולם ולמזבח לעשות ריקועי פחים תלמוד לומר אך חלק מצוה בתמימים אין שם תמימים נכנסין בעלי מומין מצוה בטהורין אין שם טהורין נכנסין טמאין אידי ואידי כהנים אין ישראלים לא איבעיא להו טמא ובעל מום איזו מהן נכנס רב חייא בר אשי אמר רב טמא נכנס דהא אישתרי בעבודת ציבור ר' אלעזר אומר בעל מום נכנס דהא אישתרי באכילת קדשים:
מענה איש כתב:ההוא גברא כתב:מי פסק את הדין הזה שעדיף שכהן יטמא עצמו ויעבור בלאו ולא שישראל ייכנס להוציא טומאת מת? הרי מותר לישראל להיכנס כדי לתקן אפילו לקדש הקדשים במקום שאין כהן, ולמה יקדם כהן במקום שיש לאו?
תמוה מאוד בעיני ועד שיביאו לי ראיה מגמרא או מראשונים או לפחות מגדולי האחרונים אחזיק את הפסק לטעות גמורה.[/quote
רמב''ם בית הבחירה
בשעה שנכנסין הבנאים לבנות ולתקן בהיכל או להוציא משם את הטומאה מצוה שיהיו הנכנסין כהנים תמימים לא מצאו תמימים יכנסו בעלי מומין ואם אין שם כהנים יכנסו לוים לא מצאו לוים יכנסו ישראל מצוה בטהורים לא מצאו טהורים יכנסו טמאים טמא ובעל מום יכנס בעל מום ואל יכנס טמא שהטומאה דחויה בציבור וכל הנכנסין להיכל לתקן יכנסו בתיבות אם אין שם תיבות או א"א להם שיעשו בתיבות יכנסו דרך פתחים:
בתבונה כתב:למה אין במדרג של רבני זק"א שתמים קודם לבעל מום?
חזור אל “וַיַּעְפִּלוּ לַעֲלוֹת אֶל רֹאשׁ הָהָר”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים