אתה בטוח?!קו ירוק כתב:ם אפילו מקילים לכאורה לעלות ללא טבילה מבתוך הכותל המערבי סמוך מבפנים, והנה לנו תקלה נוראה של טומאת הגוף במחנה לויה - שזה לאו מדאו'. כי הכותל המערבי הוא כותל העזרה ולא תוספת !!
קו ירוק כתב:כי הכותל המערבי הוא כותל העזרה ולא תוספת !!
וונדרבר כתב:האם יש אפשרות להוריד משם את שני העמודים ה(כמעט) אחרונים של העיתון "קול העיר" (בני ברק) מיום רביעי ו' אב תשע"ו (גליון מס' 1069), עמ' 30-31, בשלימותם.
אולי מישהו יכול.
כח הטענה כתב:אתה בטוח?!קו ירוק כתב:ם אפילו מקילים לכאורה לעלות ללא טבילה מבתוך הכותל המערבי סמוך מבפנים, והנה לנו תקלה נוראה של טומאת הגוף במחנה לויה - שזה לאו מדאו'. כי הכותל המערבי הוא כותל העזרה ולא תוספת !!
איתן כתב:קו ירוק כתב:כי הכותל המערבי הוא כותל העזרה ולא תוספת !!
גמ... אני חשבתי ש מזמן הסכימו שזה תוספת של הורדוס.
יש עוד הרבה מה להעיר, אך כל הדיון הזה דנו בו כבר. ולא נראה לי שיש מישהו שישתכנע. והמשכיל בעת ההיא ידום.
קו ירוק כתב:רק הערתי שאכן מילתא דפשיטא שיש תוספות של הורדוס הן בצפון והן בדרום, אבל ודאי שלא במזרח ובמערב.
קו ירוק כתב:אמת, שיש תפר (ולא רק אחד, אלא שניים), אך זה תפר בין חלקים שהורדוס הרחיב עוד יותר לעומת חלקים שהיו מורחבים גם לפניו.
כלומר גם בזמן החשמונאים (חלק החומה העתיק יותר. ואולי הוא אף מימות נחמיה), החומה היתה רחבה יותר וכללה שטח נוסף מחוץ לתחומי הר הבית, והורדוס הוסיף עליו עוד יותר.
לא כאן המקום להאריך. וגם אם מאן דהוא יחלוק עלי (וב"ה כלי זייני עלי להשיב בוודאות), הרי עכ"פ מכלל ספק דאורייתא לא יצאנו (כי דעתי בראיות גמורות שהתוספת גדולה יותר). ולא רק מקום זה הוא תוספת אלא כנגד החומה העתיקה יותר.
קו ירוק כתב:הרב בברה"מ
רלוונטי לדון על מניעת כניסת גוים להר הבית?
את השלטון - זה לא מעניין (ואם היה מעניין, היתה פורצת כאן מיד אינתיפאדה אדירה)
אנחנו - הרי לא יכולים למונעם.
אגב, תמיד הרהרתי מדוע בזמן שהיתה יד ישראל תקיפה לרגע.. והחומות רקדו מהפגזים שניחתו עליהם כעדויות שמיעה/ראיה,
מדוע לא דחפו כמה פגזים לעבר כיפת הסלע וגמרנו.. כשקראתי עוד, היה ברור למקבלי ההחלטות. שאפילו בשעה של פחד עצום אצל הערבים, זה היה מגדיש את הסאה, ומי יודע מה היה יכול להיות. והנה לך שאנחנו חלשים, עד כי יבא גואל ברחמים וינקום נקמת עמו
קו ירוק כתב:אגב, תמיד הרהרתי מדוע בזמן שהיתה יד ישראל תקיפה לרגע.. והחומות רקדו מהפגזים שניחתו עליהם כעדויות שמיעה/ראיה,
מדוע לא דחפו כמה פגזים לעבר כיפת הסלע וגמרנו.. כשקראתי עוד, היה ברור למקבלי ההחלטות. שאפילו בשעה של פחד עצום אצל הערבים, זה היה מגדיש את הסאה, ומי יודע מה היה יכול להיות. והנה לך שאנחנו חלשים, עד כי יבא גואל ברחמים וינקום נקמת עמו
בברכה המשולשת כתב:ולא באתי אלא להדגיש שהדיון המרכזי צריך להיות במניעת כניסת גויים להר הבית שזה ודאי אסור (וכפי שכתב מרן הגר"מ אליהו זצ"ל במאמרו בתחומין ג). אחרי זה אפשר לדון בנחת בשאלת כניסת יהודים אם בכלל ואם כן היכן
לייטנר כתב:קו ירוק כתב:אגב, תמיד הרהרתי מדוע בזמן שהיתה יד ישראל תקיפה לרגע.. והחומות רקדו מהפגזים שניחתו עליהם כעדויות שמיעה/ראיה,
מדוע לא דחפו כמה פגזים לעבר כיפת הסלע וגמרנו.. כשקראתי עוד, היה ברור למקבלי ההחלטות. שאפילו בשעה של פחד עצום אצל הערבים, זה היה מגדיש את הסאה, ומי יודע מה היה יכול להיות. והנה לך שאנחנו חלשים, עד כי יבא גואל ברחמים וינקום נקמת עמו
חגי סג"ל בספרו 'אחים יקרים' מספר שבמהלך החקירות של 'המחתרת היהודית' כונסו כל העצורים לחדר אחד (הרוב המוחלט לא הכירו אחד את השני בגלל המידור). בחור צעיר שנקלע כמעט בטעות ל'מחתרת' - ואם אינני טועה גם תפקידו שם היה מינורי ביותר - ביקש להתייחס להאשמות השב"כ שאם היו מצליחים לפוצץ את כיפת הסלע היה כל העולם הערבי מתקומם עלינו, והוסיף בהתרגשות: "אז מיליוני מוסלמים חרדים לקדושת הר הבית ומכנים למסור את נפשם למענו, ובין היהודים אין אפילו אחד המוכן למסור את נפשו למען קדושת הר הבית?!"
(נקודה למחשבה בלבד, וכמובן שרחקו מחשבותיי ממחשבותיהם)
גבול ים כתב:בברכה המשולשת כתב:ולא באתי אלא להדגיש שהדיון המרכזי צריך להיות במניעת כניסת גויים להר הבית שזה ודאי אסור (וכפי שכתב מרן הגר"מ אליהו זצ"ל במאמרו בתחומין ג). אחרי זה אפשר לדון בנחת בשאלת כניסת יהודים אם בכלל ואם כן היכן
לענ"ד אפרושי מאיסורא דכרת של יהודים עדיף על מחאה [שאין לה משמעות] בגויים
בברכה המשולשת כתב:ג. יש תועלת נוספת במחאה והיא שיש סיכוי סביר שהיא תגרום לקידום גו"מ ולקירוב הגאולה השלמה
בברכה המשולשת כתב: (מן הסתם מה שאכתוב עכשיו לא יהיה מקובל על כתר"ה, אבל לא אוכל להימנע מלהשיב)
א. במחאה בגויים יש (מלבד מצוות שמירת מקדש) צד של אפרושי מ-"לא תחנם" ומצוות כיבוש וביטול חילול השם (וכפי שכבר העירו גדולים בהרבה ממני, הרבה לפני)
ב. מהיכרות עם חלק מהעולים להר, להערכתי הברורה אם אכן תהיה פעילות נמרצת למניעת עליית גויים, הם עצמם לא יעלו (והרוויח כתר"ה את האפרושי מאיסורא שכתב)
ג. יש תועלת נוספת במחאה והיא שיש סיכוי סביר שהיא תגרום לקידום גו"מ ולקירוב הגאולה השלמה
פרנקל תאומים כתב:פריצת הגדר בנושא הורחבה לאחרונה, קומץ צעירים חרדים ממשפחות חרדיות חשובות עולים להר הבית(ראיתי כמה תמונות), ואין פוצה פה ואין מצפצף, לא יאומן כי יסופר.(בעבר היתה זו רק משפחה חסידית מוכרת שיש לה אובססיה לדבר, אבל עכשיו מדובר בצעירים ליטאים מישיבות מפורסמות).
כל מי שעיניו בראשו, מבין שגם לו יצוייר שיש מקומות שאפשר בוודאות להיכנס אליהם בתנאים מסוימים, הרי אם וככל שהכניסה להר הבית תיהיה בבחינת "התירוה פרושין", העם יבוא לשם בהמוניו(יטבלו כולם במקווה?),הלחץ הפוליטי 'לשחרר' יותר את הכניסה לשם יגבר ויעשה את שלו, המקום עוד יהפוך ל'אתר מורשת' ח"ו, המכשולות הגדולים יהיו לאין קץ, וחילול הקודש יגיע(ח"ו) למימדים בלתי ניתנים לתיאור.
(וזאת עוד מבלי להיכנס לנושא של התלקחות האש הישמעאלית).
לעומקו של דבר כתב:פרנקל תאומים כתב:פריצת הגדר בנושא הורחבה לאחרונה, קומץ צעירים חרדים ממשפחות חרדיות חשובות עולים להר הבית(ראיתי כמה תמונות), ואין פוצה פה ואין מצפצף, לא יאומן כי יסופר.(בעבר היתה זו רק משפחה חסידית מוכרת שיש לה אובססיה לדבר, אבל עכשיו מדובר בצעירים ליטאים מישיבות מפורסמות).
כל מי שעיניו בראשו, מבין שגם לו יצוייר שיש מקומות שאפשר בוודאות להיכנס אליהם בתנאים מסוימים, הרי אם וככל שהכניסה להר הבית תיהיה בבחינת "התירוה פרושין", העם יבוא לשם בהמוניו(יטבלו כולם במקווה?),הלחץ הפוליטי 'לשחרר' יותר את הכניסה לשם יגבר ויעשה את שלו, המקום עוד יהפוך ל'אתר מורשת' ח"ו, המכשולות הגדולים יהיו לאין קץ, וחילול הקודש יגיע(ח"ו) למימדים בלתי ניתנים לתיאור.
(וזאת עוד מבלי להיכנס לנושא של התלקחות האש הישמעאלית).
כלומר בשלמא חסידים, אבל ליטאים ד' ירחם. בטח לא לזה התכוונת.
אוצר החכמה כתב:עשו טובה כולכם. לא רוצים לשמוע שום דבר ושום רמז על העסק של דגל ועץ או הפלג בשום שם וחניכה דאית להו ומשום צד.
יש מספיק עניינים מעניינים לדבר עליהם בפורום הזה בלי הנושא הזה.
צולניק כתב:לעומקו של דבר כתב:פרנקל תאומים כתב:פריצת הגדר בנושא הורחבה לאחרונה, קומץ צעירים חרדים ממשפחות חרדיות חשובות עולים להר הבית(ראיתי כמה תמונות), ואין פוצה פה ואין מצפצף, לא יאומן כי יסופר.(בעבר היתה זו רק משפחה חסידית מוכרת שיש לה אובססיה לדבר, אבל עכשיו מדובר בצעירים ליטאים מישיבות מפורסמות).
כל מי שעיניו בראשו, מבין שגם לו יצוייר שיש מקומות שאפשר בוודאות להיכנס אליהם בתנאים מסוימים, הרי אם וככל שהכניסה להר הבית תיהיה בבחינת "התירוה פרושין", העם יבוא לשם בהמוניו(יטבלו כולם במקווה?),הלחץ הפוליטי 'לשחרר' יותר את הכניסה לשם יגבר ויעשה את שלו, המקום עוד יהפוך ל'אתר מורשת' ח"ו, המכשולות הגדולים יהיו לאין קץ, וחילול הקודש יגיע(ח"ו) למימדים בלתי ניתנים לתיאור.
(וזאת עוד מבלי להיכנס לנושא של התלקחות האש הישמעאלית).
כלומר בשלמא חסידים, אבל ליטאים ד' ירחם. בטח לא לזה התכוונת.
דברי פרנק"ת הם חיסול חשבונות פנימי, ליודעי ח"ן.
לעומקו של דבר כתב:פרנקל תאומים כתב:פריצת הגדר בנושא הורחבה לאחרונה, קומץ צעירים חרדים ממשפחות חרדיות חשובות עולים להר הבית(ראיתי כמה תמונות), ואין פוצה פה ואין מצפצף, לא יאומן כי יסופר.(בעבר היתה זו רק משפחה חסידית מוכרת שיש לה אובססיה לדבר, אבל עכשיו מדובר בצעירים ליטאים מישיבות מפורסמות).
כל מי שעיניו בראשו, מבין שגם לו יצוייר שיש מקומות שאפשר בוודאות להיכנס אליהם בתנאים מסוימים, הרי אם וככל שהכניסה להר הבית תיהיה בבחינת "התירוה פרושין", העם יבוא לשם בהמוניו(יטבלו כולם במקווה?),הלחץ הפוליטי 'לשחרר' יותר את הכניסה לשם יגבר ויעשה את שלו, המקום עוד יהפוך ל'אתר מורשת' ח"ו, המכשולות הגדולים יהיו לאין קץ, וחילול הקודש יגיע(ח"ו) למימדים בלתי ניתנים לתיאור.
(וזאת עוד מבלי להיכנס לנושא של התלקחות האש הישמעאלית).
כלומר בשלמא חסידים, אבל ליטאים ד' ירחם. בטח לא לזה התכוונת.
לעומקו של דבר כתב:אגב, דיין אמר ליגאל ידין פעם שהוא מתחרט שעם המלחמה לא 'יישרו' את כל הסמטאות של ירושלים העתיקה. ידין חובב ההיסטוריה והארכיאולוגיה כמעט חטף שבץ.
לעומקו של דבר כתב:האגדה מספרת גם שדיין נכנס אחרי המלחמה לשטח הכבוש והחווה בידיו 'וי' (V) בצורה הידועה
סברו מיניה שהוא התכוון לויקטורי - ניצחון, כפי שצ'רצ'יל סימן בתנועה הידועה אחרי מלחמת העולם
הוא אמר מה פתאום, התכוונתי "וי קריכט מען ארויס" ("איך יוצאים מזה"...)
חזור אל “וַיַּעְפִּלוּ לַעֲלוֹת אֶל רֹאשׁ הָהָר”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים