עמקן כתב:מדי דברי בו, הגם שאני מודה באשמה שאיני בקי בציבור הד"ל ויחסי כוחות הרבנים שם, בחיפוש עכשיו בפורום מצאתי שעוד כמה מגדולי הרבנים שלהם אסרו. כאן הובא מגדולי הרבנים שם, כגון הגר"מ אליהו, הגר"ד ליאור, הגרש"י כהן והגר"ח דרוקמן.
וכאן יש חוברת מהגרצ"י טאו.
ועי' בחוברת הנ"ל עמ' 7 שהובא שהרא"י קוק התנגד כ"כ לעלייה להר הבית. אני מקווה שגם הרב לייטנר מודה בזה שהוא היה מקובל כגדול על ציבור הד"ל ואין לי הנחות לא נכונות בענין זה.
לא באתי לשלול קיומו של שיטות אחרות בציבור זה, רציתי רק להראות שיטת הגריד"ס אינו איזה שיטה יחידאה בין הרבנים שם, בהשפעת שליליות שהוא קיבל מבריסק ולא הצליח להשתרר ממנו, אלא שזה משתלב היטב עם דעתם שם רבנים משורה הראשונה של ציבור ההוא.
מרן הגר"מ אליהו כתב שיש לבנות בית כנסת במקום המותר, ובעיקר שצריך למחות מאוד בכניסת גויים להר ובזה להתמקד (וכפי שהבאתי ממנו לעיל).
את השיקול שהביא כתר"ה בשם הגריד"ס הוא לא הזכיר (ולמיטב ידיעתי הוא גם שלל שיקולים כאלה)
הגר"ד ליאור הוא מגדולי המצדדים בעליה להר.
שאר הרבנים שהביא כתר"ה לא מתנגדים לעלייה להר בגלל השיקול דהביא כתר"ה בשם הגריד"ס.
ולגבי מרן הראי"ה, הרי שהתנגדותו גם היא לא קשורה כלל לשיקול הנ"ל, כמבואר בדבריו (מה גם שיש מחלטקת גדולה מה היה אומר היום, שלפי הגר"ד ליאור היה מרן הראי"ה מתיר זאת היום)