קו ירוק כתב:לא מחייב. יש נימוקים מדוע לא ללבוש תכלת.
ומלאה הארץ דעה את ה כתב:האמת אני באמת מנסה להבין אתכם. מה גורם לכם להבין שמעשיו מוכיחים? אולי במצב של היום שכל רב שלא מיושר ב100% עם ההנהגה אז מקומו בשורה ה20 זה מה שגורם שמשפט כזה ייחשב אומץ?
הרי רוב הרבנים אפילו לא מוכנים לכתוב מכתב שראוי ללמוד את הנושא. אז מי שכותב משהו בנידון אפילו 'דחיה' כהבנתכם זה הרבה מאד!
ולעצם העניין המחבר היה אצל הרבה גדולים בבני ברק ואמר לי שהרב קליין לקח אותו במלוא הרצינות ונכנס לעומק וחקר ושאל ובכלל לא דוחה את הדברים אלא רצה שר' גרשון יכריע.
תמיד אפשר להשתמש בנשק של ליצנות אחת דוחה 100 תוכחות ואפשר לנסות להקשיב שאולי יש פה אמת שצומחת אט אט
ומלאה הארץ דעה את ה כתב:האמת אני באמת מנסה להבין אתכם. מה גורם לכם להבין שמעשיו מוכיחים? אולי במצב של היום שכל רב שלא מיושר ב100% עם ההנהגה אז מקומו בשורה ה20 זה מה שגורם שמשפט כזה ייחשב אומץ?
הרי רוב הרבנים אפילו לא מוכנים לכתוב מכתב שראוי ללמוד את הנושא. אז מי שכותב משהו בנידון אפילו 'דחיה' כהבנתכם זה הרבה מאד!
ולעצם העניין המחבר היה אצל הרבה גדולים בבני ברק ואמר לי שהרב קליין לקח אותו במלוא הרצינות ונכנס לעומק וחקר ושאל ובכלל לא דוחה את הדברים אלא רצה שר' גרשון יכריע.
תמיד אפשר להשתמש בנשק של ליצנות אחת דוחה 100 תוכחות ואפשר לנסות להקשיב שאולי יש פה אמת שצומחת אט אט
ידידך - נעים ההליכות כתב:ומלאה הארץ דעה את ה כתב:האמת אני באמת מנסה להבין אתכם. מה גורם לכם להבין שמעשיו מוכיחים? אולי במצב של היום שכל רב שלא מיושר ב100% עם ההנהגה אז מקומו בשורה ה20 זה מה שגורם שמשפט כזה ייחשב אומץ?
הרי רוב הרבנים אפילו לא מוכנים לכתוב מכתב שראוי ללמוד את הנושא. אז מי שכותב משהו בנידון אפילו 'דחיה' כהבנתכם זה הרבה מאד!
ולעצם העניין המחבר היה אצל הרבה גדולים בבני ברק ואמר לי שהרב קליין לקח אותו במלוא הרצינות ונכנס לעומק וחקר ושאל ובכלל לא דוחה את הדברים אלא רצה שר' גרשון יכריע.
תמיד אפשר להשתמש בנשק של ליצנות אחת דוחה 100 תוכחות ואפשר לנסות להקשיב שאולי יש פה אמת שצומחת אט אט
למה אתה לא מספר את כל הסיפור?
הרב קליין אמר לו שהוא מסכים עם הכל, אז המחבר שאל אותו אז למה הוא לא פוסק שחייבים לשים תכלת, אז הרב קליין אמר לו שצריך שזקני הדור יסכימו, אז הוא הלך לרבי גרשון, ורבי גרשון אמר לו שאף פעם לא שמע על זה, וצריך לדבר עם הרבנים הצעירים.
אז זה המצב, הצעירים שולחים לזקנים והזקנים שולחים בחזרה לצעירים, ומצוות התכלת נשאר בקרן זווית וכל מי שרוצה יבא ויקח.
אז למה הוא לא חוזר להרב קליין, הרי יש לו הסכמה מפורשת שצריך לדבר עם הרבנים צערים?ידידך - נעים ההליכות כתב:הרב קליין אמר לו שהוא מסכים עם הכל, אז המחבר שאל אותו אז למה הוא לא פוסק שחייבים לשים תכלת, אז הרב קליין אמר לו שצריך שזקני הדור יסכימו, אז הוא הלך לרבי גרשון, ורבי גרשון אמר לו שאף פעם לא שמע על זה, וצריך לדבר עם הרבנים הצעירים.
אז זה המצב, הצעירים שולחים לזקנים והזקנים שולחים בחזרה לצעירים, ומצוות התכלת נשאר בקרן זווית וכל מי שרוצה יבא ויקח.
ונתנו ידידים כתב:ידידך - נעים ההליכות כתב:למה אתה לא מספר את כל הסיפור?
הרב קליין אמר לו שהוא מסכים עם הכל, אז המחבר שאל אותו אז למה הוא לא פוסק שחייבים לשים תכלת, אז הרב קליין אמר לו שצריך שזקני הדור יסכימו, אז הוא הלך לרבי גרשון, ורבי גרשון אמר לו שאף פעם לא שמע על זה, וצריך לדבר עם הרבנים הצעירים.
אז זה המצב, הצעירים שולחים לזקנים והזקנים שולחים בחזרה לצעירים, ומצוות התכלת נשאר בקרן זווית וכל מי שרוצה יבא ויקח.
נו אז בקיצור יש לנו דעת תורה ברורה נגד חסידי התכלת, והוא שאפילו אם זה אמת צריכים שזקני הדור יכריעו, והרי זהו טענתינו מאז ומקדם, וחסידי התכלת צועקים ככרוכיה נגד זה והנה הודאתם בפיהם. (והוא בערך כדברי אותו הרב שאתם מנסים להכפיש כל הזמן לומר שאין מקומו בביה"מ)
והם אינן דואגים למצוות תכלת המונחה בקרן זוית רק כמה חכמולוגים.
ונתנו ידידים כתב:ידידך - נעים ההליכות כתב:ומלאה הארץ דעה את ה כתב:האמת אני באמת מנסה להבין אתכם. מה גורם לכם להבין שמעשיו מוכיחים? אולי במצב של היום שכל רב שלא מיושר ב100% עם ההנהגה אז מקומו בשורה ה20 זה מה שגורם שמשפט כזה ייחשב אומץ?
הרי רוב הרבנים אפילו לא מוכנים לכתוב מכתב שראוי ללמוד את הנושא. אז מי שכותב משהו בנידון אפילו 'דחיה' כהבנתכם זה הרבה מאד!
ולעצם העניין המחבר היה אצל הרבה גדולים בבני ברק ואמר לי שהרב קליין לקח אותו במלוא הרצינות ונכנס לעומק וחקר ושאל ובכלל לא דוחה את הדברים אלא רצה שר' גרשון יכריע.
תמיד אפשר להשתמש בנשק של ליצנות אחת דוחה 100 תוכחות ואפשר לנסות להקשיב שאולי יש פה אמת שצומחת אט אט
למה אתה לא מספר את כל הסיפור?
הרב קליין אמר לו שהוא מסכים עם הכל, אז המחבר שאל אותו אז למה הוא לא פוסק שחייבים לשים תכלת, אז הרב קליין אמר לו שצריך שזקני הדור יסכימו, אז הוא הלך לרבי גרשון, ורבי גרשון אמר לו שאף פעם לא שמע על זה, וצריך לדבר עם הרבנים הצעירים.
אז זה המצב, הצעירים שולחים לזקנים והזקנים שולחים בחזרה לצעירים, ומצוות התכלת נשאר בקרן זווית וכל מי שרוצה יבא ויקח.
נו אז בקיצור יש לנו דעת תורה ברורה נגד חסידי התכלת, והוא שאפילו אם זה אמת צריכים שזקני הדור יכריעו, והרי זהו טענתינו מאז ומקדם, וחסידי התכלת צועקים ככרוכיה נגד זה והנה הודאתם בפיהם. (והוא בערך כדברי אותו הרב שאתם מנסים להכפיש כל הזמן לומר שאין מקומו בביה"מ)
והם אינן דואגים למצוות תכלת המונחה בקרן זוית רק כמה חכמולוגים.
ידידך - נעים ההליכות כתב:ונתנו ידידים כתב:ידידך - נעים ההליכות כתב:למה אתה לא מספר את כל הסיפור?
הרב קליין אמר לו שהוא מסכים עם הכל, אז המחבר שאל אותו אז למה הוא לא פוסק שחייבים לשים תכלת, אז הרב קליין אמר לו שצריך שזקני הדור יסכימו, אז הוא הלך לרבי גרשון, ורבי גרשון אמר לו שאף פעם לא שמע על זה, וצריך לדבר עם הרבנים הצעירים.
אז זה המצב, הצעירים שולחים לזקנים והזקנים שולחים בחזרה לצעירים, ומצוות התכלת נשאר בקרן זווית וכל מי שרוצה יבא ויקח.
נו אז בקיצור יש לנו דעת תורה ברורה נגד חסידי התכלת, והוא שאפילו אם זה אמת צריכים שזקני הדור יכריעו, והרי זהו טענתינו מאז ומקדם, וחסידי התכלת צועקים ככרוכיה נגד זה והנה הודאתם בפיהם. (והוא בערך כדברי אותו הרב שאתם מנסים להכפיש כל הזמן לומר שאין מקומו בביה"מ)
והם אינן דואגים למצוות תכלת המונחה בקרן זוית רק כמה חכמולוגים.
נראה שאין כונת הרב קליין שפטורים ממצוות תכלת בגלל שרבי גרשון לא בירר את הנושא, כוונתו היא שאין זה מדת ענווה לרב צעיר לפסוק לכל כלל ישראל לשנות מנהגם , רק צריך שזקני הדור יעשו זאת, מצד שני רבי גרשון טען שאין זה דבר לאנשים זקנים להיכנס לנושא מסובך חדש, רק צריך לזה כוחות נעורים.
פנימי??...איש בן פרצי כתב:בדרך אגב, היתה פעם שמועה(?) שר' נתן רוטמן היה בהתכתבות עם הגרד"ל שליט"א בעניין התכלת, מישהו יודע מאי הוה עלה,
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים