מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מקור להמנעות מקיום מצות עשה שאינה מעכבת - 'לשם שמים'

מאמרים ושקו"ט סביב זיהוי התכלת, האפשרות וההמנעות מלקיים מצוה זו בזמן הזה
וכן על האפשרות ההלכתית העקרונית של הקרבת קרבנות בזמה"ז
לענין
הודעות: 3518
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

מקור להמנעות מקיום מצות עשה שאינה מעכבת - 'לשם שמים'

הודעהעל ידי לענין » ה' אפריל 04, 2019 1:42 am

רבות דובר (וידובר) אודות המנעות מקיום מצות עשה של התכלת מטעמים 'השקפתיים', כאשר מחד גיסא היראי שמים צועקים וזועקים 'מצות עשה דאורייתא'! ומאידך הנהגת החכמים ניכרת בפירוש גמור שרוב מנין ובנין מהגדולי גדולים סירב להזקק לדבר.
ראה למשל כאן וכאן viewtopic.php?f=51&t=27699&hilit=%D7%A2%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%AA+%D7%96%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%A0%D7%95

זה עתה ברוך ה' מצאתי מקור מפורש בדברי חד מן קמאי, מרבותינו הראשונים ז"ל, שגם כן הזכיר ענין זה של אי קיום מצות עשה - לשם שמים.
בכור שור על התורה.PNG
בכור שור על התורה.PNG (58.67 KiB) נצפה 264 פעמים


מה שמעניין הוא, שגם הבכור מסתמך על כך שזה לא מעכב את גוף המצוה - וכשם ששגור בפי הרבנים שנמנעו מלברר, 'תכלת אינה מעכבת את הלבן', ותמיד תמהתי בזה מה לנו שאינה מעכבת והלא מצות עשה גמורה היא, וכמי שלא יצק ולא בלל את המנחה דודאי ביטל עשה של תורה. וכאן אנו רואים כי חלק שאינו מעכב במצוה שייך בו את הענין הנ''ל.

חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 82 אורחים