מלבב כתב:כיון שקיצרת כ"כ, לא הצלחתי להבין מה אתה טוען, אבל אם כוונתך לטעון שגם אם אין לנו ראיה שנעלם ונגנז, עדיין עצם ההיתכנות שנגנז כבר גורם שסימנים לא מועילים, אז זה לא יתכן, משל למה הדבר דומה לאדם שנעלם ורוצים להתיר עגונותו ע"פ סימנים שמצאו באדם מת ביער, יבא צופה ומביט ויטען איך אתם יכולים להתיר אותו ע"פ סימנים, מאן יימר שגופתו עדיין קיימת בעולם, דלמא הסיבה שנעלם כי חיה רעה אכלתהו או דלמא בלעו דג כיונה אחר שהטילהו במים, האם זה נראה לך טענה?
ונתנו ידידים כתב:מלבב כתב:כיון שקיצרת כ"כ, לא הצלחתי להבין מה אתה טוען, אבל אם כוונתך לטעון שגם אם אין לנו ראיה שנעלם ונגנז, עדיין עצם ההיתכנות שנגנז כבר גורם שסימנים לא מועילים, אז זה לא יתכן, משל למה הדבר דומה לאדם שנעלם ורוצים להתיר עגונותו ע"פ סימנים שמצאו באדם מת ביער, יבא צופה ומביט ויטען איך אתם יכולים להתיר אותו ע"פ סימנים, מאן יימר שגופתו עדיין קיימת בעולם, דלמא הסיבה שנעלם כי חיה רעה אכלתהו או דלמא בלעו דג כיונה אחר שהטילהו במים, האם זה נראה לך טענה?
אבל זהו בדיוק מה שצופה ענה לך.
שם יש לנו סימנים באדם שמצאו שהוא הוא הבעל, וכל עוד שאין לך סימנים מובהקים על זה לא יעזור לומר שהרי מכל הגופות שמצאו זה הכי מסתבר דהרי דלמא חיה רעה אכלתהן ואינו בכלל מהגופות שמצאו.
והכא הרי אין לך סימנים מובהקים שהאק"ק הוא התכלת רק טענותיך שמבין שלל החלזונות הידועים הוא הכי מסתבר, ואין זה ראיה שלא היה חלזון אחר והוא חילזון התכלת.
ותל"מ.
כשתילי זיתים כתב:מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:ומלאה הארץ דעה את ה כתב:
quote]
לא מוזר בכלל, אם האק"ק הוא התכלת אז זה הפשטות שהוא סגול מכמה וכמה כיוונים, וכן דעת הרבה חוקרים, (גם זיידרמן סבר כן עד לאחרונה שגילה את דרך החימום, שמאוד מוזר להגיד שזהו התכלת במקורות העתיקים, ארגמן שנתבשל). וכמן כן בדיקת הגמרא א"ש רק אם היה סגול והיו מערבים תולעת שני, וכו' וכו' וכו' ואכמ"ל
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 82 אורחים