אמנם ממה שכתב כבודו להוכיח ממה שכתב שאילו היה הדבר מוכרח לא היינו שומעים לו. - מזה אין ראיה.
שהרי גם אם היינו מחזיקים בכפורת במאה אחוז על פי שתי עדים היינו מן הסתם מניחים אותו גם בבית שני - למרות דברי חז"ל שנגנז.
תולעת ספרים07 כתב:הישועות מלכו אינו לפני כעת:
אך עד כמה שזכור לי האר"י הק' כותב שהתכלת נגנז. - ולא שאין עניין בתכלת כשאין בית המקדש.
למה הדבר דומה - במידה ויבוא מאן דהוא להרכיז שמצא את כלי המקדש שאמרו חז"ל שנגנזו - או אם יכריז מאן דהוא שמצא את ספר הרפואות - למי עלינו להאמין לדברי חז"ל או לחוקר המכריז.
.
תולעת ספרים07 כתב:אילו היה הדבר בטוח במאה אחוז שזהו התכלת ניחא - העניין הוא שגם אצלהם הוא מוכרח בתשעים וחמש אחוז. - בשביל זה דברי האר"י יבואו ויכריעו שאין זה התכלת - ויהי מה.
תולעת ספרים07 כתב:נ.ב: דרך אגב מה פסול יש בה לשאול שאלת תם מדוע לא ביקש האר"י הק' הודיעני נא את דרכיך לקיים מצוות ציצית כהלכה. - וכמה וכמה תפילות תיקן יגלה לן טעמא דתריסר נעמי ועוד כהנה. - אלא מאי - ביקש ונענה שהתכלת נגנז.
תקן אותי. אם טעיתי.
תולעת ספרים07 כתב:[עוד יש לציין שהאר"י הק' היה ענק בתורת הנגלה וכדברי מוהרח"ו ז"ל שהיה מפרש ביגיעת בשר ונפש כל דבר הלכה בששה פנים בפשט ופעם אחת בדרך סוד - עיין שם הדברים בארוכה וראה גם איך ש"ס וילנא מצאו לנכון להדפיס את חידושיו בתוך חידושי אנשי שם סביב הרי"ף והדברים ידועים. - וראה דברי הגר"ח מואלזין ז"ל שהגר"א ז"ל נעמד על רגליו ורעד בכל גופו כשהיה מזכיר את האר"י הק' והדברים ארוכים].
תולעת ספרים07 כתב:לעצם העניין מוזר לי מאוד אם כדבריך מהו שהגרי"ש אלישיב שליט"א מעתיקו את דברי הישועות מלכו ומסתמך כמעט כל כולו על דברי האר"י ז"ל כדי לפסול את התכלת. - וצריך ישוב.
תגיד, אתה לא מתבייש לפעמים?תולעת ספרים07 כתב: יש לציין שהאר"י הק' היה ענק בתורת הנגלה ....וראה גם איך ש"ס וילנא מצאו לנכון להדפיס את חידושיו בתוך חידושי אנשי שם סביב הרי"ף והדברים ידועים. -.
אליחי כתב:תולעת ספרים07 כתב:תולעת ספרים07 כתב:לעצם העניין מוזר לי מאוד אם כדבריך מהו שהגרי"ש אלישיב שליט"א מעתיקו את דברי הישועות מלכו ומסתמך כמעט כל כולו על דברי האר"י ז"ל כדי לפסול את התכלת. - וצריך ישוב.
טעות, זו רק טענה אחת מבין חמש של הגרי"ש. וכל הקורא תשובתו רואה שאינה אלא דיחויי קמדחי ליה לשואל, כפי שאמר לא' מנאמני ביתו ששאל אותו משהו על המכתב הנ"ל. והרבה יש להאריך בעניין מכתב זה במה ששמעתי מת"ח מהימן ביותר.
תולעת ספרים07 כתב: מאידך החוקרים המוזרים האלו אשר יצאו להתחקות אחר התכלת.
תולעת ספרים07 כתב:אציין עם זאת ש"אוצר-החכמה" כבר העיר לי לעיל שהרזינערס עושים נכון להיום תכלת משלהם – ואנוכי השבתי לו על פי מה שאמר לי בזמנו אחד הנכדים של הראדזינער שאינו מטיל תכלת בהיות שאין כל זכר לאופן עשיית תכלת ראדזין – ונכד זה מפורסם כת"ח גדול. – גם מצאתי סימוכין לדבריו במאמרי עמותת פתיל תכלת.
אתמהה!!!
היא שיחתי כתב:תולעת ספרים07 כתב: מאידך החוקרים המוזרים האלו אשר יצאו להתחקות אחר התכלת.
אתה לא חושב שיש בזה מעט מן החוצפה לדבר כך על הראדזינר, הרב הרצוג, הגר"ע שלזינגר, המהרש"ם מבערזאן (תכלת מרדכי), ר' איצ'לה פונביז'ער, (ולהבחל"ח) הרב זילברמן, הרמ"מ קארפ (לפי השמועה) ועוד רבים וטובים?
תולעת ספרים07 כתב: אליחי שלום רב:
בגלל שאתה בחור חכם וממוקד אכפת לי וכואב לי שאתה שבוי בידי מאמריו של שמואל אריאל ועתה חוזר עליהם שוב ושוב במקום לפקוח עיניים ולראות עוד צד.
[/quote]תולעת ספרים07 כתב:העובדות הם כאלו: מצד אחד יש לנו את האר"י הק' שכותב שאין היום תכלת. – מאידך החוקרים המוזרים האלו אשר יצאו להתחקות אחר התכלת.
תולעת ספרים07 כתב:עכשיו בצורה לוגית אדבר אליך:
בינינו מי שהוא הכי מוסמך לדעת מהו צבע התכלת הדומה לרקיע ולכיסא הכבוד ולאבן הספיר זהו האר"י הקדוש – אשר גם אתה מודינא לי לבטח שהוא היה האחרון שכולי עלמא מודים שהוא ראה את הרקיע ואת אבן הספיר בפועל במראה ולא בחידות.!!!
תולעת ספרים07 כתב:עכשיו מגיעים כמה מן המתמיהין בירושלים ומקשים לקבוע שהם מצאו את התכלת - על ידי חוקרים גרמים שקבעו שהתורה מדברת מצבעי יסוד בלבד או צבעי הקשת וכדו' - ועל פי זה הם באו לקבוע מהו אבן הספיר ותכלת הדומה לרקיע. – וכך הלך הרב טבגר שבי אחר המחקרים שלהם לך וראה שם – שעל פי התפיסה שלו "תכלת" הוא מלשון תכלית וקץ ולכן הוא חייב להיות הצבע הכחול האחרון מתוך 255 צבעים של צבעי תכלת.
תולעת ספרים07 כתב:ועל כן בנימה של חיבה דוחה אותם הישועות-מלכו ובעקבותיו גם הרב אלישיב שליט"א ואומר להם כך:
שמעו נא רבותי!!!
בכדי לדחות דברי האר"י ז"ל שכותב שהיום אין תכלת צריך ודאות של הוכחה ברמה של התרת עגונה. – והיות שעדיין אינכם בטוחים בעצמכם במאה אחוז ולא תתירו עגונה על ידי מחקרים אלו – ואני הרב אלישיב כבר התרתי עגונות בגיל ארבעים ולא אתם על כן אני אומר לכם אל תיגעו במשיחי – אל תיגעו במלוא הנימה בדברי האר"י ז"ל.
ואין זה משנה למה האר"י כותב כך:
הרב אלישיב שליט"א וכן גם רבי יהושע'לה קוטנר ז"ל בישועות-מלכו מחייך אליהם בצורה של חיבה – כאבא האומר לבנו החכם הקטן – אתה צודק בני.. אבל...
כך גם דחה הגרשז"א ז"ל להרב בורונשטיין את עניין התכלת בחיוך ותו לא. – כאחד האומר לידידו ...חבוב כבר עברתי משהו בחיים ואתה עוד לא יודע את הכול. – בהנחות ומחקרים כאלו לא מתירים עגונות ולא דוחים את דברי האריז"ל ולא קובעים היכן הוא מקום המזבח.
הישועות-מלכו ובעקבותיו הרב אלישיב שליט"א מדברים מאוד ברור למי שרוצה להבין אותם – הם אומרים דבר פשוט מאוד. – חברה הפסיקו להשתגע. ולכו ללמוד ואל תחפשו לכם כאבי ראש מיותרים. הניחו לו להאר"י הקדוש ז"ל.
וכשזה יהיה רציני כלומר במידה ותמצאו את התכלת ברמה של היתר עגונות – הרי אז אתיישב אני עצמי לחקור בדבריהם של החוקרים... ותו לא מידי.
צא לך ידידי בעקבי הצאן הלא הם הערוך השולחן והחזו"א ז"ל שהם צחקו מכל המחקרים הללו לאורך כל הדרך.
תולעת ספרים07 כתב:יש לנו דברים בכלל ישראל שלא נוגעים בזה: לא מצמיחים את הבית המקדש ולא מטפלים בדברי האר"י ז"ל ולא מחדשים את התכלת ואת המזבח.
אני מפציר בך – אנא פקח עיניך וראה היטב בדברי הישועות-מלכו ובעקבותיו הרב אלישיב שהוא דוחה אותם בחיוך רחב – כאומר להם לכו ללמוד ואל תחפשו לכם כאבי ראש – להתחיל עם האר"י ז"ל.
כל הברבורים שלהם מהרמב"ן וכדו' אין זה קשור לכאן.
כאן צריך רמת ודאות של היתר עגונה. – ומי ייקח על עצמו אחריות לפסוק בדבר זה – וכפי שכותב לנכון הישועות-מלכו ראה היטב בדבריו.
המשך יום נעים.
תולעת ספרים07 כתב:האר"י הוא הלכה למשה מסיני ובלעדי האר"י יש לנו חור שחור והעולם חוזר לתוהו. – מניין לך מהו התפשטות הגשמיות – או שוויתי השם לנגדי – איזה ציור יצייר לפניו – ומהו שם הוויה ברוך הוא...
כל זמן שאינכם יכולים להתיר במחקרים שלכם עגונות אסור לכם לנגוע בדברי האר"י ז"ל והרי גם הם מודים שכך כותב האר"י ז"ל שאין תכלת בזמן הזה...
יוצא פוניבז' כתב:בשנותיו האחרונות אחר שנודע לו כי יש הטוענים שחלזון התכלת הוא חלזון הפורפור"א, החל ללבוש טלית קטן עם חוט תכלת.
(אלא שבפרהסיא היה קשה לו לנהוג כן, והיה מיצר על כך).
היו מבני משפחתו שחפצו להניאו ממנהג זה, וביקש הגאון זצ"ל לשמוע טענותיהם יחד עם טענות המצדדים בתכלת זו, ולאחר ששמע דברי שניהם קבע כי הצדק עם האחרונים.
דרך ישרה כתב: בספר התכלת של בורשטין
דרך ישרה כתב:אחת הטענות החוזרות ונשנות כהתנגדות לתכלת ראדזין, היא העובדה שבתהליך הכנת התכלת עובר הדיו בישול בחום גבוה במיוחד שתהליך זה מוציא ממנו את צבע התכלת כמו שתהליך שכזה יוציא את זה גם מדם שור.
האם מישהו יודע מי 'האבא' של הטענה הזו, כלומר, מי הראשון שעורר את הטענה הזו. למרות שיש התולים זאת ברב הרצוג לא מצאתי בכל כתביו ולא בספר התכלת של בורשטין איזושהי אסמכתא לזה.
מי יוכל להחכימני?
איתן כתב:דרך ישרה כתב:אחת הטענות החוזרות ונשנות כהתנגדות לתכלת ראדזין, היא העובדה שבתהליך הכנת התכלת עובר הדיו בישול בחום גבוה במיוחד שתהליך זה מוציא ממנו את צבע התכלת כמו שתהליך שכזה יוציא את זה גם מדם שור.
האם מישהו יודע מי 'האבא' של הטענה הזו, כלומר, מי הראשון שעורר את הטענה הזו. למרות שיש התולים זאת ברב הרצוג לא מצאתי בכל כתביו ולא בספר התכלת של בורשטין איזושהי אסמכתא לזה.
מי יוכל להחכימני?
viewtopic.php?f=52&t=766&start=80#p375627
דרך ישרה כתב:איתן כתב:דרך ישרה כתב:אחת הטענות החוזרות ונשנות כהתנגדות לתכלת ראדזין, היא העובדה שבתהליך הכנת התכלת עובר הדיו בישול בחום גבוה במיוחד שתהליך זה מוציא ממנו את צבע התכלת כמו שתהליך שכזה יוציא את זה גם מדם שור.
האם מישהו יודע מי 'האבא' של הטענה הזו, כלומר, מי הראשון שעורר את הטענה הזו. למרות שיש התולים זאת ברב הרצוג לא מצאתי בכל כתביו ולא בספר התכלת של בורשטין איזושהי אסמכתא לזה.
מי יוכל להחכימני?
viewtopic.php?f=52&t=766&start=80#p375627
לא הבנתי מה רוצה כב' להראות לי שם
לענין כתב:תעשה חיפוש באוצר 'כחול פרוסי' ותחכים
לצערנו כתבי הרב הרצוג בשלמותם בענין התכלת אינם באוצר
ומה שאין באוצר איך נדע?
דרך ישרה כתב:אחת הטענות החוזרות ונשנות כהתנגדות לתכלת ראדזין, היא העובדה שבתהליך הכנת התכלת עובר הדיו בישול בחום גבוה במיוחד שתהליך זה מוציא ממנו את צבע התכלת כמו שתהליך שכזה יוציא את זה גם מדם שור.
האם מישהו יודע מי 'האבא' של הטענה הזו, כלומר, מי הראשון שעורר את הטענה הזו. למרות שיש התולים זאת ברב הרצוג לא מצאתי בכל כתביו ולא בספר התכלת של הרב בורשטין איזושהי אסמכתא לזה.
מי יוכל להחכימני?
מנין כתב:דרך ישרה כתב:אחת הטענות החוזרות ונשנות כהתנגדות לתכלת ראדזין, היא העובדה שבתהליך הכנת התכלת עובר הדיו בישול בחום גבוה במיוחד שתהליך זה מוציא ממנו את צבע התכלת כמו שתהליך שכזה יוציא את זה גם מדם שור.
האם מישהו יודע מי 'האבא' של הטענה הזו, כלומר, מי הראשון שעורר את הטענה הזו. למרות שיש התולים זאת ברב הרצוג לא מצאתי בכל כתביו ולא בספר התכלת של הרב בורשטין איזושהי אסמכתא לזה.
מי יוכל להחכימני?
וראה גם כאן
דרך ישרה כתב:מנין כתב:דרך ישרה כתב:אחת הטענות החוזרות ונשנות כהתנגדות לתכלת ראדזין, היא העובדה שבתהליך הכנת התכלת עובר הדיו בישול בחום גבוה במיוחד שתהליך זה מוציא ממנו את צבע התכלת כמו שתהליך שכזה יוציא את זה גם מדם שור.
האם מישהו יודע מי 'האבא' של הטענה הזו, כלומר, מי הראשון שעורר את הטענה הזו. למרות שיש התולים זאת ברב הרצוג לא מצאתי בכל כתביו ולא בספר התכלת של הרב בורשטין איזושהי אסמכתא לזה.
מי יוכל להחכימני?
וראה גם כאן
חסום לי
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים