עמקן כתב:מלבב כתב:עמקן כתב:ר' יצחק זילברמן הוא דוקא אחד שאני מעריץ. הוא היה חכם גדול, מחפש אמת בלי דעות קדומות, ומעיין היטב לפני שהוא הגיע למסקנות. והוא פעל עד הסוף כדי לנהוג באופן הראוי ע"פ הבנתו.
אבל לגבי תכלת, גם הוא לקח לו כמה חדשים לחקור את זה, כמו שכתב בעצמו. וזה מחזיק מה שכתבתי שיקח הרבה זמן ללמוד הנושא, לפני שיהיה אפשר להגיע למסקה.
אלא שאקבל מסקנתו של ר' זילברמן. לצערי, למרות ההערצה שלי לר' זילברמן האיש, א"א לקבל מסקנותיו. היה לו שיטות זרות, אולי משום שהוא קיבל ספר קול התור כהלל"מ, למרות שדי ברור שזה לא ספר אמין. ובאיזה מקום כאן בפורום הובא מה שהוא אמר נגד חסידים, שהוא מלא דברים הזויים, ואני כותב את זה כמתנגד. למה עלי לחשוב שדוקא בנושא תכלת יהיה מסקנתו יותר מקובלת עלי.
ולידיעתך, גם אני דברתי עם הרב טבגר באופן אישי, ולא התשכנעתי.
מה שאמר הרב זילברמן על החסידים זה באמת קיצוני, אבל אל תשכח שעד לפני שבעים שנה היו הרבה כאלה, והוא, סך הכל הוא היה האחרון מאלה, ואינני בטוח אם דיעותיו של רבי חיים קנייבסקי על החסידים הוא הרבה שונה, עיין הסכמה שלו על הספר על הגאון מוילנא.
גם אני לא כ"כ השתכנעתי מטיעוניו של הרב טבגר, אבל הוא היה הראשון, ומאז כבר יצאו דברים יותר חזקים כמו למשל חותם של זהב ועוד.
לא צריך להכניס פולמוס על ספרו של אליאך תוך אשכול על תכלת. אבל לגבי דבריך, גם אני קראתי הספר, ולא רק שלא ראיתי שום דבר הזוי שם, אלא שטרחתי להשיג כל מה שבידי להשיג שכתבו נגד הספר, וברור לי שאליאך צדק בגדול. כמובן יש דברים שאפשר לפקפק עליהם, ואפילו דברים שמסמא לא נכונים, כמו שאפשר למצוא בכל ספר בהיקף זה. אבל אין לזה שום דמיון למה שאמר ר' זילברמן. הוא אמר דברים הזויים ממש שאין להם שום אחיזה במציאות. הם באופן רעיוני, והן לגבי העובדות.
ואתה בטוח שהוא אמר את הדברים?
ושמישהו בימינו יכתוב על הנועם אלימלך שהשקפותיו הם היפוך קערה על פיה זה בסדר? או שיזלזל בשיטה שאין עוד מלבדו, שאותם דברים ממש כתוב בנפש החיים?