איש גלילי כתב:אינני מבין את שאלתך.
זה שיש לו צד שזה לא התכלת מוריד מהבעיה של בל תגרע על הצד שזה כן תכלת?
כוונת השואל ,
מבואר בדברי הגר"מ שטרנבוך שאם היה ברור שזהו התכלת, אף דלא ידעינן כמאן הלכתא, היה אפשר ללבוש כדעה אחת ולא לחשוש לבל תגרע, וא"כ מאי גרע מה שזה ספק והרי בצד שאין קיום מצוה גם אין בל תגרע, וכל הצד שיעבור בבל תגרע זה אם הוא יקיים מצוות תכלת,
[ואולי אפשר לפרש דבריו דרק היכא דחיובא רמי עלה "למעשה" ללבוש תכלת אז אמרי' דבעי לקיומי לעשה ולא בעי למיחש לבל תגרע, אבל אם אינו ודאי שזה התכלת וס"ל דלא מוטל עליו ללובשו אף שאם זהו התכלת וקיים המצוה, עדיין זה לא סיבה לדחות משום זה לבל תגרע] וצע"ג