ישנו כתב:יש איזה קונטרס שניתן להשגה ברשת (או בפורום..) שסוקר את כל העניין מתחילתו עם הראיות הבסיסיות וכולל את המציאות הארכאולוגיות בנושא?
[בינתיים כל מה שראיתי זה קונטרסי תשובות ותשובות לתשובות שמתחילים את הנושא מהאמצע].
תכלת בציצית כתב:ספר "לטעום מהשמים" של ד"ר ברוך סטרמן.
תכלת בציצית כתב:קונטרס "עיונים בתכלת הפורפורא" איני זוכר שם מחברו, בראשית הספר מצויין: "להערות והארות ניתן לפנות: 8765 או במס' - 054-859-1015 [email protected] ".
ישנו כתב:יש איזה קונטרס שניתן להשגה ברשת (או בפורום..) שסוקר את כל העניין מתחילתו עם הראיות הבסיסיות וכולל את המציאות הארכאולוגיות בנושא?
[בינתיים כל מה שראיתי זה קונטרסי תשובות ותשובות לתשובות שמתחילים את הנושא מהאמצע].
יוצא פוניבז' כתב:למעוניינים להכנס לנושא בקצרה, מומלץ העלון "מצות תכלת בזמנינו".
אחזור על מה שכתבתי כאן:תכלת בציצית כתב:עוד כמה ספרים \ קונטרסים שחסרים:
קונטרס "תכלת מאיי אלישה" של רפאל ויהודה אריה שימל ([email protected]).
.
ומדלת הארץ השאיר נבוזראדן רב טבחים לכרמים וליגבים. כורמים תני רב יוסף: אלו מלקטי אפרסמון מעין גדי ועד רמתא. יוגבים - אלו ציידי חלזון, מסולמות של צור ועד חיפה.
בתבונה כתב:ראו כאן איך סילופי מתנגדי התכלת הם ראיות נוספות לתכלת
viewtopic.php?f=52&t=34699&start=80
וכפי שניתן לראות על אף שכידוע בשאר תחומי הטבע לא תמיד קל להבין איך דברי חז"ל הולמים את המדע, בתכלת הדבר מתאים ומובן לכל מי שיש בו ישרות שכל.
עתניאל בן קנז כתב:בתבונה כתב:ראו כאן איך סילופי מתנגדי התכלת הם ראיות נוספות לתכלת
viewtopic.php?f=52&t=34699&start=80
וכפי שניתן לראות על אף שכידוע בשאר תחומי הטבע לא תמיד קל להבין איך דברי חז"ל הולמים את המדע, בתכלת הדבר מתאים ומובן לכל מי שיש בו ישרות שכל.
הפלא ופלא!!!
בכל שאר חלקי התורה, לא תמיד מסתדרים תיאורי חז"ל עם דברי המדענים. ובדיוק כאן בסוגיא סבוכה זו, כולם שוים פה אחד שהכל מתאים והולם בלי פקפוק...
אה סליחה שכחתי.
זה רק 'מובן לכל מי שיש בו ישרות שכל'.
כנראה ש'ישרות שכל', והכרה ב'תכלת' הולכים ביחד. [מסתמא זהו אחד מסגולות ה'תכלת'].
קשוב עתירתם כתב:ואם הזכרנו 'דור',
בקונ' 'כולו הפך לבן' (עמ' 20) מביא את לשון רש''י שקורא לחלזון התכלת 'תולעת', ומקשה לפ''ז על זיהוי הארגמון כחלזון התכלת שהרי 'המורקס שהוא חומט הים רגיל, לא מקבל השם תולעת בשום אופן', וממאן (בהע' 32) במה שכתב הלבוש הארון ש'שבלול הינו בעצם תולעת עם קונכיה'. לדעת הכולו הפך לבן, קונכיה סותרת שם תולעת.
והנה בספר 'דאר קיסריה וואדי חורת', נמצא באוצר, כתב (בעמוד 19) על בניינה של העיר דאר-דור בשם סטפנוס ביזנטינוס 'מייסדיה התאספו וייסדו עיר זו, משום שעל חוף הים הגובל עם הסלעים מצאו את תולעת החלזון'. אותו נכרי ודאי על הארגמון הוא מדבר, בעל הקונכיה, ועכ''ז מכנהו 'תולעת החלזון', כנראה שגם שבלול בעל קונכיה (ארגמון זה שלפנינו, שעליו מדבר הכותב) יכול להקרא תולעת וחלזון (יש לברר אם אכן התרגום מדויק, ומי שיכול לסייע בזה תע''ב).
למי שיקשה שהרי דור היא לא בשטח זבולון וכדכתיב בקרא (יהושע י''ז י''א) 'ויהי למנשה ביששכר ובאשר ... ישבי דאר ובנותיה', ולא יספיק לו החזו''א (שביעית ג' כ''ז) ש'זבולון היה משוך על פני כל הצפון' דהיי' שחוף הים ממש היה רק של זבולון, ולא יקבל את מה שנראה לכאו' בשו''ת רדב''ז (ח''ב סי תרפ''ה) שהחלזון הוא בכל הים ורק בחלק זבולון הוא עולה מאליו -ולא רק פעם בשבעים שנה-,
יצטרך ליישב את מה שהזכוכית לבנה גם היא שם מקומה, באיזור דאר ובשיחור-ליבונת הקרויה ע''ש הזכוכית לבנה שהיתה שם, ע''ע בס' הנ''ל, ושמא תרי זכוכית לבנה הוו, ולא כן משמע בתו' ב''מ כ''ט ב', ותן לחכם ויחכם עוד.
קשוב עתירתם כתב:לדידי לא צריכנא אף להא,
דהנה ב'כולו הפך לבן' עמ' 18 כתב ש'המעיין בפירש''י יווכח שבכ''מ שפירש''י מילת חלזון שאי החלזון של התכלת פירש שהוא לימצא - חומט, ואילו לגבי חלזון התכלת מפרש שהוא תולעת', ובא לומר שתולעת זה סותר לחומט.
ותמוה טובא, איך לא שת ליבו הטהור לדברי רש''י (ויקרא כ''א כ') 'חיליז לשון חלזון שהוא דומהלתולעת אותו החוט', הא קמן, שהחלזון הרגיל, שהוא חומט בעלמא, בפירוש קורהו רש''י תולעת.
איש פלוני כתב:אחזור על מה שכתבתי כאן:תכלת בציצית כתב:עוד כמה ספרים \ קונטרסים שחסרים:
קונטרס "תכלת מאיי אלישה" של רפאל ויהודה אריה שימל ([email protected]).
.
בירושלים:
אצל המחברים - רח' קויפמן 19 רמות ג'.
בחנות ספרי הישיבה.
בישיבת חברון גב"מ אצל הבה"ח דוד שימל ני"ו.
ברובע היהודי - ברח' חיי עולם 4 משפ' זילברמן.
בבני ברק:
משפ' שימל רח' נחמיה 23
משפ' בודה רח' בן זכאי 39
בקרוב בע"ה יהיה ניתן להשיג גם בארה"ב.
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 8 אורחים