לייטנר כתב:מאיר סובל כתב:לא יתכן בעולם שהגרח"ע לבש ציצית תכלת ולא ידעו מזה.
כל מקימי עולם התורה בארץ עד לאחד הסתובבו בביתו של הגרח"ע, ואף אחד מהם לא לקח את התכלת למעשה.
זה מופרך לחלוטין.
עוד היום חיים עמנו עדיין כאלו שהסתובבו בביתו. אם כי הם בודדים. ניתן לשאול אותם.
שיכתוב את זה הרב בורשטיין על רב מסתתר, לא על צומת הדרכים הראשית של הישיבות שכולם ביקרו אותו וראו וזוכרים. [אני מנסה לחטט מה יכול להיות הקשר בין הרב בורשטיין לגרח"ע שיוכל להעיד עליו, ולא מוצא קצה חוט. אולי אביו בדרך עם ישיבת מיר לשנכיי אחרי פרוץ מלחמת העולם כשהיו בוילנה נכנס חגרח"ע?? אבל אם כן היו שם עוד 400 בחורים, כולם חיו אחרי השואה איך אף אחד לא סיפר זאת?]
אז כבר ביטלת את כל שלמד הרב בורשטיין?!
מתפעל כתב:מה האיסור?
אני הוא שהבחנתי במצרים, בין טיפה של בכור, לשאינה של בכור, אני הוא עתיד להבחין ולהיפרע מן התולה קלא אילן בבגדו ואומר תכלת הוא
מיללער כתב:מתפעל כתב:מה האיסור?
לכאורה אם אינו תכלת עובר על מה שאחז"ל:אני הוא שהבחנתי במצרים, בין טיפה של בכור, לשאינה של בכור, אני הוא עתיד להבחין ולהיפרע מן התולה קלא אילן בבגדו ואומר תכלת הוא
רשמי רשותא כתב:זהו הפשט הפשוט, אבל מדברי התוס' שם משמע קצת שיש איסור בלבישה.
רשמי רשותא כתב:זהו הפשט הפשוט, אבל מדברי התוס' שם משמע קצת שיש איסור בלבישה.
רשמי רשותא כתב:ע"ז מפורש בגמ' במנחות דף מ' שאין שום איסור בלבישת קלא אילן דמקשה בגמ' ולא יהא אלא לבן שלא יהי' גרוע מלבישת חוטי לבן
ישיבה מאן דהו כתב:כל מי ששאל פעם את הגרח"פ שיינברג זצ"ל על ענין התכלת, שמע ממנו בשם הגרח"ע גרודזינסקי זצ"ל שיש איסור לילך בתכלת, ומשכך לא רצה לדון בזה.
בן מלך כתב:ישיבה מאן דהו כתב:כל מי ששאל פעם את הגרח"פ שיינברג זצ"ל על ענין התכלת, שמע ממנו בשם הגרח"ע גרודזינסקי זצ"ל שיש איסור לילך בתכלת, ומשכך לא רצה לדון בזה.
אתה מספר את זה בשם אדם שבעצמו הטיל תכלת בציצית (לא בכל הציציות שלבש כהנהגתו הייחודית, אבל לפחות באחת מהן).
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 30 אורחים