עמוד 1 מתוך 31
תנא לפני 200 שנה?
פורסם: א' ינואר 21, 2024 11:13 am
על ידי בני ברקי
ראיתי השבוע הסרטה מז' שבט בעיר לעלוב יו"ד של הרה"ק ר' דוד מלעלוב זיע"א
ולפני שהאדמו"ר הדליק שם מדורה שרו "לכבוד התנא האלוקי רבי דוד לעלובער"
האם אכן הוא היה תנא?
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: א' ינואר 21, 2024 11:32 am
על ידי ר' גרונם יקום פורקן
כנראה נעשה הדבר בגלל אילוצי חריזה, ואין כאן כוונות עמוקות.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: א' ינואר 21, 2024 11:41 am
על ידי חד ברנש
הכל יחסי...
פעם נקלע לידי איזה עלון-של-שבת של חסידות כלשהי, וראיתי שם מדור "גנוזות הקדמונים", נתעוררה בי הסקרנות, שכן חובב אני את תורת הראשונים, והצצתי באותו מדור, ואז נוכחתי שהוא הוקדש לתורתו של האדמו"ר הקודם...
ללמדך, כל אחד וה'קדמונים' שלו. הכל יחסי.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: א' ינואר 21, 2024 11:42 am
על ידי סופר-סתם
יש דברים מגוכחים / גרועים מזה...
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: א' ינואר 21, 2024 2:48 pm
על ידי פרנקל תאומים
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: א' ינואר 21, 2024 8:56 pm
על ידי יהושפט
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: א' ינואר 21, 2024 9:39 pm
על ידי סופר-סתם
גם רבי יהודה רוזניס בעל המשנה למלך כונה הרב תנא.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: א' ינואר 21, 2024 11:50 pm
על ידי זאב ערבות
ידוע שאומרים על הגר"א שהיה כאחד מהראשונים, האם יש איסור לומר על מאן דהו שהוא תנא? יש בתקופתינו אישים שקראו להם המלאך
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: א' ינואר 21, 2024 11:52 pm
על ידי ונתנו ידידים
פרנקל תאומים כתב:ספר הברית (1).pdf
סופר-סתם כתב:יש דברים מגוכחים / גרועים מזה...
אלו עלונים של פורים?
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 12:11 am
על ידי פרנקל תאומים
זהו שלא.
יותר מתאים תשעה באב. עבודה זרה בשיתוף פר אקסלנס. מחריד.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 12:44 am
על ידי זאב ערבות
למי שאינו רוצה לבזבז את זמנו בשטויות ובהבלים המובאים שם, הנה בכמה שורות תמצית הדברים (והאם זה חידוש ליושבי הפורום מה שנעשה שם?)
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 1:54 am
על ידי ישעיהו לוריא
פרנקל תאומים כתב:ונתנו ידידים כתב:פרנקל תאומים כתב:ספר הברית (1).pdf
סופר-סתם כתב:יש דברים מגוחכים / גרועים מזה...
אלו עלונים של פורים?
זהו שלא.
יותר מתאים תשעה באב. עבודה זרה בשיתוף פר אקסלנס. מחריד.
זה מלא בעבודה זרה כפשוטה, אנחנו ממליכים את הרבי הקדוש בראש השנה ונשגב הוא לבדו,
אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגןף
שויתי הרבי הקדוש לנגדי תמיד.
גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני,
וגם מלא וגדוש בחינוך לרשעות ואלימות, לשקר ומרמה, לשון הרע ורכילות, בחינוך להרס המשפחה, לחטיפת ילדים מהוריהם,
ולא ברור למה כולם שותקים או מביטים על זה בגיחוך או ברחמים.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 10:51 am
על ידי צופה_ומביט
ישעיהו לוריא כתב:פרנקל תאומים כתב:עבודה זרה בשיתוף פר אקסלנס. מחריד.
זה מלא בעבודה זרה כפשוטה, אנחנו ממליכים את הרבי הקדוש בראש השנה ונשגב הוא לבדו,
אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגןף
שויתי הרבי הקדוש לנגדי תמיד.
גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני,
וגם מלא וגדוש בחינוך לרשעות ואלימות, לשקר ומרמה, לשון הרע ורכילות, בחינוך להרס המשפחה, לחטיפת ילדים מהוריהם,
ולא ברור למה כולם שותקים או מביטים על זה בגיחוך או ברחמים.
האשכול סטה ממסלולו, ואולי אף יימחק, ועכ"פ התגובות הנוגעות לקבוצה ולקבצים הנ"ל מן הסתם יימחקו בקרוב. הן הרי שייכות לאשכול "יהודים יראי שמים ועובדי עבודה זרה" שננעל. לכן חבל להשקיע ולכתוב כאן. אבל שלחתי לרב לוריא את תגובתי בפרטי.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 11:40 am
על ידי הרואה
מותר לדבר פה על כל שטות ולמחות על עבודה זרה ממש אסור?
אני חושב שגם לדעת המנהלים מותר לכתחילה רק בזהירות לא לגלוש לפוליטיקה.
מצ"ב כמה קטעים מודגשים שקיבלתי ה' ירחם
יש פה בארץ ישראל כמויות עצומות של עבודה זרה וגילוי עריות ואנשים מתעסקים עם סטיות דקות בהשקפה על היחס המדוייק כלפי המדינה ומחריבים עולמות על זה, והבעיות האמיתיות אף אחד לא נוגע בהם.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 1:01 pm
על ידי גביר
האם לא יתכן שאין זו אלא פרודיה, מעין 'מגלה טמירין' בן ימינו?
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 1:05 pm
על ידי הרואה
דיברתי אתמול עם חסיד מהכת הנ"ל והוא ניסה לגונן על כך כך שלצערנו כנראה זאת לא פארודיה
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 1:19 pm
על ידי ר' גרונם יקום פורקן
התופעה הקרויה שוואנצונעס היא ידועה ומפורסמת. אין טעם להכחיש אותה, או לגמד אותה. בשביל כל שאר החצרות היא הפכה להיות "כליא ברק" מוצלח, כאשר יש לכולם הזדמנות מעולה למלא פיהם שחוק ולגחך מאותה חצר משוגעת, ובכך למצב את החצר שלהם במקום טוב יחסית. אך לגופו של עניין לא ברור במה טובה יותר הגרסה שהרבי שלי הוא גאון וחריף ובקי ומתמיד, קדוש מרחם וצדיק נשגב, בעוד כל התכונות הללו מעולם לא התבלטו אצלו (לפחות לא עד שהוא היה מופלא הסמוך לאיש), מן הגרסה ש"גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני". שתי הגרסאות מטופשות באותה מידה.
הגרסה הראשונה מייחסת תכונות נשגבות לאדם רגיל, ואילו הגרסה השנייה מייחסת "גדלות" (מופשטת) לאדם רגיל, זאת למרות שהיא אינה מייחסת לו תכונות נשגבות (תכונות שאמורות להקנות לו את הגדלות). דהיינו, זאת בחירה בין שקר לבין כשל לוגי.
הכל מגוחך ברגע שמתנתקים מן המציאות הפשוטה, כשצריך להתאזר במשקפיים מיוחדים כדי לראות מה שעין בלתי מזוינת לא מסוגלת, כשמייחסים אוטומטית תכונות לאדם כי חייבים לייחס לו אותן.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 3:06 pm
על ידי פרנקל תאומים
גביר כתב:האם לא יתכן שאין זו אלא פרודיה, מעין 'מגלה טמירין' בן ימינו?
ר' גביר הטוב והיקר,
זאת לא פארודיה.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 7:46 pm
על ידי ונתנו ידידים
ר' גרונם יקום פורקן כתב:התופעה הקרויה שוואנצונעס היא ידועה ומפורסמת. אין טעם להכחיש אותה, או לגמד אותה. בשביל כל שאר החצרות היא הפכה להיות "כליא ברק" מוצלח, כאשר יש לכולם הזדמנות מעולה למלא פיהם שחוק ולגחך מאותה חצר משוגעת, ובכך למצב את החצר שלהם במקום טוב יחסית. אך לגופו של עניין לא ברור במה טובה יותר הגרסה שהרבי שלי הוא גאון וחריף ובקי ומתמיד, קדוש מרחם וצדיק נשגב, בעוד כל התכונות הללו מעולם לא התבלטו אצלו (לפחות לא עד שהוא היה מופלא הסמוך לאיש), מן הגרסה ש"גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני". שתי הגרסאות מטופשות באותה מידה.
הגרסה הראשונה מייחסת תכונות נשגבות לאדם רגיל, ואילו הגרסה השנייה מייחסת "גדלות" (מופשטת) לאדם רגיל, זאת למרות שהיא אינה מייחסת לו תכונות נשגבות (תכונות שאמורות להקנות לו את הגדלות). דהיינו, זאת בחירה בין שקר לבין כשל לוגי.
הכל מגוחך ברגע שמתנתקים מן המציאות הפשוטה, כשצריך להתאזר במשקפיים מיוחדים כדי לראות מה שעין בלתי מזוינת לא מסוגלת, כשמייחסים אוטומטית תכונות לאדם כי חייבים לייחס לו אותן.
ההבדל ברור בין שפיות לשגעון, מי שמייחס תכונות נשגבות לאדם שאין בו אינו הזוי רק לכל היותר מדומיין, מי שמייחס גדלות מופשטת לבשר ודם הוא הזוי ואולי גם גובל בכפירה
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 8:15 pm
על ידי ר' גרונם יקום פורקן
ונתנו ידידים כתב:ההבדל ברור בין שפיות לשגעון, מי שמייחס תכונות נשגבות לאדם שאין בו אינו הזוי רק לכל היותר מדומיין, מי שמייחס גדלות מופשטת לבשר ודם הוא הזוי ואולי גם גובל בכפירה
אמת נכון הדבר.
עם זאת, יש משהו צבוע כשלועגים לקבוצה הזויה שרק הקצינה
(מעט או הרבה, הכל בעיני המתבונן) את התפיסות המקובלות.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 9:04 pm
על ידי תוכן
כל קבוצה שמתבדלת מקבוצה קיימת, מקצינה עמדות. זה בא לידי ביטוי בדעות מטורפות (כגון שהחינוך החרדי הוא 'רכבת לאושוויץ' החיילים הם 'צבא השמד'), בתביעה לאלימות, בהקצנת השיח. אחרי עשר שנים לערך כשהקבוצה המתבדלת כבר התבססה, יש פחות צורך בקיצוניות הזו, והם בדרך כלל חוזרים למסלול שפוי יותר.
(כשהקבוצה המתבדלת אינה מצליחה לייצב את עצמה בצורה בטוחה, השיח הקיצוני יכול להשאר עשרות שנים, למשל בחסידות מסוימת, עדיין יש אלוהיסטים, מנהריסטים, ושאר מרעין בישין.)
אין ספק שהדברים כשלעצמם הם עבודה זרה גמורה, אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציה, אין כאן עבודה זרה לשם עבודה זרה, אלא עבודה זרה לצורך ביסוס הקבוצה. והרי זה בחינת לא עבדו ישראל עבודה זרה אלא להתיר לעצמם לייסד קבוצה חדשה.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 9:27 pm
על ידי מלפנא
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 9:34 pm
על ידי ישעיהו לוריא
ר' גרונם יקום פורקן כתב:ונתנו ידידים כתב:ההבדל ברור בין שפיות לשגעון, מי שמייחס תכונות נשגבות לאדם שאין בו אינו הזוי רק לכל היותר מדומיין, מי שמייחס גדלות מופשטת לבשר ודם הוא הזוי ואולי גם גובל בכפירה
אמת נכון הדבר.
עם זאת, יש משהו צבוע כשלועגים לקבוצה הזויה שרק הקצינה
(מעט או הרבה, הכל בעיני המתבונן) את התפיסות המקובלות.
לא!
לא!
ושוב פעם לא!
אלו אינן תפיסות מקובלות. הקבוצה הזאת לא הקצינה רק במעט, ואף אחד כאן לא צבוע.
אחת הדרכים לייבש מחאה, לדכא אופק ותקווה, זה לומר ’מעולם היו הדברים כך’ ’כולם כך’ או כפי שכתב אותו גרונם באשכול אחר- לתת את ההרגשה שהאנשים מנסים ’לייבש את הים בכפית’.
אז יש כאן למקום השפעה, יש כמה דרכים לעצור את התופעה, להקטין אותה, לתחם אותה,
ובכל מקרה זה לא התפיסות המקובלות.
אא’כ, כפי שאני מעריך, הכותב כתב זאת בשביל לערער תפיסות, להתווכח, להתנצח ולהדליק בערה.
מחילה שאני מתייחס לגופו של כותב, אבל ככה עולה בי הרושם בכמה וכמה מהודעותיו האחרונות מאז שב והפעיל את היוזר הזה מחדש, לאחרונה. ובשל כך נקטתי אומנותו שלו והתייחסתי לגופו של אדם ולסגנונו.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 9:53 pm
על ידי ישראליק
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 10:24 pm
על ידי יבנה
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 10:26 pm
על ידי עקביה
ככל שאני מתחלחל מהדברים החמורים הנאמרים ע"י הכת ההזויה הזאת, אינני בטוח שהם מטורפים יותר מהמשיחיסטים, וודאי שאינם אלימים יותר מגור.
איני יודע האם כת זו בודדת במועדה או לא, אבל מה שדי ברור הוא שהיה לה מצע נוח לגדול עליו.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 10:36 pm
על ידי צופה_ומביט
קל וחומר כשיש כבר קבוצה שהנפיקה את הביטוי המבהיל "[הרבי/הצדיק הוא] עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף", ויש כבר קבוצה שקוראים למנהיג הטמיר ונעלם שלהם 'אייבישטער', וכל מי שאינו רוצה אותו למנהיג ו/או לא אוחז ממנו קוראים אותו כופר ביסודות הדת שמורידין ולא מעלין, והקווים הרשמיים שלהם מלאים דברי מינות ועבודה זרה בדיוק מהסוג המצולם לעיל, מפי חשובי ומיוחסי אנשיהם.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 10:42 pm
על ידי זאב ערבות
תוכן כתב:כל קבוצה שמתבדלת מקבוצה קיימת, מקצינה עמדות. זה בא לידי ביטוי בדעות מטורפות (כגון שהחינוך החרדי הוא 'רכבת לאושוויץ' החיילים הם 'צבא השמד'), בתביעה לאלימות, בהקצנת השיח. אחרי עשר שנים לערך כשהקבוצה המתבדלת כבר התבססה, יש פחות צורך בקיצוניות הזו, והם בדרך כלל חוזרים למסלול שפוי יותר.
(כשהקבוצה המתבדלת אינה מצליחה לייצב את עצמה בצורה בטוחה, השיח הקיצוני יכול להשאר עשרות שנים, למשל בחסידות מסוימת, עדיין יש אלוהיסטים, מנהריסטים, ושאר מרעין בישין.)
אין ספק שהדברים כשלעצמם הם עבודה זרה גמורה, אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציה, אין כאן עבודה זרה לשם עבודה זרה, אלא עבודה זרה לצורך ביסוס הקבוצה. והרי זה בחינת לא עבדו ישראל עבודה זרה אלא להתיר לעצמם לייסד קבוצה חדשה.
לימוד זכות יפה, אז מעתה לאחר כל קבוצה שגעונית שקמה לה צריך להניח לשגעונותיה במשך עשר שנים עד שתתבסס ותחזור למסלול שפוי. איזה יופי, אז בלי להזכיר שמות ניתן לחשוב על עוד כמה קבוצות מטורללות עם מנהיגים שעושים מעשים שלא יעשו ואין לצאת נגדם עד שיחזרו למסלול... ומי יחליט בעוד עשר שנים אם חזרו או לא? בינתיים כבר התבססו ואיש לא יעז לצאת נגדם אפילו אם ישארו בשגעונותיהם, ואפילו אם מישהו יצא נגדם הם כבר ימצאו מי שיגן עליהם, הנה יש לנו את נ"ק שממש השתגעו ולא שמעתי שמישהו יצא כנגדם , רק איזה קול ענות חלושה פה ושם.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 10:48 pm
על ידי ר' גרונם יקום פורקן
צופה_ומביט כתב:קל וחומר כשיש כבר קבוצה שהנפיקה את הביטוי המבהיל "[הרבי/הצדיק הוא] עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף", ויש כבר קבוצה שקוראים למנהיג הטמיר ונעלם שלהם 'אייבישטער', וכל מי שאינו רוצה אותו למנהיג ו/או לא אוחז ממנו קוראים אותו כופר ביסודות הדת שמורידין ולא מעלין, והקווים הרשמיים שלהם מלאים דברי מינות ועבודה זרה בדיוק מהסוג המצולם לעיל, מפי חשובי ומיוחסי אנשיהם.
ייש"כ על הדברים הבהירים!
התחלתי לנסח תגובה למר לוריא, בה חשבתי לטעון שהכל בעיני המתבונן, ואם בעיניו ההבדל נראה משמעותי, בעיני אחרים הוא נראה שולי. והנה באו דבריך המתומצתים, ואחריהם אין צורך בכל תגובה נוספת.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 11:02 pm
על ידי צופה_ומביט
הנה מפי כתבם, רשמי: "יסודות הדת".
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 11:12 pm
על ידי דרומי
בלי להיכנס לכל הדיון כאן, הדוגמא האחרונה שבה השתמשו בלשון "יסודי הדת" אין בה כלום וזה סתם ביטוי שחוק בלבד.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 11:17 pm
על ידי ישראליק
צופה_ומביט כתב:קל וחומר כשיש כבר קבוצה שהנפיקה את הביטוי המבהיל "[הרבי/הצדיק הוא] עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף", ויש כבר קבוצה שקוראים למנהיג הטמיר ונעלם שלהם 'אייבישטער', וכל מי שאינו רוצה אותו למנהיג ו/או לא אוחז ממנו קוראים אותו כופר ביסודות הדת שמורידין ולא מעלין, והקווים הרשמיים שלהם מלאים דברי מינות ועבודה זרה בדיוק מהסוג המצולם לעיל, מפי חשובי ומיוחסי אנשיהם.
כבודו לא צריך להגזים...
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ב' ינואר 22, 2024 11:22 pm
על ידי זאב ערבות
מושג ההתקשרות בחסידות ברסלב? מה ההבדל בין השניים?
viewtopic.php?f=56&t=47747וכן מצורף קובץ דרשות זנבת מנחם מהאדמו"ר הקוה"ט שליט"א ועוד איזה קובץ או שניםם
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ג' ינואר 23, 2024 12:21 am
על ידי זאב ערבות
לכבוד יום י"ב שבט י"ל קונטרס (כריתת) הברית (אחד הדפים חתוך באמצעו)
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ג' ינואר 23, 2024 12:37 am
על ידי ישעיהו לוריא
ר' גרונם יקום פורקן כתב:צופה_ומביט כתב:קל וחומר כשיש כבר קבוצה שהנפיקה את הביטוי המבהיל "[הרבי/הצדיק הוא] עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף", ויש כבר קבוצה שקוראים למנהיג הטמיר ונעלם שלהם 'אייבישטער', וכל מי שאינו רוצה אותו למנהיג ו/או לא אוחז ממנו קוראים אותו כופר ביסודות הדת שמורידין ולא מעלין, והקווים הרשמיים שלהם מלאים דברי מינות ועבודה זרה בדיוק מהסוג המצולם לעיל, מפי חשובי ומיוחסי אנשיהם.
ייש"כ על הדברים הבהירים!
התחלתי לנסח תגובה למר לוריא, בה חשבתי לטעון שהכל בעיני המתבונן, ואם בעיניו ההבדל נראה משמעותי, בעיני אחרים הוא נראה שולי. והנה באו דבריך המתומצתים, ואחריהם אין צורך בכל תגובה נוספת.
אני הק’ עדיין סבור כי מדובר בקבוצות מובחנות, לעיתים הן אף עומדות מול התקפה בשל הדברים, ההטפות והאמונות הללו,
ולכן אל לכלל ישראל, או אף לאנשים בעלי עוז רוח בתוככי הקבוצות הנ’’ל ועוד, להתייאש או לומר ’ככה זה’ כולם כאלו.
מיסטר גרוינם, דווקא מעניינים דבריך ואופן מבטך וסגנון תגובתך הייחודי. אודה לך.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ג' ינואר 23, 2024 12:55 am
על ידי פלוריש
השוונצוניים מציגים את עצמם כממשיכים את ה"שיטה הקדושה" של הישועות משה. שואל מחוסר היכרות, האם מצאנו אצל הישועות משה יחס כזה של סגידה רעיונית ושל התבטלות מוחלטת?
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ג' ינואר 23, 2024 12:57 am
על ידי זאב ערבות
ישעיהו לוריא כתב:ר' גרונם יקום פורקן כתב:צופה_ומביט כתב:קל וחומר כשיש כבר קבוצה שהנפיקה את הביטוי המבהיל "[הרבי/הצדיק הוא] עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף", ויש כבר קבוצה שקוראים למנהיג הטמיר ונעלם שלהם 'אייבישטער', וכל מי שאינו רוצה אותו למנהיג ו/או לא אוחז ממנו קוראים אותו כופר ביסודות הדת שמורידין ולא מעלין, והקווים הרשמיים שלהם מלאים דברי מינות ועבודה זרה בדיוק מהסוג המצולם לעיל, מפי חשובי ומיוחסי אנשיהם.
ייש"כ על הדברים הבהירים!
התחלתי לנסח תגובה למר לוריא, בה חשבתי לטעון שהכל בעיני המתבונן, ואם בעיניו ההבדל נראה משמעותי, בעיני אחרים הוא נראה שולי. והנה באו דבריך המתומצתים, ואחריהם אין צורך בכל תגובה נוספת.
אני הק’ עדיין סבור כי מדובר בקבוצות מובחנות, לעיתים הן אף עומדות מול התקפה בשל הדברים, ההטפות והאמונות הללו,
ולכן אל לכלל ישראל, או אף לאנשים בעלי עוז רוח בתוככי הקבוצות הנ’’ל ועוד, להתייאש או לומר ’ככה זה’ כולם כאלו.
מיסטר גרוינם, דווקא מעניינים דבריך ואופן מבטך וסגנון תגובתך הייחודי. אודה לך.
גם כת שבתי צבי החלה כקבוצה מובחנת, וכן שאר הכתות שקמו עלינו כרועץ, ובוודאי שהם עומדים נגד ההתקפות, זה מה שהופך אותם לכת שאין דבר היכול להזיז אותם מדעתם והשקפתם. מסופקני אם מישהו ניסה לשנות למשיחיסט את דעתו והצליח.
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ג' ינואר 23, 2024 12:58 am
על ידי פלוריש
תוכן כתב:(כשהקבוצה המתבדלת אינה מצליחה לייצב את עצמה בצורה בטוחה, השיח הקיצוני יכול להשאר עשרות שנים, למשל בחסידות מסוימת, עדיין יש אלוהיסטים, מנהריסטים, ושאר מרעין בישין.
לתחושתי, האלוהיסטים בחב"ד הם חמישה אנשים אולי, אלא שבא חוקר אחד כותב עליהם מאמר, ואף נתן ל"תופעה" הזו שם קליט, ומאז אנשים מדברים על זה כבר שנים ללא קשר למציאות, וגרוע מזה, במקום לתת לאותם משוגעים בודדים להיעלם בתהום הנשיה הם מנציחים את הבעיה
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ג' ינואר 23, 2024 1:01 am
על ידי זאב ערבות
עשרת הדברות של השיטה הקדושה
Re: תנא לפני 200 שנה?
פורסם: ג' ינואר 23, 2024 1:03 am
על ידי איש גלילי
פלוריש כתב:השוונצוניים מציגים את עצמם כממשיכים את ה"שיטה הקדושה" של הישועות משה. שואל מחוסר היכרות, האם מצאנו אצל הישועות משה יחס כזה של סגידה רעיונית ושל התבטלות מוחלטת?
לא.