הפצת המעיינות כתב:מה המטרה של הזיוף? מי מרויח מזה?
הפצת המעיינות כתב:מה המטרה של הזיוף? מי מרויח מזה?
באמונתו כתב:הלא ביניהם מחלוקת קשה הייתה, וישנם אנשים שעושים שלום בכוח ...
הנני מכיר שתי זוגות רבנים נוספים, שנחלקו ביניהם מאוד, ואח"כ באו והציגו סיפורי מעשיות ועובדות, כאילו היו ריעים אהובים ממש.
באמונתו כתב:הפצת המעיינות כתב:מה המטרה של הזיוף? מי מרויח מזה?
הלא ביניהם מחלוקת קשה הייתה, וישנם אנשים שעושים שלום בכוח ...
הנני מכיר שתי זוגות רבנים נוספים, שנחלקו ביניהם מאוד, ואח"כ באו והציגו סיפורי מעשיות ועובדות, כאילו היו ריעים אהובים ממש.
באמונתו כתב:אבל השאלה הייתה מה העניין לזיוף כזה, ולא בפרטי אותה המחלוקת עצמה, וע"ז נ"ל כנ"ל.
ממזרח שמש כתב:בספר בן פורת יוסף - תולדות ר' יוסף ארי' פלדמן תשנ"ו
בעמוד נ"ג מופיע תמונה זו -
https://tablet-otzar-org.eu1.proxy.open ... 1910916756
עתניאל בן קנז כתב:באמונתו כתב:הלא ביניהם מחלוקת קשה הייתה, וישנם אנשים שעושים שלום בכוח ...
הנני מכיר שתי זוגות רבנים נוספים, שנחלקו ביניהם מאוד, ואח"כ באו והציגו סיפורי מעשיות ועובדות, כאילו היו ריעים אהובים ממש.
הפולמוס היה בתקופה האחרונה ממש לחיי האדמור מבעלזא (בשנת תשטז).
מלפנים היו ביניהם קשרים די טובים - כמקובל בין אדמורים ידידים.
וגם לאחר הפולמוס היו כמה וכמה מגעים - כמובן בהוראת האדמורים - להשבת הקשרים על כנם, ולא איסתיעא מילתא.
אליסף כתב:תועבה!!!
שקר שנאתי ואתעבה!!!
אליסף כתב:במה נחלקו הצדיקים?
הפצת המעיינות כתב:אליסף כתב:תועבה!!!
שקר שנאתי ואתעבה!!!אליסף כתב:במה נחלקו הצדיקים?
מחלוקת!!! רכילות!!! תועבה!!!
הפצת המעיינות כתב:אליסף כתב:תועבה!!!
שקר שנאתי ואתעבה!!!אליסף כתב:במה נחלקו הצדיקים?
מחלוקת!!! רכילות!!! תועבה!!!
אליסף כתב:עתניאל בן קנז כתב:באמונתו כתב:הלא ביניהם מחלוקת קשה הייתה, וישנם אנשים שעושים שלום בכוח ...
הנני מכיר שתי זוגות רבנים נוספים, שנחלקו ביניהם מאוד, ואח"כ באו והציגו סיפורי מעשיות ועובדות, כאילו היו ריעים אהובים ממש.
הפולמוס היה בתקופה האחרונה ממש לחיי האדמור מבעלזא (בשנת תשטז).
מלפנים היו ביניהם קשרים די טובים - כמקובל בין אדמורים ידידים.
וגם לאחר הפולמוס היו כמה וכמה מגעים - כמובן בהוראת האדמורים - להשבת הקשרים על כנם, ולא איסתיעא מילתא.
במה נחלקו הצדיקים? עניני 'ציונות'?
אליסף כתב:ממזרח שמש כתב:בספר בן פורת יוסף - תולדות ר' יוסף ארי' פלדמן תשנ"ו
בעמוד נ"ג מופיע תמונה זו -
https://tablet-otzar-org.eu1.proxy.open ... 1910916756
האם ר' יוסף אריה זה הוא חמיו של הנגיד ר' בערי - אלברט - רייכמן ז"ל שנפטר זה עתה?
והאם הוא קרובו של ר' משה פלדמן חמיו של הנגיד ר' משה רייכמן ז"ל?
באמונתו כתב:נחלקו בייחוד על ההשתתפות בבחירות, אחרי שהאדמו"ר מבעלזא חתם על "קול קורא" להצביע.
אדמו"ר מסאטמר טען לאדמו"ר מבעלזא, שהינו משַנה, ואינו נאמן לדרכי אבותיו, והרי אביו מהרי"ד סירב מלהצטרף ולהשתתף באגודה.
אח"כ דרש אדמו"ר מסאטמר ברבים, שאירע לאדמו"ר מבעלזא, מעין מעשה אחיה השילוני, שהטעהו ירבעם בן נבט לחתום בעד ע"ז (סנהדרין דף קא עמוד ב).
אדמו"ר מבעלזא זצ"ל נעלב מאוד, מחה נחרצות (אף כלפי אחיה השילוני), גם דרש להודיע לכל שומעי הדרשה הנ"ל (שהקשיבו ושתקו ולא מחו) ולפרסם בשמו ולומר, שכולם מוכרחים להגיע אליו ולבקש סליחתו, וא"ל מקפיד ואינו מוחל להם, וכן עשו. תורות ארוכים של אנשים באו ופייסוהו.
אראל כתב:כך היא גירסת בעלזא,
והסאטמורים [עפ"י עדות הגרמ"א פריינד גאב"ד עדה"ח] יש להם גירסא הפוכה...
עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו וכו'
באמונתו כתב:אדמו"ר מבעלזא זצ"ל [u]נעלב מאוד,[/u] מחה נחרצות (אף כלפי אחיה השילוני), גם דרש להודיע לכל שומעי הדרשה הנ"ל (שהקשיבו ושתקו ולא מחו) ולפרסם בשמו ולומר, שכולם מוכרחים להגיע אליו ולבקש סליחתו, וא"ל מקפיד ואינו מוחל להם, וכן עשו. תורות ארוכים של אנשים באו ופייסוהו..
באמונתו כתב: האדמו"ר מבעלזא לא הסכים לקיים אח"כ ביקור גומלין כמקובל, ע"א שהגיעה על כך דרישה מן הצד השני.
עתניאל בן קנז כתב:באמונתו כתב:אדמו"ר מבעלזא זצ"ל [u]נעלב מאוד,[/u] מחה נחרצות (אף כלפי אחיה השילוני), גם דרש להודיע לכל שומעי הדרשה הנ"ל (שהקשיבו ושתקו ולא מחו) ולפרסם בשמו ולומר, שכולם מוכרחים להגיע אליו ולבקש סליחתו, וא"ל מקפיד ואינו מוחל להם, וכן עשו. תורות ארוכים של אנשים באו ופייסוהו..
לטעמי ביטוי עלוב מאוד.
כל מי שהיה לו היכרות מינמלית עם האדמו"ר מבעלזא, יודע ש'נעלב מאד' זה ממש לא מתאים. וד"ב...
הגדלות של אדם נמדדת אפוא ב"אינם עולבים", לא ב"נעלבים", תחושה לגטימית אף בגדולי עולם.תנו רבנן: הנעלבין ואינן עולבים, שומעין חרפתן ואין משיבין, עושין מאהבה ושמחין ביסורין, עליהן הכתוב אומר: ואוהביו כצאת השמש בגבורתו.
ואמר רבי יוחנן משום ר' שמעון בן יהוצדק כל תלמיד חכם שאינו נוקם ונוטר כנחש אינו תלמיד חכם... והא תניא הנעלבין ואינן עולבין שומעין חרפתן ואינן משיבין עושין מאהבה ושמחין ביסורין עליהן הכתוב אומר (שופטים ה, לא) ואוהביו כצאת השמש בגבורתו. לעולם דנקיט ליה בליביה.
דרומי כתב:נו נו... כל מי ששמע קצת על האדמו"ר מבעלזא מבין שאצלו זה פשוט לא היה שייך. מה לעשות.
זסבה כתב:אראל כתב:כך היא גירסת בעלזא,
והסאטמורים [עפ"י עדות הגרמ"א פריינד גאב"ד עדה"ח] יש להם גירסא הפוכה...
עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו וכו'
גירסא הפוכה ! מה?
שרבי מבעלזא דרש ברבים וכו' והרבי מסאטמר אמר מי שהיה בדרשה ולא מיחה שיבא לבקש סליחה ממני. !?
אליסף כתב:הפצת המעיינות כתב:אליסף כתב:תועבה!!!
שקר שנאתי ואתעבה!!!אליסף כתב:במה נחלקו הצדיקים?
מחלוקת!!! רכילות!!! תועבה!!!
על אלו ואלו דא"ח שמעת?
דרומי כתב:נו נו... כל מי ששמע קצת על האדמו"ר מבעלזא מבין שאצלו זה פשוט לא היה שייך. מה לעשות.
עתניאל בן קנז כתב:למעשה מי שענה להאדמו"ר מסאטמר היה הגבאי ר' שלום פויגל, ואילו האדמו"ר מבעלזא ישב כל הזמן ועיניו מושפלות, ולא התערב כלל [למעט משפטים אחדים ממש, בו הוא הוסיף, לגלות דעתו (ברשותי תוכן השיחה שנכתבה ע"י א' הנוכחים סמוך ממש לאירוע)].
בינה להבין כתב:דרומי כתב:נו נו... כל מי ששמע קצת על האדמו"ר מבעלזא מבין שאצלו זה פשוט לא היה שייך. מה לעשות.
בענין זה שמעתי פעם מאדמו"ר מויזשניץ בי"ש ששמע מאביו שהיה בפעסט אצל האדמו"ר מבעלז זצ"ל והיה שם בלגן אצל הפתח ופתאום יצא הרבי ואמר שאינו מוחל לאלו שמסתובבים ודוחפים שם, וסיפר אביו שתיכף כששמע זאת הוא נמלט משם שהיה ירא לנפשו שהרי הרבי אינו מוחל, אבל ראה שהחסידים נשארו שם ולא נתפעלו כלל מדברי הרבי, ושאל להם האיך הם אינם יראים מהקפידה של הרבי, וענו לו בוודאי שאינו מוחל שהרי מעולם לא הקפיד וממילא אין צורך שימחול ולכן אמר שאינו מוחל [והאדמו"ר מבי"ש אמר שמזה הבין שגם מה שאביו התבטא על כמה דברים שאינו מוחל היה הכוונה כנ"ל]
בית הגנזים כתב:עתניאל בן קנז כתב:למעשה מי שענה להאדמו"ר מסאטמר היה הגבאי ר' שלום פויגל, ואילו האדמו"ר מבעלזא ישב כל הזמן ועיניו מושפלות, ולא התערב כלל [למעט משפטים אחדים ממש, בו הוא הוסיף, לגלות דעתו (ברשותי תוכן השיחה שנכתבה ע"י א' הנוכחים סמוך ממש לאירוע)].
בספר זכור ימות עולם לר' הערש וואלף פרידמאן פרק מא ומב, מובא תוכן השיחה בפרטי פרטים ונחשב מוסמך
בית הגנזים כתב:עתניאל בן קנז כתב:למעשה מי שענה להאדמו"ר מסאטמר היה הגבאי ר' שלום פויגל, ואילו האדמו"ר מבעלזא ישב כל הזמן ועיניו מושפלות, ולא התערב כלל [למעט משפטים אחדים ממש, בו הוא הוסיף, לגלות דעתו (ברשותי תוכן השיחה שנכתבה ע"י א' הנוכחים סמוך ממש לאירוע)].
בספר זכור ימות עולם לר' הערש וואלף פרידמאן פרק מא ומב, מובא תוכן השיחה בפרטי פרטים ונחשב מוסמך
אראל כתב:לולא האמנתי לדבריו שם, כי הוא כותב בכותבת הגסה ובלא מעט חוצפה נגד הרבי מסאטמאר, ואם כן במה נחשב הוא 'מוסמך', אם אינו יכול לשלוט על עצמו לכתוב בסגנון אובייקטי?
הרועה כתב:אראל כתב:לולא האמנתי לדבריו שם, כי הוא כותב בכותבת הגסה ובלא מעט חוצפה נגד הרבי מסאטמאר, ואם כן במה נחשב הוא 'מוסמך', אם אינו יכול לשלוט על עצמו לכתוב בסגנון אובייקטי?
מטותא מנך, תן לנו להבין את שיטתך.
מי שאינו כותב בסגנון מעודן ובנימה אובייקטיבית, אין לו אמינות?
האמנם טענת זאת?
אראל כתב:לולא האמנתי לדבריו שם, כי הוא כותב בכותבת הגסה ובלא מעט חוצפה נגד הרבי מסאטמאר, ואם כן במה נחשב הוא 'מוסמך', אם אינו יכול לשלוט על עצמו לכתוב בסגנון אובייקטי?
זסבה כתב:בית הגנזים כתב:עתניאל בן קנז כתב:למעשה מי שענה להאדמו"ר מסאטמר היה הגבאי ר' שלום פויגל, ואילו האדמו"ר מבעלזא ישב כל הזמן ועיניו מושפלות, ולא התערב כלל [למעט משפטים אחדים ממש, בו הוא הוסיף, לגלות דעתו (ברשותי תוכן השיחה שנכתבה ע"י א' הנוכחים סמוך ממש לאירוע)].
בספר זכור ימות עולם לר' הערש וואלף פרידמאן פרק מא ומב, מובא תוכן השיחה בפרטי פרטים ונחשב מוסמך
איישר כוחכם למראה מקום הנ"ל
בתוך דבריו כותב שם שאמרו להרבי מבעלזא שלא התכוון הרבי מסאטמער בדרשתו, עליו, אמר הרבי מבעלזא וכי למי הוא התכוון ? האם התכוון לומר שר' איטשע מאיר לוין הוא אחיה השילוני!?
אראל כתב:זסבה כתב:בית הגנזים כתב:עתניאל בן קנז כתב:למעשה מי שענה להאדמו"ר מסאטמר היה הגבאי ר' שלום פויגל, ואילו האדמו"ר מבעלזא ישב כל הזמן ועיניו מושפלות, ולא התערב כלל [למעט משפטים אחדים ממש, בו הוא הוסיף, לגלות דעתו (ברשותי תוכן השיחה שנכתבה ע"י א' הנוכחים סמוך ממש לאירוע)].
בספר זכור ימות עולם לר' הערש וואלף פרידמאן פרק מא ומב, מובא תוכן השיחה בפרטי פרטים ונחשב מוסמך
איישר כוחכם למראה מקום הנ"ל
בתוך דבריו כותב שם שאמרו להרבי מבעלזא שלא התכוון הרבי מסאטמער בדרשתו, עליו, אמר הרבי מבעלזא וכי למי הוא התכוון ? האם התכוון לומר שר' איטשע מאיר לוין הוא אחיה השילוני!?
זה אותו אחיה השילוני רבו של הבעש"ט הק'?
וכ"כ היה כואב לו להרבי מבעלזא שהרבי מסאטמאר משווה אותו במדרגת אחיה השלוני??, עד כדי כך שעל זה צוה לכל אחד שיבואו בשורה לפייסו מי שהיה שם???
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים